הבן של דרעי סייע, ועשרות בנות שובצו בסמינרים

ינקי דרעי - בנו של יו"ר ש"ס, שמונה לאחרונה לתפקיד יו"ר הלשכה לפניות הציבור של ש"ס, הצליח לשבץ בשבועות האחרונים עשרות בנות בסמינרים ברחבי הארץ (חדשות, חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
פועל למען הבנות הספרדיות, ינקי דרעי (צילום: שלומי כהן)

האפליה העדתית בסמינרים החרדים: השבוע החלו עשרות אלפי בנות הסמינרים החרדים את הלימודים, אולם עשרות בנות ברחבי הארץ טרם מצאו את מוסד הלימודים לשנה הבאה. לטענתם, על רקע עדתי בלבד.

ינקי דרעי, יו"ר לשכת פניות הציבור של ש״ס נרתם עבור ההורים, והצליח בשבועות האחרונים לשבץ עשרות בנות בסמינרים ברחבי הארץ.

בשיתוף פעולה עם מרדכי ממליה, ראש מחלקת החינוך באלעד, הצליח דרעי הבן לשבץ כ-100 בנות בסמינרים בעיר החרדית, כאשר עד לפני כשבועיים נותרו בעיר למעלה מ-120 בנות ללא מוסד לימודים.

לדבריו, כעת נותרו בעיר בין 10 ל-15 בנות שטרם מצאו מקום לימודים לשנה הבאה.

כזכור, לפני כחודש מינה יו"ר ש"ס אריה דרעי את בנו לתפקיד יו"ר הוועדה לפניות הציבור של התנועה, כאשר המשימה הראשונה שניצבה בפניו, הייתה פתרון "משבר הסמינרים".

אתמול (שלישי) התייחס יו"ר ש"ס בראיון מיוחד ל'כיכר השבת' לנושא האפליה בסמינרים החרדים ואמר: "קודם כל טוב שהורים מתלוננים, טוב שמשרד החינוך משתף פעולה. טוב אתם עושים שאתם לא מרפים בעניין הזה. אבל אל תשכח שאנחנו אופוזיציה, אנחנו לא קואליציה שאתה יכול להשפיע על התקציבים".

"אנחנו משתפים פעולה עם משרד החינוך, והם נתנו לי תשובה חיובית שהם מוכנים ללכת על שיתוף פעולה להעביר את החוק שהתיכונים, שזה עיקר הבעיה, יהיו אזוריים כמו בתי הספר היסודיים, המשמעות של זה שכל בת שלומדת ביסודי היא תמשיך באופן אוטומטי ללמוד בתיכון עד כיתה יב' באותו מבנה, באותו מקום כדי שלא יהיה מצב שמי שמסיימת כיתה ח' תצטרך לחפש מקום אחר".

"המשמעות של זה שבתי הספר התיכוניים הבלעדיים שהם שולטים בכל דבר, המונופול הזה ישבר, אי אפשר היה לשבור אותו בלי חקיקה, ומשרד החינוך משתף עם זה פעולה, זה צעד מרחיק לכת ואני מקווה שעוד במושב החורף נשלים את החקיקה", הבטיח דרעי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר