היועץ החרדי של כריסטין קווין ל"כיכר השבת": "היא מכירה את צורכי הציבור החרדי"

הבחירות לראשות עיריית ניו-יורק: המועמדים ממשיכים לנסות וללקט את תמיכת הציבור החרדי. עזרא פרינדלנדר, מי שמכהן כיועץ החרדי של המועמדת כריסטין קווין בשיחה ל'כיכר השבת': בטוח בניצחונה, ומשוכנע כי היא טובה לחרדים • סיקור מיוחד ב'כיכר השבת' (חרדים, בעולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
פרינדלנדר, יחד עם כריסטין קווין (צילום: באדיבות עזרא פרינדלנדר)

הבחירות לראשות עיריית ניו יורק והמירוץ אחר הקול החרדי: בעוד כשבועיים יתקיימו הפריימריז במפלגה הרפובליקנית ובדמוקרטית, ובהם יוכרע מי המועמד מטעמם שיתמודד לתפקיד ראש העיר בבחירות שייערכו בחודש נובמבר הקרוב.

בקרב מרבית הפרשנים גוברת הערכה כי הפעם דווקא מועמד המפלגה הדמוקרטית הוא זה שיזכה בתפקיד, ובימים אלו שלושת המועמדים המובילים של המפלגה משקיעים זמן וכסף בניסיון לרכוש את קולותיו של הציבור החרדי הנחשב לבעל השפעה רבה בשל כוחו היחסי ברובע ברוקלין.

ערך סיור עם גורמים בעלי השפעה בשכונות החרדיות, תומפסון (צילום: shutterstock)

המועמד ביל תומפסון ערך בימים האחרונים סיורים ומפגשים עם קובעי דעת קהל בשכונות החרדיות בורו פארק ופלטבוש, כשבין היתר הביע נציג הציבור החרדי בבית המחוקקים דב הייקינד תמיכה במועמדותו.

בנוסף, התייחס תומפסון לירי הרקטות על ישראל ואמר כי הוא מביע תמיכה בקהילה היהודית ובציבור בישראל, וכי הוא גאה לעמוד לצידו. תומפסון הוסיף כי עם הקרבה לראש השנה, הוא חש קרוב לקהילה היהודית.

גם המועמד דה בלסיו מנסה בימים האחרונים לפעול ביתר שאת בקרב הקהילות החסידיות כשהוא מבטיח לעמוד לצידן ולסייע להם.

במפתיע או שלא, המתמודדת המובילה כעת בסקרים כריסטין קווין פועלת אף היא להשגת תמיכה בקרב הקהילה החרדית.

בשיחה שקיים 'כיכר השבת' עם היועץ החרדי של קווין - העסקן עזרא פרינדלנדר, הוא נשמע אופטימי ומאמין בסיכוייה של קווין לכבוש את התפקיד. "צריך לזכור שיש לה נסיון רב בתחום הפוליטי והציבורי והיא מכהנת בשנים האחרונות כיו״ר מועצת עיריית ניו יורק" הוא אומר, "כך שההכרות שלה עם צרכיו של המגזר החרדי הינה מעמיקה ויסודית זאת מתוקף תפקידה".

ניו יורק, הציבור החרדי חשוב למתמודדים (צילום: shutterstock)

לדבריו של פרינדלנדר, קוויין הזדהתה בעבר עם אזרחי מדינת ישראל כשביקרה בשדרות, והיא נאמנה לצרכי הביטחון של מדינת ישראל.

היועץ החרדי לא רואה בעייה בעובדה כי מדובר במועמדות של אשה, וכן לא באורחות חייה הפרטיים, ואומר כי בארה״ב מקובל להפריד בין האמונה והדת לפוליטיקה. "העיקר שהיא ממשיכה לסייע ולעזור לצורכי הציבור החרדי וזה מה שחשוב".

אחת הסוגיות שמשפיעות על הקול החרדי, היא הסוגיה שהסעירה את היהדות החרדית בארה״ב בנושא הפגיעה במצוות ברית המילה. לאחרונה, הופצו שמועות כביכול וקווין סבורה שיש לאסור את המציצה בפה. לדבריו של היועץ החרדי, השמועות אינן נכונות.

"ראש העיריה מייקל בלומברג כבר קבע שאפשר לעשות זאת, רק שצריך שהמוהל יבקש מההורים של התינוק לחתום שהם מודעים לסיכון הבריאותי שבכך וכי הסכמתם נתונה, וכך גם סוברת כריסטין קוויין" הוא אומר.

לדבריו, המועמדת סבורה כי היה צריך לעשות זאת בהידברות ובהסכמה, מתוך שיח עם מנהיגי הקהילה החרדית ובכוונתה לעשות זאת באם תיבחר לתפקיד.

כריסטין קווין, מבינה את צרכי הציבור החרדי (צילום: shutterstock)

פרינדלנדר טוען כי מחד, לא שייך להפריז בעוצמת הכוח הפוליטי החרדי. ולדבריו "צריך לזכור שאנחנו הציבור החרדי אולי במקרה הטוב מהווים 5 אחוז מכלל המצביעים", אך מאידך הוא מדגיש כי המועמדים מודעים לכך שכל אחוז קובע ואף עלול להכריע את הבחירות, ולכן הם משקיעים אנרגיה רבה והון עתק בגיוס התמיכה החרדית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר