ההסכם בבית שמש: האדמו"ר מהרז"ל מסאטמר מברך

ההסכם ב'העדה החרדית', בין הגאב"ד הגרי"ט וייס והראב"ד הגר"מ שטרנבוך, באשר לעבודות במתחם גולובנציץ' מקבל חיזוק מכ"ק האדמו"ר מהרז"ל מסאטמר. בפנים: כל המכתבים (ארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
הגאב"ד והראב"ד עם האדמו"ר מסאטמר (צילום: כיכר השבת)

ההסכם בקרב ראשי 'העדה החרדית', בין הגאב"ד הגרי"ט וייס והראב"ד הגר"מ שטרנבוך, באשר לעבודות במתחם גולובנציץ' בבית שמש, שנחשף לראשונה באתר "כיכר השבת", מקבל חיזוק מכ"ק האדמו"ר מהרז"ל מסאטמר.

במכתב מיוחד שכתב האדמו"ר, הוא מעודד את ההסכם שנחתם ואת מינוי הרב אליהו פוזן לפקח על העבודות במקרה של מציאת קברים.

וכך כותב האדמו"ר במכתבו:

"כיהודה ועוד לקרא הנני מצטרף בזה לדברי הגאונים הצדיקים שליט"א למנות על כל ענייני הקברים והבניה של אגודת גבעת ירושלים בעיר בית שמש את הרה"ג אליהו פוזן שליט"א, אשר על פיו יצאו ועל פיו יבואו לעשות כדת של תורה.

"בקשתינו שטוחה שמהם ילמדו וכן יעשו בשאר המקומות שם שהכל יהיה אך ורק בפיקוחו של הרה"ג הנ"ל ובזה הכל על מקומו יבוא בשלום.

"והשי"ת יהא בעזרינו להרבות כבוד שמים ולמנוע חילולי הקברים מנוחת ישני עפר, ובזכות זה נזכה להיכתב בספרן של צדיקים לאלתר לחיים ולשנת גאולה וישועה בביאת משיח צדקנו ויקוצו וירננו כל שוכני עפר במהרה בימינו.

"המצפה לרחמי שמים מרובים כו"ח יום ד' כ"ב אלול תשע"ג, הק' יקותיאל יהודה טייטלבוים".

כפי שנחשף אתמול ב"כיכר השבת", לאחר שנים ארוכות של מאבקים, הפסד כספי של עשרות מיליוני שקלים לרוכשי הדירות והפגנות סוערות בחודשים האחרונים בעקבות העבודות במתחם גולובנציץ' בבית שמש, חתמו גאב"ד 'העדה החרדית' הגאון רבי טוביה וויס והראב"ד הגאון רבי משה שטרנבוך על הסכם פשרה, לפיו ימונה למתחם מפקח חדש, שיהיה אחראי על כל בעיות הקברים שיתגלו במקום.

הסערה סביב הבניה במתחם גולובנציץ', איימה לפלג את 'העדה החרדית' בעקבות חילוקי הדעות בין הגאב"ד, שאסר את העבודות במתחם בשל החשש להימצאות קברים, לבין הראב"ד שהתיר את העבודות.

יו"ר 'אתרא קדישא' הרב דוד שמידל עם האדמו"ר מסאטמר (צילום: כיכר השבת)

בעקבות הסערה, פנה הרב אליהו פוזן, דיין בבית הדין של הגר"נ קרליץ, אל ראשי 'העדה החרדית' והציע פשרה, לפיה, הוא ימונה לאחראי מטעם כל הצדדים לפקח על הבנייה שתימשך במקום כאשר במקרה ויתגלה חשש לקברים יבנו כיפין.

במכתב שכתב הגאב"ד בכתב ידו, ונחשף לראשונה ב"כיכר השבת", הוא כותב:

"בס"ד יום ד' לס' נצו"י תשע"ג

שמחתי לשמוע שהרה"ג אליהו פוזן שליט"א מבני-ברק, נתמנה לפקח על השטח שבנו חברת גבעת ירושלים בראשות הרב אברהם סלונים וכידוע יש שם בעיות בענייני קברים, והרב ר' אליהו פוזן הנ"ל יופקד על בעיות של קברים שיעשה הכל כדין תורה הקדושה והשי"ת יעזור בסייעתא דשמיא שיעשה הכל כדת וכדין בלי מכשול, ושלום על ישראל.

בברכת כתיבה וחתימה טובה, יצחק טוביה וייס".

ראב"ד 'העדה החרדית', הגר"מ שטרנבוך, כותב גם הוא מכתב ובו הסמכתו למינוי הרב פוזן לפקח על הקברים במקום, תוך הוראה לצדדים להישמע להוראותיו.

וכך הוא כותב במכתבו: "אודות המתחם שברחוב גבעת ירושלים בבית שמש. ממנין הרב הגאון רבי אליהו פוזן שליט"א לפקח על חפירות במקום, ועל כל הצדדים שמה לציית להוראותיו".

יצוין כי ההסכמה בין הגאב"ד והראב"ד וכן הסכמת 'אתרא קדישא' הינה רק לגבי העבודות של חברת 'גבעת ירושלים', במה שמכונה "מתחם סלונים". בעוד בפרויקט 'בנין שלם', הסמוך, העבודות מתבצעות כפי הוראת הראב"ד בפיקוחו של הרב אברהם נחמני, ושם מתכוונים להמשיך בעבודות בפיקוח הראב"ד.

מכתב האדמו"ר מהרז"ל מסאטמר
מכתב הגאב"ד
מכתב הראב"ד

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר