כך הצילה הסיגריה במטוס את חייו של מתנדב הצלה מקווינס

בטיסת 'אלעל' מארה"ב לישראל שנאלצה לנחות באתונה לפני כשבועיים בעקבות התראה על עשן במטוס, שהה מתנדב הצלה חרדי שסבל באותן דקות מהתקף לב, וניצל אודות לנחיתה. חברו: "הרופאים בטוחים כי באם נחיתת החירום לא הייתה מתרחשת הרי שחלילה חייו היו מוטלים בספק. אדם בגיל כה צעיר הסובל בעיצומה של טיסה מהתקף לב קשה עלול לסיים את חייו" (חרדים, מעניין)

ישראל כהן | כיכר השבת |
עישון, במקרה הזה הוא הציל בעקיפין חיים (צילום: פלאש 90)

הסיגריה שהצילה: לפני כשבועיים נחת מטוס של חברת אל על שהיה בדרכו מארה״ב לישראל נחיתת חירום באתונה שביוון, וזאת בשל התרעת גלאי העשן שבמטוס.

324 נוסעי הטיסה פוזרו במלונות בעיר, והחברה ערכה תחקיר ממנו עלה כי אחד הנוסעים עישן סיגריה בשירותים שבמטוס ועל כן גלאי העשן התריע, מה שגרם לנחיתה ולעיכוב.

כעת מתברר, כי נחיתת החירום הזאת שקרתה במקרה וללא תכנון מכוון, הצילה את חייו של אחד הנוסעים שהיה על סיפון המטוס.

מדובר בחרדי בן 39 תושב שכונת קווינס שבניו יורק שהגיע לביקור בישראל. במהלך הטיסה הוא חש מעט ברע אך היה בטוח שמדובר באירוע חולף.

בשעה שנחת המטוס באתונה שביוון, יצא האיש אל הטרמינל וסיפר לאחת הדיילות כי אינו מרגיש טוב. הדיילת הזעיקה רופא למקום שאיבחן כי הנוסע נמצא בעיצומו של התקף לב חמור וכי עליו להתפנות במהירות האפשרית לבית החולים הקרוב.

בעקבות כך, אושפז הנוסע באופן מיידי, כשבאותו הערב קיבל טיפול רפואי מורכב שפתח את סתימות העורקים ולדברי הרופאים הציל את חייו.

הערב, עורכים חברי ארגון הצלה בירושלים מסיבת הודיה מיוחדת לכבודו של הנוסע המחלים שמשמש בימים כתיקונם כפרמדיק בצוות הצלה בשכונת קוויינס כשהם מודים לה' על הנס הגדול.

חבריו של המתנדב מתכנסים הלילה בירושלים לציין את הצלתו (צילום: כיכר השבת)

בשיחה עם "כיכר השבת" מספר חברו אברהם רייכמן, יו"ר צוות הצלה ואחד המתנדבים הוותיקים של מד"א בירושלים על האירוע החריג שהוביל להצלת חברו.

לדבריו, "הרופאים בטוחים כי באם נחיתת החירום לא הייתה מתרחשת הרי שחלילה חייו היו מוטלים בספק. אדם בגיל כה צעיר הסובל בעיצומה של טיסה מהתקף לב קשה עלול לסיים את חייו".

"ראינו השגחה פרטית של ממש בעובדה שבדיוק באותה טיסה החליט אחד הנוסעים לעשן במטוס ובשל כך התגלגל הדבר והטייס נאלץ לבצע נחיתת חירום שבעקבותיה מתברר בעקיפין כיום - ניצלו חייו של ידידנו".

"אין ספק שהזכות הגדולה שהינו מציל חיים של אחרים במשך כל השנה עמדה לו לצידו ובסיעתא דשמייא הצילה את חייו בעצמו". מסיים רייכמן בהתרגשות רבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות