למרות הגזירות: רשת הכוללים יששכר באוהלך תשלם משכורות לאברכים

למרות הגזירות הקשות, רשת הכוללים 'יששכר באוהלך' שבנשיאות הגראי"ל שטיינמן, הנתונה בקשיים הצליחה לגייס 5 מיליון שקל. התורם המרכזי הוא הנגיד ר' שמעון גליק (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

המצוקה החריפה בכוללי האברכים ובהיכלי הישיבות בשל הגזירות הכלכליות נותנת את אותותיה גם על רשתות הכוללים הגדולות בישראל בהם לומדים אלפי אברכים.

רשת הכוללים 'יששכר באהלך' המונה למעלה מ-1,400 אברכים בכל רחבי הארץ והעומד בראשה הגאון רבי יששכר ויסבורד ידעה במהלך החודשים האחרונים מצוקה קשה בעקבות הקיצוצים האכזריים. הרשת שעומדת בנשיאות מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן שליט"א התקשתה להעניק את המשכורות לאברכים מזה מספר חודשים.

יצויין כי הרשת מחולקת לסניפים שונים, כאשר לחלקם דאג במהלך השנים האחרונות באופן אישי מרן ראש הישיבה שליט"א ושוחח עם נגידים שהתחייבו להחזיק את אותם סניפי כולל, ושם אכן לא הייתה כל בעיה, אך בשאר הסניפים לא קיבלו האברכים מזה 5 חודשים את משכורתם. את מלגת הדתות קיבלו מידי חודש בחודשו כמובן, אבל שכר זעום זה בפרט לאחר הקיצוץ בחודש האחרון הנו זעום ביותר והאברכים ניצבו בפני שוקת שבורה.

בחודש האחרון יצא בהוראת מרן ראש הישיבה ראש רשת הכוללים הרב ויסבורד לארה״ב בכדי לנסות לגייס נגידים שיתרמו למען האברכים ויכסו את הגירעון, ואכן בסיעתא דשמיא גדולה הוא הצליח במשימה.

בימים אלו התבשרו האברכים כי עד ראש השנה יקבלו 8 אלף ש"ח על כל החודשים האחרונים, כל אברך כבר הרגיש בחשבון הבנק שלו את 2,500 השקלים שנכנסו בימים האחרונים, ועד ראש השנה המלגות יעמדו כאמור על 8 אלף ש"ח שיכנסו לחשבונות הבנק של האברכים.

במכתב שמפורסם הבוקר בעיתון יתד נאמן מודה הנהלת הכולל לשליחים הנגידים בכל העולם שעמדו לימין הכולל, ומוסיפים במכתבם כי ידידי התורה ביקשו למסור כי הם מוקירים, מעריכים ואוהבים את לומדי התורה. לכיכר השבת נודע כי התורם המרכזי, הנו הרב שמעון גליק שתרם סכום משמעותי, יחד עמו תרמו עוד אנשי עסקים חרדים נכבדים ששמם לא פורסם.

המכתב שפרסמה רשת הכוללים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר