בלתי נתפס: משפחת בוריה גרה באוהל בלב בני ברק

השוכר לא מסכים להתפנות מדירתם ולכן הם גרים באוהל. כך טוענת משפחת בוריה שהקימה מאהל מתחת לביתה. רבנים ועסקנים התגייסו לעזור • צפו בראיון ובתמונות (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |

זהו סיפור בלתי נתפס. בימים האחרונים הקימה משפחה עם 8 נפשות מאהל מאולתר בו הם מתגוררים בתחתית הבניין בו נמצאת דירתם.

מתברר כי מדובר בסאגה משפטית סבוכה שהובילה למצב האבסורדי הזה. בשל המצב הכלכלי המעיק נאלצו בני משפחת בוריה המתגוררים ברח' השומר ב"ב בדירה שבבעלותם להשכיר את הדירה למשפחה עם תשעה ילדים, כשהם עברו להתגורר בישוב חשמונאים ליד מודיעין עילית שם המחירים זולים יותר. סיבה נוספת למעבר הדירה הייתה הוראתו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן שליט"א למען חינוך הילדים.

לטענתם בחודשים האחרונים סירבה המשפחה ששכרה מהם את הדירה לשלם את התשלום הקבוע וזאת עקב בעיות כלכליות - העניין השפיע על משפחת בוריה שאף להם לא היה לשלם את דמי השכירות בחשמונאים ועל כן הם נאלצו לשוב לדירתם בב"ב אלא שלמרבה תדהמתם סירב לטענתם השוכר לעזוב את הדירה.

משפחת בוריה ההמומה נאלצה לפתוח עמו במו"מ אולם לדבריהם ללא הועיל. הם פנו לבית המשפט בתביעה לגרש מהדירה את השוכר אלא שכעת בית המשפט נמצא בפגרה, ובשל כך הם נותרו בלי דירה, ורק בצו בית המשפט ניתן להכנס לדירה.

בני המשפחה הקימו אוהל מאולתר בחניון הבניין בו ממוקמת דירתם ושם הם מתגוררים כשהם זוכים לחסדי השכנים הרחמנים.

עסקני העיר בני ברק וידידים נרתמו למען המשפחה והביאו למקום ציוד בסיסי ומאווררים שינסו במעט להקל על סבלם של בני המשפחה שנמצאים באהל למרות מזג האוויר.

"יש בעיות צניעות ששתי משפחות גרות יחד"

אם המשפחה בשיחה עם כיכר השבת אומרת, כי בשל הוראת הרבנים החליטו היא ובעלה לעבור ליישוב חשמונאים. לאחר שהחליטו לחזור, גילו כי שוכר הדירה מסרב לפנותה.

"הרב שטיינמן אמר לי לעבור לאיזה ישוב, כדי שהילדים לא יהיו בבני ברק. הילדים עשו לי בעיות וחלקם התקלקלו. השכרנו את הדירה לזוג עם תשעה ילדים והלכנו לשנה להתגורר ביישוב חשמונאים".

"כשהחלטנו לחזור, השוכר אומר לנו שאין לו לאן ללכת, הוא לא יכול לשלם מכיוון שהוא מצוי בחובות אדירים".

"בעקבות כך, הוציאו אותי מהבית בחשמונאים, בגלל שאת תשלומי השכירות שקבלנו בבני ברק הפסקנו לקבל".

מאז אתם, משפחה של שמונה ילדים פה למטה במחסן, כאשר הבית שלכם הוא בבניין למעלה?

אב המשפחה: "בתחילה באנו לכאן ונכנסו לדירה. בבוקר הוא שלח הודעה לאישתי, בה הוא כותב שזה לא צנוע ששתי משפחות יגורו יחד באותו בית. יש לו בן בפוניבז' וזה בעייה".

"יצאתי לעבודה בשעה שבע בבוקר. בשבע ועשרה הוא הביא שוטר והוציא אותנו מהבית".

"מאז אנחנו כאן ללא תנאים", מסיימת אם המשפחה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות