הנגיד יוסף גוטניק הואשם בהונאה

בית המשפט האוסטרלי קבע כי הנגיד החב"די יוסף יצחק גוטניק, הונה חרדי בשם רוי טאשי בסכום של מיליון דולר אוסטרלי • טאשי שהיה בקשיים פנה לגוטינק בבקשת סיוע (חרדים)

שושי מילר | כיכר השבת |
יוסף יצחק גוטינק (צילום: כיכר השבת)

זעזוע בקהילה היהודית באוסטרליה: הנגיד יוסף יצחק גוטניק מואשם כי הונה חרדי בשם רוי טאשי במיליון דולר אוסטרלי. כך מפרסם אתר ה-heraldsun האוסטרלי.

בית המשפט פסק ביום שישי האחרון, כי עדותו של גוטניק במהלך המשפט אינה אמינה והיו בה אי דיוקים רבים. בכך קיבל בית המשפט את גרסתו של טאשי לפיה הוא הונה על ידי גוטניק.

על פי גרסתו של טאשי כפי שמצוטטת heraldsun, רוי טאשי היה נתון במצב כלכלי בעייתי לאחר שהפסיד חצי מיליון דולר והתמודד בפני הצורך למכור את ביתו, הוא פנה לגוטניק בבקשה לסיוע.

"גוטינק היה מאוד סימפטי" אמר טאשי לבית המשפט, "והציע לי להשקיע בחברת כריית זהב בקנדה, שלדברי גוטינק מניותיה היו בטוחות במחיר מציאה".

טאשי טען כי הוא לא האמין שקיים סיכון בעצתו של גוטינק, מכיוון שלא חשב שיש לו אינטרסים בחברה, וסמך על המוניטין שלו כאדם מכובד. "זו לא השקעה טיפוסית בשבילי, אם המניות לא היו במחיר מציאה כפי שאמר לי גוטינק, לא הייתי קונה אותם".

במקום לעשות רווח מהיר בזמן קצר, טאשי הפסיד את כספו כאשר גילה שרכש את המניות במחיר הגבוה יותר ב-15 סנט למניה מאשר המחיר ששולם על ידי גוטיניק. כאשר בסוף הדרך המניות שלו בחברה היו חסרות ערך.

בעקבות ההשקעה הכושלת, וההטעיה של גוטניק, נקלעה חברתו של טאשי לקשיים והוא תבע מגוטניק מיליון דולר פלוס הנזק.

כאמור, בית המשפט לא קיבל את עדותו של גוטינק, ועל פי פסק הדין, אמור גוטינק להשיב לתובע את הכסף בסך מיליון דולר אוסטרלי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר