מביתר לאלעד: יוסי שטרית מועמד מוביל לראשות העיר

הקרב על ראשות העיר אלעד: מסתמנת פשרה בין ש"ס ל"דגל התורה", להצבת יוסי שטרית, סגן ראש עיריית ביתר, כמועמד מוסכם. המפסיד הגדול: ישראל פרוש (חרדים, בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
ישראל פרוש ויוסי שטרית (צילום ארכיון: ברלה שיינר, יהודה קלמן)

הבחירות לרשויות המקומיות: בעוד פחות משבוע יוגשו רשימות המתמודדים ברחבי הארץ לתפקיד ראשי הערים ולכהונה במועצות המקומיות, ובפוליטיקה החרדית, הקרבות נמשכים עד הרגע האחרון, גם בשאלת זהות המועמד לתפקיד ראש העיר אלעד.

ל"כיכר השבת" נודע כי בשלב זה מסתמנת פשרה בין ש"ס ל'דגל התורה', להצבת יוסי שטרית, סגן ראש עיריית ביתר, כמועמד המוסכם על המפלגות החרדיות לתפקיד ראש העיר.

אם פשרה כזו תצא לדרך, הרי שגם ש"ס וגם דגל התורה יהיו מרוצים. דרעי שהתעקש, מקבל מועמד ספרדי, ודגל מקבלים מועמד משלהם, מאחר ושטרית היה חלק מתנועת 'דגל התורה' בביתר עילית, מקורב מאוד לציבור הליטאי שאף התמודד בפריימריז על ראשות המפלגה בביתר עילית.

הצעת הפשרה מגיעה לאחר שאמש (שני) נכנס יו"ר ש"ס אריה דרעי למעונו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן כשהוא מלווה בחבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי שמעון בעדני.

דרעי העביר במהלך השיחה עם ראש הישיבה מסר ממרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף לפיו בעיר אלעד יש רוב ספרדי ולכן צריך וחייב שיהיה ראש עיר ספרדי בעיר החרדית. דרעי הוסיף שהגר"ע ביקש ממנו להעביר כי שיתוף הפעולה בין ש"ס לדגל חשוב גם בבחירות המוניציפליות.

ראש הישיבה שהקשיב לדברים ביקש ממקורביו לעשות ככל האפשר בכדי שלא להגיע למצב שהעיר אלעד תלך לתקופה קשה של מחלוקת בין אשכנזים לספרדים, תקופה שיכולה להימשך גם לאחר הבחירות.

יצויין כי בימים האחרונים פנה דרעי לאליקים לבנון, ממנהלי ארגון "בוני עולם" המקורב למרן הגר"ע יוסף, וביקש ממנו למלאות את תפקיד ראש העיר. טרם ברור מה עלה בגורל הבקשה.

במידה ואכן הצעת הפשרה של דרעי תתקבל ברחוב חזון איש 5, הרי שמשפחת פרוש תחטוף מכה קשה וכואבת, מאחר וברגע שראש הישיבה יתמוך במועמד של ש"ס, הרי שישראל פרוש נותר ללא סיכויים לנצח את הבחירות בעיר.

המכה תהיה כואבת יותר עבור משפחת פרוש מאחר ודרעי לא הסכים לנהל אתם משא ומתן והכל נעשה מאחורי גבם, זאת לצד העובדה כי הם סגרו 'דיל' עם 'דגל התורה' על תמיכתם בשרוליק פרוש לראשות העיר אלעד, תמיכה שכפי הנראה תבוטל במידה והצעת הפשרה של דרעי תתקבל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר