הפתעה בבירה • כיכר העיר

החרדים החדשים מכריזים מלחמה: נתמודד בירושלים

שבוע לסגירת הרשימות בבחירות לרשויות המקומיות, סיעת 'טוב' מודיעה כי תתמודד בבחירות למועצת העיר ירושלים • בראש הרשימה צפוי לעמוד יו"ר המפלגה חנוך ורדיגר • בכיר בסיעה אומר ל"כיכר השבת": "אין קולות ששייכים למישהו בטאבו". ויש גם ביקורת על הנציגות החרדית הקיימת (חרדים, כיכר העיר)

אפי ליברמן | כיכר השבת |
יו"ר מפלגת 'טוב' חנוך ורדיגר (צילום ארכיון: יעקב לדרמן)

הפתעה בבירה: שבוע לפני הגשת הרשימות, סיעת 'טוב' הודיעה כי תתמודד בבחירות למועצת העיר שייערכו בעוד יותר מחודש ימים. המועמדות בירושלים באה אחרי ההכרזה בחודשים האחרונים על התמודדותם לראשונה בערים חרדיות נוספות: אלעד ומודיעין עילית.

לקראת תום הקדנציה הנוכחית בראשות ראש העיר ניר ברקת, הבינו בסיעת טוב כי הגיעה העת לנציגות חרדית נוספת, "הקולות לא שייכים בטאבו לאיש", כפי שיאמר מאוחר גורם בסיעה.

אט אט הם גיבשו את הקו שינחה אותם בבחירות וברגע שאחרי - באם יצליחו להכניס את רשימתם למועצת העיר, בכך בעצם, מפלגת 'טוב' המורכבת מכאלו המכונים "החרדים חדשים", מחליטה להרים ראש ולצאת למלחמה בממסד החרדי, בכך שמכריזה כעת על התמודדותה בירושלים, מול המפלגות החרדיות.

"אנחנו רצים בירושלים משום שמדובר בעיר שבה מתגוררים יותר מידי תושבים בשביל שנדלג עליה", אומר בכיר בסיעת טוב בשיחה עם "כיכר השבת".

לדבריו, ירושלים היא עיר מרכזית בשביל המגזר החרדי ולכן חשוב שתהיה סיעה חרדית עם אמירות אחרות מהסיעות הקיימות. "ירושלים היא עיר מספיק משמעותית בשביל המגזר החרדי ויש לנו אמירות מה לומר וזה טבעי שנרוץ בה. ירושלים היא לא יהוד, יש שם ציבור גדול ביותר של אוכלוסייה חרדית", הוא טוען.

"עד היום לתושבי ירושלים החרדים הייתה אפשרות להצביע למפלגות החרדיות ש"ס ויהדות התורה אבל סיעת 'טוב' זו אמירה חדשה בתוך הרחוב החרדי על כל המשתמע מכך ואותם אנשים שרואים בזה ערך יראו זאת בהצבעה", מעריך הבכיר.

הגורם מתעקש כי יש מקום לסיעה חרדית שלישית וכי ריצתם לא תחליש את כוחם של החרדים. "הריצה שלנו לא תחליש את כוחם של החרדים מפני שאנחנו חרדים. ההפך, אנחנו נעצים את כוחו של המגזר. אין כאן קולות ששייכים למישהו בטאבו. כל תושב יוכל לבחור את הדרך שלו ולפי זה הוא יצביע".

מאגר הקולות החרדים, לדברי אותו גורם, לא יגדל בגלל ריצתם, אלא הם יתחרו על אותם קולות של הסיעות החרדיות. "מאותו מאגר קולות כולם צריכים להתפרנס ובמאגר הזה סיעת טוב קיימת", הוא אומר ומבהיר, "נפנה לכלל האוכלוסיות בין ספרדים ובין אשכנזים".

בסיעה מותחים ביקורת על ההתנהלות הכושלת כלשונם מצד הנציגים החרדים בירושלים, "הם לא מייצגים טוב את החרדים הם מתעסקים רק בבעיות קטנות של אנ"ש - הקבוצה הקרובה ללבו של אותו נציג".

"אנחנו נביא רמה אחרת, אחד הדברים שירושלים סובלת מהם זה חוסר רמה של הנציגים החרדים הקיימים וכשיש חוסר רמה אז יש חוסר בייצוג אז גם הקודשים נפגעים וגם החולין", אומר הבכיר בסיעת 'טוב'.

הרשימה לא גובשה סופית, אך מה שבטוח כי חנוך ורדיגר מי שעומד בראש הסיעה הכללית, הוא זה שיעמוד בראש הרשימה בירושלים. "ורדיגר יהיה היו"ר, כרגע אנחנו עוסקים בגיבוש הרשימה, כל המועמדים יהיו חרדים לאו דווקא מסיעתנו".

ומה עם תמיכה של הציבור? "קיימנו מספר בדיקות ויש לנו תמיכה מצד תושבים חרדים כמו שיש לנו תמיכה בבית שמש ואלעד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר