אשפוז הגר"ע יוסף

דרעי ל'כיכר השבת': "צריך הרבה תפילות על הכליות"

אשפוזו של מרן הגר"ע יוסף מעורר דאגה רבה בציבור. יו"ר ש"ס אריה דרעי, אומר בשיחה ל"כיכר השבת", היישר מבית החולים כי המצב יציב, אך חייבים להרבות בתפילה כדי שהשיפור בתפקוד הכליות יימשך. איזו קבלה הוא מבקש לקבל ומה דעתו על הגורמים שמנסים לערב בין הפוליטיקה למצבו של הרב? • האזינו (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
מודאג מהמצב. דרעי לצד תמונת מרן הגר"ע יוסף (צילום: פלאש 90)

לקיים בנו חכמי ישראל: אשפוזו של מרן פוסק הדור הגאון רבי עובדיה יוסף אמש (מוצאי שבת) ממשיך לעורר דאגה רבה בציבור, בני ביתו של הרב מדווחים כי המצב יציב אך מבקשים להרבות בתפילות.

יו"ר ש"ס אריה דרעי, אומר בשיחה עם "כיכר השבת", היישר מבית החולים 'הדסה עין כרם' כי "אחרי התייעצות שעכשיו נגמרה בבית החולים, ואחרי הלילה שהרב עבר בבית החולים, המצב הוא יציב".

דרעי, מוסיף ואומר כי "הנושא העיקרי זה הנושא של תפקוד הכליות, כעת הוא יציב, אבל חייבים שיפור ביממה הקרובה. הרופאים ממתינים לראות שהכליות יחזרו לתפקד יותר טוב ב-24 שעות הקרובות, שהכליות יחזרו לתפקד יותר טוב מהיומיים האחרונים".

"חלה החמרה בתפקוד של הכליות", מעדכן דרעי על שאירע לרב בימים האחרונים שהצריכו את אשפוזו שוב בבית החולים ומוסיף כי "אם בעזרת השם היום יהיה שיפור בתפקוד של הכליות אז השיפור הזה יימשך הלאה. אם לא, יצטרכו לשקול צעדים אחרים שהם לא טובים".

"לכן היום צריך להרבות מאוד בתפילות. אני יודע שמתפללים, כל אחד נותן עצות ואומר מה לעשות", אומר דרעי ומבקש מהציבור לקבל על עצמו קבלה שלא לדבר בשעת התפילה לרפואתו של מרן הגר"ע יוסף.

"אני הקטן, שבכל זאת נמצא ליד מרן כל הזמן ומלווה ואותו, וגם שליח שלו, אני מרשה לעצמי לבקש מכל אחיי ואחותי היקרים, שאני יודע כמה מרן חשוב לכם, כמה אתם רוצים שמרן ימשיך להנהיג אותנו. אני רוצה להציע עצה", אומר דרעי.

"לפני ארבע שנים נפטר האדמו"ר הצדיק רבי שמעון מלעלוב, שהיה צדיק יסוד עולם", ממשיך דרעי, "בדבר אחד הוא היה תקיף, מי שהיה מדבר באמצע תפילה, הוא היה מוחה בכל כוחו. והוא השאיר בצוואתו שכל מי שיקבל על עצמו לא לדבר בתפילה מתחילתה עד סופה, הוא הבטיח שתפילתו תתקבל וכל בקשותיו יתקבלו".

דרעי מוסיף ואומר: "אני מתחנן שכל אחד ואחד שרוצה לעזור למרן עכשיו, איש ואשה, בחור ובחורה, שיקבלו על עצמם עכשיו לעילוי נשמתו של רבי שמעון נתן נטע בן הרב משה מרדכי מלעלוב, לרפואתו של מורנו ורבינו רבי עובדיה יוסף בן גורג'יה, אני מקבל על עצמי לא לדבר בשעת התפילות מתחילתם ועד סופם וה' יביא לנו ישועה. אין לי ספק שאם היום יקבלו את זה הרבה אנשים, יהיה לנו ישועה היום".

הרב בהכרה? מתקשר אתכם? יש דיווחים סותרים.

"בוודאי הרב בהכרה. ברור שהרב נמצא במצב שכואב לו, הוא שוב בבית חולים אחרי שהיינו כבר בבית. עוד פעם בית חולים, עוד פעם טיפולים.. הרב מבין את מצבו. הרב מדבר ומתקשר, הרב התפלל ולקח ארבעת המינים, הרב מבין את המצב של הכליות".

"מה שמעודד את הרב זה שאנחנו מספרים לו כל הזמן שעם ישראל מתפלל כולם רתומים לתפילות, זה מאוד מחזק אותו, כשאומרים לו את זה הוא בוכה".

לסיום, זה נראה שיש גורמים שמנסים לערב את המצב של מרן הרב עובדיה יוסף לבחירות לרשויות המקומיות שכביכול הגר"ע לא יכול להתערב.

"צר לי, צר לי. מה אנחנו מבקשים מעם ישראל.. מה לעשות.. לא להסתכל על שולי המחנה. אני שמעתי על הדברים האלה. מה אני יגיד לך, שה' יחזיר אותם בתשובה שלימה".

ממתינים לתוצאות הבדיקות

כפי שדווח בהרחבה ב"כיכר השבת", במהלך השבת חש הגר"ע יוסף שלא בטוב ולא ירד לתפילות בבית מדרשו אלא נערך מניין מצומצם בביתו. הכאבים התגברו והוא נזקק לחמצן במהלך השבת.

במוצאי השבת, התעורר החשש כי הרב שוב התייבש, רופאו האישי פרופ' יוחנן שטסמן הורה לפנותו לבית החולים, אמבולנס פרטי הוזמן והרב פונה בהכרה מלאה לבית החולים הדסה עין כרם.

מאז אושפז הרב, התייצב מצבו והוא מוגדר טוב. הרופאים חששו בתחילה לפגיעה בכליות אך החשש מעט התפוגג. במהלך הלילה נערכו בדיקות מקיפות וממתינים לתוצאות.

הבוקר, בירך הגר"ע יוסף על ארבעת המינים ובירך את הסובבים אותו.

בקרב בני ביתו של הגר"ע אומרים כי כל הפרסומים המגמתיים על מצבו של הרב, שקריים.

מבית החולים 'הדסה עין כרם' נמסר אמש כי הרב עובדיה אושפז לטיפול והשגחה בטיפול נמרץ פנימי וזאת בשל החמרה בתוצאות בדיקות המעבדה שלו.

רק לפני כשבועיים שוחרר הגר"ע יוסף מאשפוז שנמשך כשבוע ימים, כולל ימי ראש השנה, במחלקת לטיפול נמרץ פנימי. הרב קיבל טיפול אנטיביוטי תוך-ורידי בשל זיהום בו לקה.

הציבור נקרא להרבות בתפילה עבור מרן פוסק הדור הגאון רבי עובדיה יוסף בן גורג'יה לרפואה שלימה בתוך שאר חולי ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות