תחבורה ציבורית בשבת? "נאבק בכל האמצעים"

הרב יוסף רוזנפלד, מזהיר כי באם טיוטת הצעת החוק של יש עתיד להפעלת תחבורה ציבורית בשבת תקודם, הציבור החרדי יקיים הפגנות המוניות: "מדובר בפרצה מסוכנת". ח"כ מוטי יוגב מבהיר: "אני אפר כל משמעת קואליציונית בנושא הזה" (חדשות, חרדים)

אפי ליברמן | כיכר השבת |
הפגנה נגד חילול שבת (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

הפרסום בדבר כוונת מפלגת 'יש עתיד' בראשות שר האוצר יאיר לפיד, להעלות לדיון הצעת חוק המבקשת לאפשר לכל רשות מקומית להחליט על הפעלת תחבורה ציבורית בשבת, מעוררת חשש גדול בקרב ציבור שומרי התורה והמצוות.

בוועדה למען השבת העוסקת שנים ארוכות במאבקים על צביונה של השבת, תוקפים הלילה (בני) בחריפות את כוונת 'יש עתיד'. "אני חושב שזו הצעה הרבה יותר משערורייתית, מדובר בהצעה מסוכנת". תוקף יו"ר הוועדה, הרב יוסף רוזנפלד בשיחה עם "כיכר השבת".

"הכוונה היא לא לחיפה שיש בה בין כה תחבורה ציבורית בשבת, אלא לירושלים ששם אין בכלל תחבורה ציבורית בשבתות ובחגים, הם מתכוונים שהעירייה תאפשר שירות מסוים שיפעל בשבת".

בוועדה לא מחכים למושב הבא בכנסת, ובכוונתם להיוועץ כבר בחג הסוכות עם אישי ציבור חרדים, בכדי למנוע את הפריצה העתידית האפשרית בחומות השבת: "כמובן שאנחנו חייבים לעמוד על המשמר, לעדכן את חברי הכנסת וחברי מועצת העיר החרדים בכדי למנוע את ההצעות המסוכנות האלה. זה נראה שאנחנו על הכוונת בנושא התחבורה בשבת".

רוזנפלד מגלה, כי להצעת לפיד, קדמה אחרת: "ראיתי הצעה של מפלגת 'התעוררות' והסטודנטים המתגוררים בירושלים, הם רוצים לארגן 'שאטלים' בירושלים. כמובן שהם לא אומרים שזה יפעל בשבת אבל אני חושב שזוהי כוונתם".

"אנחנו נאבק בכל האמצעים" מבהיר רוזנפלד, ומצהיר כי באם ההצעות הללו יצאו אל הפועל, בכוונת הוועדה לארגן הפגנות המוניות: "אם יקרה משהו מאין זה, אפילו רק שירות של שאטלים, נצטרך לקיים הפגנות. מדובר בפריצה מסוכנת, באם אכן זה יקרה, הדבר ייתן פתח למהפכה בנושא התחבורה הציבורית בשבת".

"אני מקווה שהנושאים הללו לא יצאו אל הפועל, ובזמן בחירות יתחשבו קצת בציבור החרדי" אומר רוזנפלד.

ב'הבית היהודי', הופתעו לגלות את דבר ההצעה. ולדברי ח"כ מוטי יוגב עמו שוחחנו הערב, אין להצעה כלל אפשרות לעלות לסדר היום, וזאת מתוקף הסכם עליו חתומים כל הסיעות הקואליציה ולפיו לא יופר הסטאטוס קוו. "לפי ההסכם הקואליציוני הסטאטוס קוו נשאר כמו שהיה ולא ישתנה, ומשמעותו שלא תופעל תחבורה ציבורית מעבר למה שקיים".

יוגב מצהיר כי לא יתמוך באף הצעה מסוג זה גם במחיר של הפרת המשמעת הקואליציונית: "לא אתמוך בשום אופן. אני לא מכיר את המשמעת הקואליציונית אחרי שנאלצנו לתמוך בקיצוץ בתקציב הישיבות בניגוד לדעתנו. לא נראה לי שאנחנו נוכל לספוג עוד הצעות שהם בניגוד לדעתנו. אני אפר כל משמעת קואליציונית בנושא הזה"

"אותם בעלי מוניות שעובדים בשבת לא ירוויחו שכר יותר גבוה, ההפך, החילול שבת גורם לכך שהם ירוויחו פחות – אין ברכה בכסף" מסכם יוגב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר