הלם: הרב עובדיה נאבק על חייו ומקורבי הרב עמאר מכתירים אותו כ"יורש"

בעוד מרן פוסק הדור רבי חיים עובדיה יוסף בן גורג'יה נאבק על חייו בבית החולים, "מקורבי" הרב שלמה עמאר, ממהרים להכתירו בעיתונים כ"יורש". לשכת הרב עמאר מתנערת (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב עמאר בבית החולים, אמש (צילום: פלאש 90)

מרן פוסק הדור הגאון רבי חיים עובדיה יוסף בן גורג'יה נאבק על חייו, אך יש מי שמנצל זאת באכזריות כדי לפתוח ב"קרב" על הירושה, ולמהר להכתיר "יורש" לרב, עוד בחייו.

מי שפתח הבוקר (שלישי) את העיתון "מעריב", הוצף ברגשות הלם וזעזוע, אל מול הכותרת הראשית, פרי ידיו של הפרשן הפוליטי שלום ירושלמי, המבשרת כי הראשון לציון הרב שלמה משה עמאר הוכתר, בבית-החולים, כ"יורשו" של מרן הגרח"ע יוסף.

"קרב ירושה סביב מיטת הרב עובדיה", נכתב בכותרת, "מקורבי הרב עמאר: 'הוא המרן הבא'". בגוף הידיעה, המתפרסת על-פני עמוד שלם, כותב ירושלמי כי לדברי מקורבי הרב עמאר "הרב עובדיה הכתיר אותו ליורשו". לא פחות.

העדויות על "טקס ההכתרה" של הרב עמאר, אותם מביא ירושלמי, מתבססות על ביקוריו של הרב עמאר אצל מיטת חוליו של הגרח"ע יוסף כמו גם התבטאויות שיוחסו לרב עובדיה שאמר לרב עמאר.

בתנועת ש"ס כמו גם בקרב עשרות אלפי תלמידיו ומעריציו של מרן הרב עובדיה יוסף, הדואגים לשלומו ומרבים בתפילה לרפואתו, התקשו להבין את עזות המצח של אותם מקורבים כביכול, לצאת למסע הכתרה נואש בעוד הרב עצמו נאבק על חייו.

"בושה שזה מה שאנשיו של הרב עמאר עושים בזמן שמרן הרב עובדיה יוסף נאבק על חייו, אין להם טיפת בושה", אומר ל"כיכר השבת" בכיר בש"ס, "אני מקווה שהרב עמאר בסופו של יום ישכיל ויוציא הכחשה, הדבר לא היה ולא נברא".

אחד מבני משפחתו של מרן הגר"ע יוסף, אומר כי "הרב עמאר הגיע לבית חולים לבקר בלי שהוזמן, דקות לאחר שהוא יצא מהביקור אנשיו דאגו להדליף שכביכול מרן מאור ישראל הזמין אותו - דבר שלא היה".

"כל מחט בגופו של מרן הרב עובדיה זו תוצאה של הצער שנגרם לו בבחירות לרבנות הראשית ובחודשים שאחרי", אומר בן המשפחה, "אבל כאן נחצה קו אדום, בזמן שהרב שוכב במיטה עם ייסורי איוב, מגיעים אנשים, מקורבים לרב עמאר, ומשקרים על גבי העיתון ואומרים דברים שלא היו".

הכותרת הראשית ב"מעריב", הבוקר (צילום: כיכר השבת)

"כשהרב עמאר היה פה הרב בכלל לא היה במצב שיכול לדבר, אם כבודו של הרב עובדיה חשוב לרב עמאר אז שיכחיש את זה ומיד", מוסיף בן המשפחה.

"במידה והרב עמאר לא יכחיש, שלא יתפלא למה מרן הרב יכעס עליו, רק בשבוע שעבר הוא בא להתחנן ובקש סליחה וכבר עכשיו בחייו של מרן הוא דורש את כתר ההנהגה? להזכיר לו מה מרן אמר לו לפני כחודש באותו בית חולים? המצב של הרב הידרדר רק בגלל הצער שהם עשו לו, כדאי שהרב עמאר יעשה צעד נכון ויכחיש את דברי הבלע הללו", אומר בן משפחתו של הגרח"ע יוסף.

ואכן, בשעות הבוקר, לאחר פרסום הידיעה בעיתון, פרסמו אנשיו של הרב עמאר, הודעת הכחשה בשם "לשכת הראשל"צ הגר"ש עמאר", על ה"פרסומים הבוקר במעריב".

וזה לשון ההכחשה: "הגר"ש עמאר דוחה בשאט נפש פרסומים העוסקים בנושאים בהם לא עסק מעולם ואינם נמצאים על סדר יומו כלל. ברור לרב כי מי שהעלה זאת אינו שייך למקורביו או לדורשי טובתו".

"הגר"ש עמאר קורא לציבור היהודי כולו, להתלכד בשעה קשה זו בה נתון מרן פאר הדור בצרה, ולהמשיך ולהעתיר בתפילות ובתחנונים להחלמתו המלאה. והן קל כביר לא ימאס תפילת רבים, אמן", לשון ההכחשה.

עם זאת, שעה קלה לאחר פרסום ההודעה, התראיין הרב עמאר לכתב 'גלי צה"ל', יאיר שרקי, ואמר בין היתר את הדברים הבאים: "היה פיוס כבר בערב כיפור, ושוב בשמחה ובמאור פנים וגם אתמול, שלח להודיע לי שלשום עם כלתו שהוא מוחל, ודברים מעבר לזה אני לא רוצה להגיד כעת, אבל בודאי יש פיוס גדול".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר