הקמפיין של 'יהדות התורה' בירושלים: רוצים את העשירי

'יהדות התורה' בירושלים פותחת את קמפיין הבחירות שלה תחת הסלוגן: "צריכים אותך לעשירי". במפלגת 'טוב לירושלים' אומרים בתגובה: "עוד שניים כאלה ואבדנו" (כיכר העיר)

ישראל כהן | כיכר השבת |
סלוגן הקמפיין בירושלים (צילום: כיכר השבת)

'יהדות התורה' בירושלים פותחת הבוקר (ראשון) את קמפיין הבחירות, במודעות שמתפרסמות בעיתונות החרדית המפלגתית, תחת הסלוגן "צריכים אותך לעשירי", נכתב כי "שמונת נציגי יהדות התורה בעירייה עובדים בשבילך במסירות רבה".

לדברי ראשי מטה ההסברה, הפעם הצורך החיוני להגדיל את כוחה של רשימת יהדות התורה בירושלים ולהגיע ללא פחות ממניין נציגים, הוא בכדי להתמודד עם האיומים על קדושתה של ירושלים הנמצאת במערכת בחירות זו, יותר מתמיד, בסכנה מוחשית ומיידית, כאשר מספר מפלגות של שונאי הדת חרטו על דגלם לחלל את עיר הקודש ולהרוס את הסטטוס-קוו הבסיסי שהיה נהוג עד עתה בענייני הדת.

לטענתם, אם עד היום חששו לומר זאת בריש גלי, עתה זהו המצע הרשמי המלווה את קמפיין הבחירות של מפלגות אלו, ולכן הם מבהירים בקמפיין כי רק נציגות גדולה של יהדות התורה, שתהיה שותפה בכל קואליציה עתידית שתקום, תדאג לכך שירושלים תישאר בקדושתה ולא יחללוה זרים.

לדברי מנהלי מטה ההסברה, ירח טוקר ושניאור רוזן, בשנים האחרונות חלה עלייה ניכרת בקרב הציבור החרדי המתגורר בשכונות 'מעורבות' בירושלים. "אין זה סוד כי בשכונות אלו התושבים החרדים מנושלים מזכויות בסיסיות המגיעות להם ביושר ובדין ככל תושב, החל מהקצאת מבני חינוך ועד לרישיון לבניית חדר או מרפסת בבית, ורק על ידי הגדלת הנציגות החרדית בעירייה נוכל להפסיק את האפליה המקוממת הזאת".

עשרת הנציגים הראשונים ברשימת יהדות התורה, הם יצחק פינדרוס, יוסי דייטש, ישראל קלרמן, יוחנן וויצמן, מיכל הלברשטאם, אליעזר ראוכברגר, יעקב הלפרין, שלמה רוזנשטיין, משה יעקב גורא, ושמואל מילר.

לטענת אנשי יהדות התורה, הנציגים החרדים ידועים לכל כנציגי ציבור בולטים שבמהלך הקדנציה האחרונה עשו מלאכתם נאמנה, בכל התחומים ולכן יזכו להצלחה גדולה, זאת לצד העובדה כי בסופו של דבר 'דגל התורה' ו'אגודת ישראל' רצים ברשימה מאוחדת

לדברי מנהלי הקמפיין, המטה המרכזי במרכז התעשייה הר חוצבים בירושלים, החל לפעול בימים אלו במלוא המרץ והתנופה, כאשר עשרות מטות שונות ממוקמים במתחם אחד בכדי להביא לשיתוף פעולה הדוק של כל הגורמים הרלוונטיים שיביא יחד להצלחה הגדולה.

ישיבת מטה 'טוב לירושלים', אמש (צילום: מטה ההסברה של 'טוב לירושלים')

יוסי דייטש אומר ל"כיכר השבת" כי "אני חושב שכולם מבינים מה המשמעות של עשרה נציגים ליהדות התורה, אנחנו רואים בכנסת מה גרמו הפיצולים בקולות וברשימות ואנחנו יודעים שבלעדי זה אם התוצאה הייתה עוד שניים שלושה מנדטים ליהדות החרדית המצב היה שונה לגמרי ומסכת הייסורים שהציבור החרדי עובר כעת לא הייתה יוצאת אל הפועל, ועל כן אנחנו בטוחים שתוספת של עוד שני נציגים ביהדות התורה ובמקביל ש"ס תקבל אף היא כוח מחוזק, הרי שנוכל לטפל בצרכי המגזר החרדי טוב יותר".

"כולם גם יודעים כי נציגי יהדות התורה היו הנציגים החרוצים ביותר ונתנו את המענה המיטבי לאזרח הקטן ובאם כוחנו יגדל נוכל להשתפר גם בזה", מוסיף דייטש.

מנגד, בתנועת 'טוב' המתמודדת אף היא על קולות הציבור החרדי מזלזלים במסע התעמולה של המתחרים ומגיבים הבוקר לקמפיין של יהדות התורה כי "עוד שניים כאלה ואבדנו".

"שמונת נציגי יהדות התורה היו חברים בקואליציה העירונית בחמשת השנים האחרונות. רשימת הכישלונות שלהם בתחומי החינוך, התעסוקה, ואיכות החיים מלמדת שעוד נציג שהוא 'אותו דבר' לא יציל את המצב", הם אומרים.

לטענת אנשי 'טוב לירושלים', "היהדות החרדית בירושלים זקוקה לנציגים חדשים, הפועלים למען הציבור ולא למען אינטרסים. נציגים המדברים בשפה עדכנית ויודעים להילחם את המלחמה של היום. טוב לירושלים בראשות חנוך ורדיגר תדע לעשות זאת".

מודעת הקמפיין של 'יהדות התורה'

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר