מנוגד להלכה? חרדים עלו להר הבית

למרות דעתם הנחרצת של רוב פוסקי הדורות האחרונים, עלו אמש (שלישי) עשרות חרדים להר הבית. את העלייה הם עשו לטענתם לאחר טבילה וחליצת נעלי עור. מארגני הביקור מציינים, כי הביקור נעשה רק במקומות הנמצאים מחוץ לתחום עזרת הנשים, דבר שלשיטתם מתיר את העלייה. צפו בתיעוד (חדשות, חרדים)

למרות התנגדותם של מרבית גדולי ישראל, קבוצת חרדים בראשות הרב יצחק ברנד, רב המזוהה עם הימין הדתי, עלתה אמש (שלישי) להר הבית.

מארגני האירוע מבינים את הרגישות שבהגעת חרדים למקום בצל התנגדות גדולי הרבנים, ומציינים כי הדבר נעשה לאחר טבילה כהלכה, חליצת נעלי עור, וכן "ההליכה נעשתה בתחומים הנמצאים מעבר לכל ספק מחוץ לשטחי העזרה המקודשת בהר הבית".

על פי הרב ברנד, שכבר הפתיע בעבר כאשר בחר להתפקד למפלגה חילונית, העלייה להר היא לא רק מותרת, אלא מצווה וחובה על כל יהודי ששואף לחדש את מצוות התורה התלויות במקדש.

(צילום: המטה המשותף של תנועות המקדש)

העליות להר הבית הנערכות במועדים בשנים האחרונות, ובהן לוקחים חלק בעיקר פעילי ימין חובשי כיפות סרוגות, מסמנות לדברי המארגנים התחדשות של המנהג הקדום לעלות לרגל למקום המקדש. העולים סבורים כי למרות האיסור הממשלתי על פולחן בהר, עדיין ישנה 'מצוות ראייה' או זכר לה, בימי הרגלים.

העלייה הפעם נערכה לאחר החג, וזאת לאור העובדה כי בחג הסוכות המשטרה סגרה את הכניסה ליהודים אל ההר במשך כמה ימים, זאת בעקבות התפרעויות במקום.

הרב ישראל אריאל ממכון המקדש שהשתתף גם הוא בעליה, העביר במקום שיעור תורני, ואמר כי ישנה חשיבות ואף חובה "לשמור על ארצנו ומקום המקדש בידינו, ולא לתיתם או למוכרם לידי זרים, לא בהסכמים מדיניים ולא בהיתרי מכירה".

יודגש, כי לאורך השנים, התנגדו מרבית פוסקי הדור האחרון לעלייה להר הבית, כאשר חלקם הגדול מנמק זאת בטענת הטומאה, ואילו חלק אחר מהרבנים מתנגד לעלייה משום התגרות באומות, כהנהגתו של כ"ק האדמו"ר מסאטמר.

האם הכתבה עניינה אותך?

כן (100%)

לא (0%)

תוכן שאסור לפספס:

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

8
יישר כוחכם, אבל אולי יש כאן איסור של מורא מקדש משום לכאורה אין הדין שאסור לילך במנעל מטעם לבישה חשובה כמו ביוה"כ ובט' באב, אלא ענינו שהוא בזיון לילך על הר הבית במנעל, ואפי' מנעל של עץ שהתירו כמה מהפוסקים ביוה"כ (עי' במשנה ברורה שכתב שראוי להחמיר אבל אין למחות בהמקילים) כאן לכו"ע תאסר, שודאי שם מנעל
חכם משה
7
נאסר ע"י כל גדו"י מכל הדורות . בושה וחרפה! וחילול השם ברבים ח"ו. אסור לעלות להר הקודש ולבנות המקדש כפי שעלו לארץ ישראל אם עושים כן, הם כופרים גמורים בשם יתברך ובתורתו, הם בכלל לא חרדים רק מלובשים בבגדי חרדים אצלהם זה פורים כל השנה ודו"ק
נאסר
אתה מתכוון גם לרמב"ם, רמב"ן וריה"ל? כי הם בפירוש עלו.
יהודה
6
קיים כלל, טמא מת ואף המת עצמו נכנס למחנה לויה. האיסור הוא על מחנה שכינה ועם הערכות ומדידות שבהם לוקחים "מרחק בטיחות" על "מרחק בטיחות" אין שום בעיה להיכנס לחלקים נכבדים בהר במיוחד בצידו הדרומי. מה שאסרו רבנים זה נטו פוליטיקה ,אולי לא "להתגרות באומות" משהו שהוכח כעובד בדיוק הפוך. לגבי חשש שמה יהיה מי
מיזרוחניק
אתה כתבת שאתה מזרוחניק, כן! מזרוחניק ולא ר-ב אם היית רב אז היינו מדברים... לך תלמד קצת מזה אמונת חכמים.... נו! לך כבר!
חנה
ולא כמו אצלכם שיש מצווה אחת, ושאר המצוות אם זה מסתדר לכם עם המצווה האחת שלכם אז בסדר ואם לא, אז פתורים ממנה,צ המצווה האחת כמובן היא ישוב הארץ. אני לא מזלזל חלילה במצווה הזו, אני לא כמותכם, אבל כשבאים לפסוק הלכה צריך את כל התורה. כמה צדקו גדולי ישראל בדורות הקודמים שהזהירו מהמזרחניקים יותר מהחילונים
אברך ןתיק
5
המסקנה המתבקשת היא כי צריך ללמוד הלכה במקורותיה והלומד ידע מותר לטמא מת (אחרי שטבל והעריב שמשו )להיכנס להר הבית בשטח שמחוץ לעזרת ישראל ומדרבנן אסור גם בשטח עזרת נשים אך מחוץ לעזרת נשים מותר גמור הוא וכל האוסרים בימינו הוא מטעם חוסר ידע והבנה בגבולות ההר לכן מסקנה מתבקשת ללמוד הלכה במקורותיה וכל המלע
יוסף דידי
רוב הרבנים שעולים להר לא מצאיכים הערב שמש ומספיקה טבילה בבוקר העליה. לשיטתם של אלו שכן מצריכים הערב שמש צריך לטבול פעמיים, פעם ביום לפני העליה ופעם שניה בבוקר העליה מספק
יהודה
4
באיסור לילך בהר הבית במנעל אינו מיוחד למנעל של עור, שאין ענינו להנאה כמו ביוה"כ ובט' באב אלא ענינו מכבוד המקדש ולכן אפי' מנעל סנטטי אסור
חכם גדול
מעולם לא שמעתי עליו
יהודה
3
ואלה טועים בדרכם ובדעתם. יש הרבה כאלה שחושבים את עצמם שיש להם סמכות לפסוק הלכות מראשם. זה בגלל יוהרה וגאווה. וחוסר התבטלות לגדולי ישראל.
אייל שקד
וזאת התורה לא תהא מוחלפת...
קטירא
2
אשריכם שזכיתם לקיים את הפסוק "לשכנו תדרשו ובאת שמה"
הלל גולדברג
1
"בעל תשובה" שמחזיק מעצמו סוג של משיח, יש המוני בעלי תשובה כאלו, הם יותר חכמים מהחרדים מלידה. וכו',
אברך ןתיק
אבל צריך להזהר בכבודו הוא תלמיד חכם גדול, חרדי מבטן ומלידה, חיבר ספרים רבים. אכן הוא מקורי מאוד בדעותיו, ולכן הוא אינו מוכר ומקובל על הציבור החרדי. בכל אופן לענ"ד ראוי לאברך הותיק לעשות תשובה ולבקש מחילה מתלמיד חכם שהוא ניחש עליו דברים שלילים.
אחד שמכיר

אולי גם יעניין אותך:

עוד בחדשות חרדים: