רב הכותל מבקש: לא למחות נגד 'נשות הכותל'

'נשות הכותל' צפויות להגיע מחר (שישי) לרחבת הכותל המערבי לפרובוקציה החודשית, למרות הפשרה שהושגה. בתגובה, רב הכותל מבקש להימנע ממחאת הנשים החרדיות (אקטואליה)

שאול כהנא | כיכר השבת |
הרב שמואל רבינוביץ' (צילום: פלאש 90)

ראש חודש חשון, החל מחר, יום שישי, צפוי להביא בעקבותיו שוב את קבוצת "נשות הכותל", לפרובוקציה החוד/שית הקבועה שלהם ברחבת הכותל המערבי.

הנשים, צפויות להגיע ולנסות להיכנס אל הכותל עצמו, למרות הפשרה שהושגה בקשת 'רובינסון' בהקמת רחבת תפילה זמנית מיוחדת עבורם כדי למנוע את המחלוקת במקום הקדוש.

מדי ראש חודש, הצליחו אלפי נשים חרדיות לבלום את הפרובוקציה בסמוך לכותל, כאשר מילאו את רחבת עזרת הנשים ונשאו תפילה, בכך, נשות הכותל הורחקו אל מעלה הרחבה.

כעת, פונה רב הכותל הרב שמואל רבינוביץ' אל גדולי ישראל והמנהיגות החרדית בבקשה להימנע ממחאה המונית לאור הרגישות הביטחונית בהר הבית שנמצאת בשיאה ולנוכח המלצות הוועדה שמינה ראש הממשלה שאמורה לתת את דעתה בימים הקרובים.

גם משטרת ירושלים, פנתה אמש אל נשות הכותל בבקשה דומה.

רב הכותל, הרב רבינוביץ', אמר כי "הכותל אינו רק ליבו של העם היהודי - הוא גם פניו של העם היהודי כלפי עצמו וכלפי העולם כולו. כאשר יהודים נלחמים זה בזה בכותל המערבי - אין חילול השם גדול מזה. ועל כן יש להמתין להחלטת הועדה על מנת שימצא הסדר שישיב את השקט והאחווה אל הכותל המערבי".

"אין בי ספק כי המלצות הוועדה לא יניחו את דעת אף אחד מהצדדים במלואה", מוסיף הרב רבינוביץ', "אך השעה דורשת, המקום דורש ועם ישראל דורש שרחבת הכותל תשוב להיות מקום מאחד לכולנו, ולא מקום שמבטא מחלוקת ושנאת אחים, חלילה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר