פתיחת זמן חורף: מרד במיר ברכפלד

בשל הקיצוצים על עולם התורה, הוחלט בישיבת מיר ברכפלד לצמצם את החשמל בפנימיות, מה שגרר מחאה של תלמידים. במקביל, תלמידים אחרים דווקא מביעים תמיכה בהחלטה (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ישיבת מיר ברכפלד (צילום: M.t.lifshits - ויקיפדיה, ברשיון Creative Commons ייחוס-שיתוף זהה 3.0)

קיצוצי הממשלה בתקציבי הישיבות הקדושות מדירים שינה מעיני הרבנים ועסקני הציבור המנסים לעשות הכל על מנת לגייס את הסכומים החסרים, כשבינתיים מעדיפים בחלק מהישיבות לקצץ במה שניתן על מנת ולחסוך בהוצאות הרבות.

אלא, שמתברר כי לא בכל הישיבות הדבר עובר בצורה חלקה, ולעיתים אף פורץ "מרד" של ממש. כשבחלק מהמקומות הדבר יוצר אף פילוג פנימי וסערה של ממש בקרב הבחורים

בישיבת מיר ברכפלד, שנקלעה כמו ישיבות רבות למצב כלכלי קשה, החלו קיצוצים נרחבים בישיבה, אלא שלטענת הבחורים, בעוד ראש הישיבה הגרא"י פינקל מעדיף היה לקצץ בעלויות התחזוקה ולצמצם בהוצאות אנשי הצוות וכמה שפחות לפגוע ברווחת הבחורים, אחיו - מנהל הישיבה ר' שמריהו יוסף פינקל, בוחר להשית את הקיצוצים דווקא על הבחורים.

בשיחה עם מספר בחורי ה"קיבוץ", עולה כי עוד במהלך השנה שעברה ביקש ר' שמריהו לסגור פנימיה אחת ולצמצם חדרים באופן דרסטי על מנת ולקצץ בהוצאות הרבות, אלא שמשלחת בחורים שנשלחה לראש הישיבה הגרא"י הצליחה למנוע זאת ברגע האחרון.

כעת, לפי הבחורים, עלתה במוחם של עסקני הישיבה תכנית חדשה לקיצוץ כספי, וזאת ע"י ניתוק החשמל מהפנימיות במשך שעות הבוקר (סדר א'). לדברי הבחורים, מדובר בצעד המפריע לשגרת החיים התקינה של בחורי הישיבה.

א. בחור משיעור ב', אומר לכיכר השבת "במקום לקצץ באנשי התחזוקה המיותרים ובעובדים שלא צריכים אותם, בוחרים בהנהלה לפגוע בבחורים. ממתי סוגרים את החשמל ב-9 בבוקר? ואם בחור לא חש בטוב ומבקש לנוח בפנימיה, מה הוא יעשה? או בחור שקם מאוחר ומבקש לשתות קפה?".

לדברי א' וחבריו הם ייצאו למרד, ולא ייאפשרו לפגוע ברווחת הבחורים. "מספיק קיצצו באוכל ובתנאים, אין סיבה שיעשו לנו סנקציות חדשות ויכבו את החשמל כל בוקר". הם אומרים בכעס.

מנגד, קבוצת בחורים אחרת מבינה דווקא את צעדיו של מנהל הישיבה, ולדבריהם מדובר בטענות סרק של בחורים בעייתיים. "על כל בני הישיבה להבין את המצוקה שנקלע אליה עולם התורה ולסבול קצת למען עתיד הישיבה".

"לא יקרה כלום אם לבחור לא יהיו כמה מותרות. צריך לזכור את המצב הקשה ולשאת בעול יחד עם הנהלת הישיבה" הם אומרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות