בזכות הדיל: חברי מועצת הרבנות הראשית נבחרו מחדש

הרב יעקב רוז'ה, אחד מחברי מועצת הרבנות הראשית שנבחרו שוב, אומר ל"כיכר השבת" כי הוא "שמח שמספר כל-כך גדול של בוחרים נתנו בי אמונם, אהיה בעז"ה שליח נאמן". במקביל, עו"ד מרדכי אייזנברג זועם על הדיל שנרקם בין המפלגות החרדיות והדתיות: "הליך הבחירות לא היה חופשי" (חדשות)

אפי ליברמן | כיכר השבת |
הרב רוז'ה (צילום ארכיון: עוזי ברק)

בשונה ממערכת הבחירות לרבנים הראשיים, מערכת הבחירות למועצת הרבנות הראשית התנהלה ללא מחלוקות משמעותיות, המפלגות הדתיות הגיעו להסכמה טרם הבחירות ולפיה כל חברי מועצת הרבנות המכהנים - ימשיכו בתפקידם.

החל מהשעה 15:00 הצהרים (חמישי) הגיעו 126 חברים מתוך 150 חברי הגוף הבוחר ובחרו את הרבנים הראשיים למלון 'לאונרדו' בירושלים, בקומה התחתונה הם הצביעו בזה אחר זה עבור המתמודדים הראויים מבחינתם, לרובם ההצבעה עצמה לקחה זמן קצר לאור אותו דיל ידוע, אך חלקם שלא היו כפופים לדיל, עברו מסע שכנועים בלובי המלון.

בתום שלוש שעות הסתיימה ההצבעה ומיד לאחר-כן התקבלו התוצאות שהם כאמור היו צפויים מראש, כל החברים שהתמודדו פעם נוספת, ימשיכו לכהן בתפקידם. והם: מועמדים אשכנזים: הרב יצחק רלב"ג, הרב דוד גרוסמן, הרב יעקב רוז'ה, הרב יעקב שפירא, הרב יוסף גליקסברג. מועמדים ספרדים: הרב שמואל אליהו, הרב רצון ערוסי, הרב שמעון אליטוב, הרב אברהם יוסף, הרב יצחק פרץ.

הבחירות למועצת הרבנות הראשית (צילום: דוברות משרד הדתות)

הרב יעקב רוז'ה, חבר מועצת הרבנות הראשית שנבחר ברוב קולות, שוחח בהתרגשות עם "כיכר השבת": "אני שמח שמספר כל-כך גדול של בוחרים נתנו בי אמונם. אני אשתדל בעזרת השם להיות שליח נאמן של שלוחי, אשתדל להרים את כבוד הרבנות הראשית".

הרב רוז'ה מזדעק על כך שישנם כאלו המזדעקים נגד הדיל: "דיל זאת לא מילת גנאי, היה הסכם בין המפלגות החרדיות. לא קורה שבוחרים נשיא באמצעות הסכמים בין מפלגות?".

לדברי הרב רוז'ה, הליך הבחירות היה חשאי כך שכל חבר גוף בוחר יכל לבחור כרצונו ואיש לא היה יודע האם הוא הלך עם הדיל ואם לאו: "הבחירות התנהלו כדת וכדין והתנהלו בחשאי כך שכל מי שרצה להצביע כפי שליבו אומר הוא יכל לעשות זאת, ואכן הדיל שעשינו לא תמיד עבד מפני שהיו דילים נוספים. העובדה היא שאנשים בחרו מבחירתם החופשית. זה שמפלגה כזו או אחרת המליצה על מועמד מסוים - אני לא רואה בכך דבר פסול".

"דמוקרטי לחלוטין שמפלגה אמרה לבוחריה מה לעשות, חלקם עשו כפי שהמפלגה ביקשה וחלקם נהגו בניגוד להחלטה או לבקשה, זאת דמוקרטיה. לכנות זאת במילת גנאי 'דיל' זה לא צודק, לא הגון ולא יפה".

"קהל הבוחרים אמר את שלו, הרשימה מצוינת, הם אנשים מנוסים וותיקים עם הרבה מסורת של פסיקה והובלת קהל בצורה הנכונה". הוסיף.

הגרי"ד גרוסמן בבחירות, היום (צילום: דוברות משרד הדתות)

עו"ד מרדכי אייזנברג מהתנועה להגינות שלטונית וחבר הוועדה למינוי דיינים, זועם על הליך הבחירות, ולדבריו יש לבטל את תוצאות הבחירות לאור הסיכום אליו הגיעו המפלגות הדתיות: "מדובר באכזבה רבה מפני שבעצם גמרו את הבחירות, לשכת סגן השר בן דהן בשיתוף פעולה עם שלושת המפלגות הדתיות על דעת הרבנים הראשיים - גנבו את הבחירות".

אייזנברג סבור כי מדובר היה בהליך שיש בו עדי כדי שחיתות, לא פחות: "הליך הבחירות לא היה חופשי משום שיצא מכתב מלשכת סגן השר בחתימת יד עוזרו לפיו הגיעו להסכמה על המועמדים השונים, לדעתי זאת שחיתות שבגינה יש לבטל את תוצאות הבחירות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר