חגי הוברמן: לא אוריד דמעה אם ישיבות פוניבז', מיר וחברון ייחרבו

במאמר שפרסם בעלון ד"לי, קורא העיתונאי חגי הוברמן לח"כי הבית היהודי שלא לדאוג לישיבות החרדיות: "דמעה אחת לא תיגר מעיני, אם אראה את ישיבות פוניבז' מיר, סלבודקא וחברון גם יחד, עומדות במצבה של ישיבת חכמי לובלין בפולין" כתב הוברמן (חרדים)

ניסים פרץ | כיכר השבת |
חגי הוברמן (צילום: מתוך ויקיפדיה)

חגי הוברמן מכה שנית: לאחר שכינה את הרב עובדיה יוסף בעבר "בוגד" ועורר סערה, קורא העיתונאי הד"לי חגי הוברמן לח"כי הבית היהודי, שלא לדאוג למוסדות החרדיים, אלא רק למגזר אותו הם מייצגים.

"בבית היהודי" כתב הוברמן בטורו המתפרסם ב'מצב הרוח', "התפארו בשבוע שעבר בהצלחתם להעביר תוספת של 65 מיליון שקלים לתקציב הישיבות. אלא, שרוב הכסף, מסתבר, מיועד בכלל לחרדים".

הוברמן, ציטט במהלך הטור דברים שאמרה סגנית השר ח"כ ציפי חוטובלי בפאנל שהנחה: "השקפתם של החרדים אינה השקפת העולם שלנו, ולכן על הבית היהודי לדאוג רק לישיבות הציוניות ולא החרדיות".

חוטובלי, נגד הסיוע הד"לי לישיבות החרדיות (צילום: פלאש 90)

"ואני באמת לא מבין למה הבית היהודי צריך בכלל לדאוג למוסדות החרדים, בוודאי אלו המזוהים עם יהדות התורה שדובריה מחרפים ומגדפים את הציונות הדתית". כתב הוברמן והוסיף: "הציונות הדתית צריכה ללמוד משהו חשוב מהחרדים, איך לדאוג רק לעצמה".

"החרדים סייעו לחורבן גוש קטיף"

"בנוסף, יש מקום לעשות הפרדה מלאה בין ש"ס שרוב בוחריה מתגייסים לצבא והם קרובים יותר בהשקפתם לציונות הדתית לבין יהדות התורה האשכנזית שבשבילה למדינה אין שום ערך".

הוברמן המשיך ותקף את יהדות התורה: "זו שהצטרפה לפני 9 שנים לממשלת שרון תמורת אתנן של 290 מיליון שקלים, "כדי להציל את מוסדות התורה החרדים" כמו שהסביר בשעתו הרב אלישיב זצ"ל, תוך שהוא מסייע להרס וחורבן עשרות מוסדות תורה בגוש קטיף".

את מאמרו חתם הוברמן במילים: "אני מודה שדמעה אחת לא תיגר מעיני, אם אראה את ישיבות פוניבז' מיר, סלבודקא וחברון גם יחד, עומדות במצבה של ישיבת חכמי לובלין בפולין".

ישיבת חכמי לובלין אגב, נחרבה על ידי הנאצים, ובשנת 1940 הושמד ציודה על ספרי הקודש שבה, ואלו הועלו באש בכיכר השוק מול קהל יהודי רב.

"הייתה זו גאווה לנו להחריב את האקדמיה התלמודית הזאת, שהייתה נודעת כגדולה ביותר בפולין. השלכנו החוצה את כל הספרים הקדושים של היהודים והצתנו אותם. עשרים שעות שלמות השתוללו הלהבות. יהודי לובלין עמדו מסביב ובכו, אולם הוזמנה תזמורת צבאית והצלילים העליזים של המוזיקה החיילית החרישו את יללת היהודים". נאמר אז בביטאון הנוער הגרמני "דויטשה יוגענד צייטונג".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר