הרב ברוך פכטר ממטולה, התחמק מתשלומי ארנונה

הרב ברוך פכטר המשמש כרב היישוב מטולה בצפון הארץ, הצליח להתחמק מתשלומי ארנונה בסך 300 אלף שקל, בנימוק שבית של ראש עדה דתית פטור מארנונה (חרדים)

יוני גבאי | כיכר השבת |
תלמידי חכמים לא משלמים ארנונה (צילום: shutterstock)

מאז 2009 עוקבים העיתונאים מוטי גילת ועוזי דיין מ'ישראל היום' אחר מעלליו של רבה של מטולה ברוך פכטר.

אתמול (ב') פרסמו צמד העיתונאים, כי הרב "חוגג, אני מעל החוק", ולפני 25 שנה בימיו של ראש המועצה המנוח, יוסי גולדברג החליט הרב פכטר לא לשלם את מיסי הארנ ומיסים אחרים. נימוקו של הרב היה, שביתו הוא בעצם דירה של ראש עדה דתית ולא חלה עליו חובה לשלם ארנונה.

לאחרונה הנימוק המוזר (אם כי לא כל-כך מוזר לאור דברי הגמרא בבא בתרא דף ח' ע"א, האומרת שת"ח פטורים ממס) בוטל מכל וכל על ידי גורמים משפטיים המעורבים בנושא.

על פי האמור בתחקיר שפורסם ב'ישראל היום', הרב לא שילם עד שבראשית שנות האלפיים, החליט ראש המועצה יעקב כץ לעשות סוף לסיפור. המועצה החליטה לדרוש מהרב את חובותיו 7 שנים לאחור, על כל הנכנסים בבעלותו עליהם לא שילם מסים במשך שנים.

ב-2005 הוגשה תביעה נגד הרב מטעם המועצה על סך של כ-300 אלף שקל. הרב התנגד לשלם את חובותיו, וכך העניין נמשך ללא תשלום מצד הרב, עד לבחירת ראש המועצה החדש הרצל בוקר ב-2008, אז המועצה התנהגה כאילו אין לה עניין בתביעה נגד הרב.

בהמשך התחקיר, חושפים גילת ודיין, אי סדרים חמורים בנוגע להתנהלות המועצה בתביעה נגד הרב. בסופו של דבר הגיע הסיפור לידי גמר. כאשר הצדדים הגיעו לפשרה בה נמחק החלק הארי של חובותיו של הרב, וכי הוא ישלם סכום בגבולות שבין 66,422 אלף שקלים ל־83,853.

ראוי לציין כי המבקר שבדקת את התנהלות המועצה הנוכחית בתביעה נגד הרב, הכריע כי הכל תקין, וכי האשם תלוי בראשי המועצה בעבר.

תגובת הרב כפי שנמסרה לישראל היום: "אין לי כל יתרת חוב למועצה עבור ארנונה מים וביוב. כל החיובים משולמים באמצעות הוראת קבע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר