הגאון רבי שמואל אוירבך: "אחים תועים הרימו יד"

הגאון רבי שמואל אוירבך מפרסם בסוף השבוע מכתב תמיכה ראשון ברשימת 'בני תורה: "אחים תועים הרימו יד על כל הקדוש לנו" כותב הרב אוירבך, ומבטיח "ברכת ד'" למצביעים (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב אוירבך (צילום: שלומי כהן)

רבנים ראשי ישיבות ומורי הוראה, התכנסו ביום חמישי האחרון בביתו של מנהיג הפלג הירושלמי הגאון רבי שמואל אוירבך, לכינוס מיוחד במהלכו קרא להם להצביע ולפעול למען רשימת 'בני תורה'.

בסוף השבוע, הרב אוירבך פרסם מכתב תמיכה במפלגה החדשה. המכתב, כצפוי, פורסם רק בעיתון הבית של הרשימה - "הפלס".

במכתבו כותב הרב אוירבך, כי "לעת כזאת אשר אחים תועים הרימו יד על כל הקדוש לנו, על הישיבות הקדושות לב לבו של ישראל ועל החינוך הטהור ועל כל הדרך המסורה לנו מרבותינו מצוקי ארץ, בודאי ובודאי חובה על כל בני התורה המבינים בעם להקהל ולהתאגד באגודה אחת להתייצב כחומה בצורה לנגד כל פגעי הזמן".

"ועתה, בהגיע זמן הבחירות נדברו יראי ד' בערי הקודש ירושלים בני ברק ומודיעין עילית, לפעול עבור הרשימה אשר כל מטרתה להעמיד הדת על תילה כדרך רבותינו וכל הנהגתה מיסודה ע"פ דעת תורה" כך מגדיר הרב אוירבך את רשימת 'בני תורה' ומוסיף כי: "נתלכדו סביבה רבנן ותלמידיהון ההולכים בדרך המסורה לנו מרבותינו, ובודאי חובה גמורה על כל אחד ואחד לעשות יותר מכדי יכולתו להצלחת רשימת "בני תורה".

"וכבר מקובלנו מרבותינו על ענין הבחירות כי יש בריבוי המצביעים כבוד שמים, אשר השפעתו רבה ועצומה לידע ולהתוודע כי יש ציבור הנאמן לד' ולתורתו, ובפרט בתקופה קשה זו אשר רבים האורבים וזוממים לעקור את הכל ח"ו, ועי"ז יראו שיש ציבור גדול של בני תורה אשר לא יכנעו ולא יוותרו ולא יתפשרו על קוצו של יו"ד בענינים שהם יסוד וקיום היהדות, לעמוד על המשמר במסירות נפש".

את מכתבו, מסיים ראש הישיבה הרב אוירבך במילים: "וכל העוסקים עבור רשימת בני תורה כאמור, הם מעמידי התורה וכל ברכות התורה עליהם ושומר מצוה לא ידע דבר רע, כי ברכת ד' עליהם, וכל המצביעים והעושים והמעשים למען רשימה זו יתברכו הם וכל אשר להם בכל מכל כל בגשמיות וברוחניות בזה ובבא".

יצויין, כי בשבוע שעבר, הגישה עמותת חדו"ש תלונה ליועץ המשפטי לממשלה נגד אנשי קמפיין הבחירות של ישראל פרוש, בו היה שימוש באיומי נידוי נגד מי שלא יצביע לרשימתו של פרוש. בנוסף, התלוננו ב'חדו"ש' נגד מועצת חכמי התורה של ש"ס שהבטיחה ברכות למצביעים. לא ברור האם תוגש תלונה גם נגד מכתבו של הרב אוירבך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר