טענות בטבריה: הרבנית קוק ביטלה שיעורים בגלל איום

בטבריה טוענים כי איומים על הרבנית לאה קוק הביאו להודעתה על ביטול שיעוריה. על פי חבר מועצה מש"ס, הסיבה לאיומים: הרבנית תומכת ברשימה שאיננה יהדות התורה (מקומי, חרדים)

אפי ליברמן | כיכר השבת |
הרבנית לאה קוק (צילום: מתוך יוטיוב)

הרבנית לאה קוק הודיעה במפתיע שתפסיק להעביר את השיעור השבועי, וזאת לאחר שקיבלה "הוראה מגבוה" שלא לקיים השבוע את השיעור, כך לדבריה.

בש"ס אומרים כי רבה האשכנזי של העיר טבריה, הרב אברהם דב אויערבך התומך במפלגת "יהדות התורה", הורה לה לחדול ממסירת השיעורים עד לאחר הבחירות וזאת עקב חששו כי היא תבקש ממאמיניה לתמוך במפלגת ש"ס.

למעלה מ- 35 שנה היא מוסרת שיעורים, מלבד דברי התורה, הרב קוק קוראת עם עשרות הנשים המשתתפות בשיעוריה תהילים בשירה וניגונים, כשמדי פעם הרבנית מתבלת סיפורי אמונה והתחזקות.

בכל יום ראשון ערב מועד הבחירות, במהלך השיעור, מפצירה הרבנית בתומכיה להצביע מפלגת ש״ס בעיר טבריה, אלא שהפעם היא עושה זאת באופן שונה לאור המסר הברור שקיבלה מהרב המזוהה עם מפלגת יהדות התורה.

הבוקר (ראשון), היא שלחה מכתב לתומכיה ובו היא מבקשת את תמיכתם במפלגה הספרדית: "בזכות סבא הרב אלישיב, בזכות רבי עובדיה הקדוש, בזכות בבא סאלי, עם ישראל צדיקים קדושים, עמדנו בהר סיני ראינו את ה'", היא פותחת את המכתב שהגיע לידי "כיכר השבת".

"בני מלכים, אנא, עומדים להיגאל בתוך הקלפי יש רק קודשא בריך הוא. ה' יודע. ה' חוקר לב, השפל גאים, והגבה שפלים והרם קרן ישראל עמך" היא מסיימת את ההקדמה הרוחנית.

(צילום: כיכר השבת)

וכאן, עוברת הרבנית קוק לספר על פעילותה של המפלגה לאורך השנים, בנושאי שמירת השבת והכשרות בעיר: "נציגי ורבני ש"ס הצדיקים והקדושים, חרפו את הנפש, לחמו עד כדי סיכון נפשם, על שמירת השבת בעיר. מנעו חזיר ובשר תועבה, בכל פניה - ענו לנו והורידו תמונות תועבה מהעיר".

"לא נוכל להמשיך לגור כאן בלי ה', וש"ס. אנא עזרו לנו להצביע ש"ס למועצה ויוסי בן דוד לראשות". מסיימת את מכתבה.

יוסי אוקנין, חבר מועצת עיריית טבריה (ש"ס) אומר בשיחה עם "כיכר השבת" כי מהפרטים שהגיעו לידיו, יש דברים בגו: "אני לא יכול לאשר שהסיפור אכן היה, אבל מהפרטים שהגיעו לידי עולה כי הרב איים עליה שלא תגיד לבחור ש"ס ושלא תקיים את השיעור, ומשום כך היא ביטלה את השיעור, וזאת כי היא פחדה".

אוקנין הוסיף כי זו לא הפעם הראשונה שהרבנית קוק נאלצת לבטל את שיעורה השבועי: "כבר יותר מפעמיים שהיא ביטלה בגללו את השיעור, ולמרות כך היא הוציאה מכתב תמיכה בנו".

כל הניסיונות להשיג את תגובתו של הרב אברהם דב אויערבך, לא הועילו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר