חנוך ורדיגר על הכישלון של 'טוב': "נמשיך לעשות ולפעול"

מפלגת 'טוב', הבטחת "החרדים העובדים", הפסידה בשלושת הערים בהן התמודדה. חנוך ורדיגר, יו"ר המפלגה, אומר בשיחה עם "כיכר השבת": "נמשיך לעשות ולפעול" (חרדים)

אפי ליברמן | כיכר השבת |
חנוך ורדיגר מצביע ל'טוב', אתמול (צילום: משה אסולין, מטה הסברה 'טוב לירושלים')

בבוקר שאחרי יום הבחירות, ראשי מפלגת 'טוב' מנסים להבין כיצד זה שנכשלו בכל החזיתות בהן התמודדו בבחירות בשלושת הערים - ירושלים, בית שמש ואלעד. הם מודים בכישלון אך מבטיחים כי פניהם אל העתיד.

בעיר בית שמש, שם הצליחו בבחירות הקודמות להכניס נציג אחד למועצת העיר, אלי פרידמן שפרש מהחיים הפוליטיים, הנציג החדש אהרון סלומון לא סיפק את הסחורה ולא הצליח לשמר את הקיים.

באלעד, ששם לפי סקר של מכון הסקרים "מאגר מוחות", יש לא פחות מ-66% חרדים העובדים לפרנסתם, שנמנים על ההגדרה "החרדים העובדים" שהם במילים אחרות, קהל היעד של סיעת 'טוב', הפוטנציאל לא מומש והמפלגה לא הצלחה להכניס נציג למועצת העיר.

בירושלים, יו"ר הסיעה הארצית והמקומית, חנוך ורדיגר, עמד בראש הרשימה אך הבוקר הוא מסביר כי למרות הכישלון, מבחינתו הייתה כאן אמירה: "אנחנו חלק מהחברה החרדית".

בשיחה עם ,כיכר השבת", אומר ורדיגר כי "אם ישנם אנשים שאומרים עלינו זיכרונם לברכה, זה כבר טוב, אך מי שזוכר אותנו לקללה עליו אני לא יכול לדבר".

מבחינתו, עצם התמודדותם מהווה אמירה ברורה כי הם קיימים: "הנושא של הזיכרון, הוא כבר על ההווה, אני חושב שטוב היא עובדה קיימת, יש הבדל בין קיומה של טוב לבין גודלה, עד הבחירות האלה טוב כמסגרת הייתה למעשה מחוץ לחדר, אנחנו דפקנו על הדלת כל הזמן ואמרנו אנחנו רוצים להיכנס כי יש לנו זכות כמו כולם, הדלת הייתה סגורה, ובבחירות האלו אנחנו נכנסנו פנימה".

"החברה החרדית לא נתנה לנו מספיק מבחינת הכוח האלקטוראלי שלא היו מספיק אנשים שבחרו בנו בשביל לקבוע את הייצוג שלנו במקומות, אבל הנוכחות שלנו והעובדה שאנחנו נמצאים היום בתוך החברה כחלק ממנה את זה אף אחד לא יכול לקחת", הוא מוסיף.

ורדיגר מנמק זאת ואומר כי "יש לנו מקום בחברה החרדית וזאת בגלל שאני מסתובב ברחובות ושומע ורואה את התגובות של האנשים מסביב, לאו דווקא אלו שהצביעו עבורי, אני יודע שזה לא נכון. אנשים רואים אותנו כחלק מתוך החברה החרדית עם הדגשים משלה".

באשר לשאלה, האם הם גרמו לכך שיהיה נציג אחד פחות למפלגה האשכנזית המקבילה "יהדות התורה", הוא משיב: "לא הרסנו לחרדים בירושלים. אנחנו לא חלק מההרס מפני שיש מסגרת אחת שנכנסה, אז אי אפשר להגיד שהיא הרסה כי מותר לה וזו היא זכותה".

בראשית ריצתם בירושלים, הוא הצהיר באוזנינו על תמיכתם בברקת, אך כעת הוא מכחיש זאת: "בנושא של ראשות העיר לא התייחסנו כלל וכלל, לא נכנסו לזה. הנה היום אחרי הבחירות אני יכול לומר כי ברקת נבחר כי תמכנו בו, אבל אני אומר במפורש לא הבענו עמדה בסוגיה הזאת".

"אין לי מה להודות בהפסד, הרי ברור לחלוטין שלא הצלחנו", הוא אומר בנימה של הפסד", בשביל זה לא צריך לטלפן ולשאול אותי, אפשר לקרוא את המספרים ולראות אותם. השאלה מה קרה במערכת הבחירות הזאת".

"זה לא עניין של איפה טעינו זה פשוט עניין שכדי להיכנס ולהפוך להיות גורם קודם כל צריך להיות בפנים, וכל זמן שאתה לא שם אתה מסוגל לצבור קצת, אותם אנשים שהצביעו לנו הם ההוכחה לזה שאנחנו קיימים", הוסיף.

ומה עם העתיד? "אנחנו נמשיך להשקיע ולעשות ולפעול ולגדול, ייקח עוד קצת זמן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר