הקרע בתנועת ש"ס

חוזר בו? ח"כ ניסים זאב: "אין עניין להעמיק שסעים"

המתח בצמרת ש"ס בין היו"ר אריה דרעי ליו"ר הקודם אלי ישי - עדיין נמשך, אך אחד ממקורביו של ישי, ח"כ ניסים זאב, המואשם ע"י ח"כים בתנועה כמי שממשיך לנסות ולפלג את ש"ס, אומר הבוקר כי "היום אנחנו נגיע להפגין בלב אחד כאיש אחד אחדות שלמה, אין עניין להעמיק שסעים חלילה וחס" (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
מאוחדים. ח"כ אלי ישי וניסים זאב (צילום: פלאש 90)

הקרע במפלגת ש"ס: לאחר שח"כ יעקב מרגי הצהיר אמש (ראשון) כי המחלוקת בצמרת ש"ס לא משפיעה על סיעת ש"ס עצמה, הבוקר ח"כ ניסים זאב - אולי היחיד מחברי הסיעה שנשאר נאמן לאלי ישי - מצהיר כי ש"ס לא תחולק.

בראיון לרזי ברקאי בגלי צה"ל התייחס זאב לישיבת סיעת ש"ס שתתכנס היום ואמר: "היום אנחנו נגיע להפגין בלב אחד כאיש אחד אחדות שלמה, אני חושב שהמציאות תטפח על פניהם של כל אלו שרוצים לראות את ש"ס היום חלוקה".

אלי ישי יבוא לישיבה הזאת? נשאל זאב והשיב: "אין לי ספק, אני חושב שהבקשה לדחות את הישיבה מ-11:00 ל-12:00 זו הייתה בקשה גם שלו וגם שלי, כדי שנוכל להגיע לישיבה. בגלל שיש לנו ישיבה בוועדת חוץ וביטחון בכנסת".

זאב נשאל האם הוא מתכוון לבקש מדרעי להתנצל על דבריו במוצאי שבת נגד אלי ישי: "תראה, כשיש ביקורת אין עניין להעמיק שסעים חלילה וחס, זה עניין שלו, אני אמרתי את מה שאמרתי ויושב ראש התנועה - אם יראה לנכון להתנצל אז יראה לנכון".

בתוך כך חברי כנסת בסיעת ש"ס מספרים הבוקר כי האחדות בש"ס נשמרת נכון לימים אלו, עם זאת הם מציינים כי מי שמנסה לפלג ולגרום למחנות בתוך התנועה הוא דווקא ח"כ ניסים זאב.

"עברו כבר מספר חודשים מאז שאריה מונה ליושב ראש התנועה, גם לאלו שהיה קשה עם המינוי הבינו שזה המצב החדש והשלימו עם זה, כולם משתפים פעולה עם אריה ומתייעצים איתו על כל הנושאים, זה מה שהחליט מרן הרב עובדיה יוסף שהיה בעל הבית של המפלגה. לצערנו נסים זאב היחיד שממשיך לנסות ולפלג ומנסה לגרום למחנה שלא קיים, כנראה שהוא עדיין לא משלים עם זה, אם הוא ימשיך כך אין ספק שיושב ראש התנועה יעמיד אותו על מקומו ויסביר לו שהוא מסכן את מקומו בכנסת", אומר אחד מחברי הכנסת בש"ס.

יצוין כי ח"כ ניסים זאב ירד ביממה האחרונה למחתרת וסרב לשוחח עם עיתונאים וזה לאחר שננזף על ידי ראשי ש"ס בשל אמירות שלו נגד הנהגת ש"ס החדשה, אך כאמור הבוקר הוא החליט כן להתראיין לגלי צה"ל.

"כיכר השבת" פנה לח"כ זאב כדי לקבל את תגובתו לדברים אך הלה בחר לנתק את הטלפון.

אמש (ראשון) בשיחה עם "כיכר השבת" התייחס ח"כ יעקב מרגי למתח בצמרת התנועה ואמר כי "מדובר במתח בין שני אנשים שלא גולשת לחברי הכנסת בסיעה, מי שמחפש לראות שזה גולש לסיעה - כדאי שיחכה, הזמן יעשה את שלו, אין מה לעשות, זה לא יגלוש".

"אין בש"ס מחנה אלי ישי, מחנה אריה דרעי. התקופה הזאת תעבור", הצהיר מרגי והוסיף כי "ביום חמישי אמרתי את זה ליו"ר התנועה אריה דרעי, אין מחנות ולא נעליים. כרגע יש אי בהירות, יש ערבוב".

"אני אומר לך, זה הרגשה לא נוחה אצל כל חברי הכנסת, לא היינו רגילים לכך, ההערכה שלי בתוך זמן זה יהיה חייב להיגמר. שני הצדדים ילמדו לעבוד ביחד או שיהיה מצב שאחד תופס את הפינה שלו ואחד מנהיג את המפלגה, אין משהו באמצע".

כחבר כנסת המקורב לאלי ישי, הוא באמת רוצה לפתוח מפלגה, להתפלג מש"ס?

"לא, זה לא נכון. היה לי הרבה שיחות אתו, אין לו רצון כזה".

בתוך כך סיעת ש"ס תתכנס היום לישיבה סגורה במשרדי התנועה בהר חוצבים בירושלים, טרם ברור האם ח"כ אלי ישי יחליט להיעדר מהישיבה בפעם השנייה ברצף.

במוצאי שבת, במהלך ראיון בחדשות 2 תקף יו"ר ש"ס אריה דרעי את ישי בטענה שלא עזר בבחירות לרשויות המקומיות ואמר: "פניתי לאלי ישי והוא החליט שהוא לא רוצה לעזור".

לדברי דרעי, "אלי ישי הוזמן לכנס בחירות בעיר אלעד, והוא לא רצה לבוא. אלי ישי הוזמן לדבר והוא לא רצה לבוא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר