שפל חדש

תקצוב תלמידי חו"ל תמורת למידת ציונות וביקור בצה"ל

ביטול התקציב עבור תלמידי ישיבות תושבי חו"ל עורר סערה גדולה. כעת, שר האוצר יאיר לפיד וח"כ אלעזר שטרן, מסכימים להחזיר את התקציב אך תחת שורת התחייבויות של התלמידים - ללמוד על ערכי הציונות, לבקר בבסיסי הנח"ל החרדי ובאתרי הנצחה צבאיים והשתתפות בסמינר על זיכרון השואה (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
אברכים ותלמידים בישיבת מיר (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

שפל חדש בגזירות הממשלה: הצעה חדשה של שר האוצר יאיר לפיד וח"כ אלעזר שטרן מ'התנועה' קובעת כי תלמידי ישיבות מחו"ל הבאים ללמוד בארץ יתוקצבו בתמורה ללמידת ערכי הציונות וביקורים בצה"ל.

לפי הדיווח ב"מעריב", מפלגת 'יש עתיד' התעקשה בהסכם הקואליציוני לבטל את התקצוב של תלמידי ישיבות חרדים, תושבי חו"ל הבאים ללמוד בארץ, ולפיד אכן ביצע זאת בתקציב האחרון.

קול זעקה גדולה קמה, לא רק בציבור החרדי אלא גם בציבור הדתי לאומי שהמפלגה המייצגת אותו בכנסת, מפלגת 'הבית היהודי' חברה בקואליציה, אך ניתנת למרמס בידי חברי 'יש עתיד'.

בעקבות הלחץ העצום התעקשו ב'בית היהודי' להחזיר את התקציב ודחו יוזמה של לפיד לתקצב רק תלמידי ישיבות מחו"ל הלומדים בישיבות של הציונות הדתית.

כעת, לפיד ושטרן הגיעו להסכמה ביניהם כי בשנה הבאה יוחזר התקציב ויעמוד על 50 מיליון שקלים אך בכפוף לשורת תנאים עליהם יתחייבו התלמידים.

בין היתר, מדווח ב"מעריב", כל תלמיד חרדי שמגיע מחו"ל יחויב לקבל על עצמו לימודי חובה על ערכי הציונות, בנוסף, התלמידים יבקרו בבסיסי הנח"ל החרדי, ייפגשו עם החיילים וישמעו מהם על שילוב אורח החיים החרדי בצבא וזאת במטרה לשכנע את התלמידים מחו"ל להתגייס לשירות צבאי.

כמו כן התלמידים יחויבו לבקר באתרי הנצחה צבאיים, יחויבו להשתתף בסמינר בנושא זיכרון השואה שייערך במוזיאון 'יד ושם' ויעברו סדנאות על ציוני דרך מרכזיים בדרכה של הציונות.

לדברי ח"כ אלעזר שטרן, "תקצוב תלמידי ישיבות שמגיעים לארץ מחו"ל תורם למדינה, וגורם לרבים מאותם תלמידים להשתקע בארץ, ולכן חשוב היה להגיע למתווה שממשיך את התקצוב שלהם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר