סיבוב שני

מהפך בפ"ת? ש"ס והבית היהודי הביעו תמיכה באיציק ברוורמן

מהפך בפתח-תקווה? ש"ס והבית היהודי הודיעו היום על תמיכתם בסיבוב השני במועמדות איציק ברוורמן לראשות העיר, לאחר שבסיבוב הראשון תמכו באורי אוהד. ב'יהדות התורה' טרם נפלה ההכרעה, אך שם שוללים אפשרות של םיצול בין 'דגל התרוה' לאגודת ישראל'. ומי מסית לפתע נגד הציבור החרדי? (חדשות)

אפי ליברמן | כיכר השבת |
מהפך? עו"ד איציק ברוורמן (צילום: דף הפייסבוק של ברוורמן)

מהפך בפתח-תקווה? הסיבוב השני בבחירות לראשות העיר, קרב והולך, והקרב על כל קול בשיאו. לפי המסתמן, הציבור החרדי והדתי בעיר יתמוך במועמדותו של איציק ברוורמן ולא בזו של אורי אוהד, ראש העיר המכהן.

הסיבוב השני נערך לאחר שבסיבוב הראשון, בו התמודדו חמישה מועמדים, אף אחד מהם לא הצליח לעבור את 40 האחוזים כפי הנדרש בחוק. בעקבות כך, השניים שגרפו את מרב הקולות, יתמודדו בסיבוב השני.

פתח תקווה: החשש מסיעת "ביחד" יכריע את הבחירות

אורי אוהד, קיבל 27,122 קולות שהם 35.6 אחוזים, ואיציק ברוורמן קיבל 19,532 קולות שהם 25.7 אחוזים. הסיבוב השני ייערך ביום שלישי הקרוב, בין השעות 13:00 בצהריים ל-22:00 בלילה.

כפי המסתמן, קולות הציבור החרדי והדתי בעיר הם שיכריעו את הבחירות בעיר. סיעת ש"ס, זכתה בשלושה מנדטים (6,873 קולות), סיעת הבית היהודי זכתה גם היא בשלושה מנדטים (7,939 קולות) וסיעת 'יהדות התורה' הכניסה לראשונה שני מנדטים (4,189 קולות).

מפלגת ש"ס וסיעת הבית היהודי, החליטו היום (חמישי) סופית לתמוך במועמדותו של עו"ד איציק ברוורמן, לאחר שבסיבוב הראשון תמכו באורי אוהד.

בשעות הערב אמש, מועצת חכמי התורה של ש"ס יחד עם יו"ר התנועה אריה דרעי התייעצו יחדיו במי לתמוך, בפניהם הועלו כל הצדדים שישנם לגבי המועמדים השונים, ולאחר בחינת מכלול השיקולים בראשם טובת הציבור החרדי בעיר, הוחלט כאמור לתמוך בברוורמן.

יו"ר סיעת ש"ס בעיר, אוריאל בוסו, מסביר בשיחה עם "כיכר השבת" את הסיבות שהובילו למהפך: "בסיבוב הראשון תמכנו באורי אוהד מפני שחשבנו שיש לו את מרב הסיכויים אך לצערנו הרב התברר שהציבור אמר את דברו, פחות או יותר, ניסינו ללכת בכול הכוח עם אוהד ונתנו את קולותינו ולא הצלחנו, וכעת אנחנו חושבים שרוב המפלגות בעיר התאחדו סביב איציק ברוורמן ואנחנו חלק מהעניין ואנחנו מכבדים את החלטת הבוחר".

בוסו שומר בכל זאת פתח של אחדות, למקרה שבו אורי אוהד ינצח את הבחירות וזאת בניגוד להערכות כעת לאחר תמיכת רוב המפלגות בעיר ביריבו: "אין אצלנו שאלות של יותר טוב או פחות טוב, כולם טובים".

במקביל לתמיכת ש"ס והבית היהודי, לברוורמן עדיין חסר את ההסכמה הסופית מצידה של מפלגת "יהדות התורה", כדי לאחד סביבו את כל הציבור החרדי והדתי בעיר.

מודעת הסתה נגד הציבור החרדי שהופצה בעיר (צילום: כיכר השבת)

ב'יהדות התורה' אמנם נוטים ללכת עמו, אך עדיין נועצים בגדולי ישראל. בשעות הצהריים הגיע יו"ר 'יהדות התורה' בפ"ת חבר מועצת העיר מטעם 'דגל התורה', אליהו ברוכי, אל ראש הישיבה, מרן הגראי"ל שטיינמן, כדי להתייעץ בנושא אך החלטה טרם נתקבלה.

להתייעצות עם מרן הגראי"ל, קדמה שיחה לילית אצל ראש ישיבת 'אור ישראל' הרב יגאל רוזן, בהשתתפות חברי מועצה ורבנים, אך גם שם לא התקבלה כל הכרעה.

גם בסיעת 'אגודת ישראל', לה נציג במקום השני ברשימת יהדות התורה בפתח תקווה, לא התקבלה הכרעה, ובימים הקרובים הם צפויים להיכנס אל הרבנים כדי לקבל את החלטה הסופית.

האם ייתכן פילוג ב'יהדות התורה' בפ"ת, בדבר התמיכה במועמד לראשות העיר? גורמים בשתי הסיעות שוללים זאת בנחרצות.

בנתיים, ברוורמן צובר תמיכה מיתר המפלגות בעיר. כך למשל ראש העיר לשעבר איציק אוחיון הביע בו תמיכה, וכן דני סויסה שהתמודד בסיבוב הראשון לראשות העיר.

בתוך כך, מבהיר היום ברוורמן בדף הפייסבוק שלו כי בניגוד לשמועות שהוםצו בעיר הוא לא נתן את תיק החינוך לחרדים. "בניגוד לשקרים שהופצו בשמנו, תיק החינוך לא נמסר לחרדים. זהו שקר והטעיית הציבור - ההודעות הופצו בידי המחנה השני! כפי שהבטחנו, תיק החינוך יישאר בידיי בלבד!".

ראש בראש. איציק ברוורמן ואורי אוהד (צילום: דפי הפייסבוק של אוהד וברוורמן)

ברוורמן מוסיף ומבהיר כי "אמנם יש כאלו שלא בוחלים באמצעים, אך אני דוגל בפוליטיקה אחרת. ללא הבטחות, ללא חתימות - הקואליציה תוסכם ותורכב רק לאחר הבחירות. כולנו יודעים מי באמת מכר את העיר למי. לא ניתן לשקרים לנצח!".

כפי שדווח אמש בהרחבה ב"כיכר השבת", השיקול העיקרי בתמיכה במועמדות של איציק ברוורמן היא לאור החשש הגדול ממפלגת 'ביחד' המשתייכת לכת קבליסטית מסוכנת, שהכניסה ארבעה מנדטים למועצה, והרצון להשאירה מחוץ לקואליציה.

בתוך כך, נראה כי יש מי שבוחר להסית נגד הציבור החרדי בעיר, אולי כדי לעורר את הציבור החילוני מאדישותו ולהוציאו אל הקלפיות.

גורם במפלגות החרדיות מאשים את אורי אוהד כי לאחר שהחרדים היו שותפים עמו לדרך והוא התהדר בתמיכתם ותמונות מהביקור אצל גדולי ישראל, הפך את תמיכתנו ביריבו, ללא פחות מקומבינה.

לדברי אותו גורם, אוהד אחראי למודעות שהופצו הבוקר ברחבי העיר תחת הכותרת: "עוצרים את הקומבינה של דרעי וברוורמן".

"דרעי ניסה להשתלט על ירושלים ונכשל, על בית שמש ונכשל, עכשיו הוא מנסה להשתלט על פתח תקווה", נכתב במודעה שהופצה בריכוזים החילוניים, "ברוורמן במרדף אחרי הכיסא מכר אותנו ישר ולעניין. באישון לילה הוא חתם עם דרעי וגפני ומכר להם את העיר בתמורה לתמיכתם".

בסוף המודעה נכתב מסר מסית נגד הגעת חרדים חדשים לעיר: "אסור לתת לחרדים להשתלט על פתח תקווה. עוצרים את הדיל המסריח לא מצביעים ברוורמן".

ביקשנו את התייחסותו של אוריאל בוסו למודעה המסיתה, והוא מפנה אצבע מאשימה למטה אוהד. "לצערי מטה אוהד הפיצו הבוקר פליירים וכל מיני פשקווילים שכביכול יש קומבינה של דרעי וגפני, זה קצת מרחיק וגורם לאנשים להבין שאולי טעינו כבר בסיבוב הראשון כשתמכנו בו, אך אני מקווה שזה לא מגיע מבית מדרשו שלו אלא מהשותפים האחרים אבל מעבר לכך כל ראש עיר שייבחר, נהיה שותפים עמו לקואליציה שלו", אומר בוסו.

פנינו לראש העיר אורי אוהד ושאלנו, האם יש לו או למטה שלו קשר להפצת המודעה, אך הוא השיב: "מה פתאום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר