הבת הדתית לאומית של הרב עובדיה: "אבא אהב לאכול 'על האש' ביום העצמאות"

כמעט חודש לאחר פטירתו, רבקה צ'יקוטאי, הבת הציונית דתית של הרב עובדיה מדברת: "הוא אהב לאכול 'על האש' ביום העצמאות" • "אבא היה אדם מאד ליברלי ומודרני" (חרדים)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום ארכיון: פלאש 90)

ערב אירועי השלושים לפטירתו של מרן הרב עובדיה יוסף, מדברת בתו הציונית דתית, רבקה צ'יקוטאי, ומספרת על צדדים באביה הגדול שקיבלו פחות הכרה במגזר הישראלי.

הראיון נרחב שהעניקה לאתר "מודיעין ניוז", סיפרה הגב' צ'יקוטאי, כי אביה היה אדם ליברלי ומודרני. לדבריה, הוא קיבל את עמדתה השונה: "אבא היה אדם מאד פתוח, ליברלי ומודרני. אנשים מכירים בעיקר את הרב ואיש התורה, אבל הוא אבא מסוג נדיר, חם ואוהב בצורה בלתי רגילה שתמך בי וברצונותיי תמיד".

במענה לשאלת כתב האתר על מידת ציונותו של הרב, אמרה הגב' צ'יקוטאי: "ידעת שהוא נהג להתפלל בכל יום עצמאות תפילת 'הלל' לשלום המדינה? בתקופה שגרנו בבית חורון אמא ואבא היו באים אלינו בכל יום עצמאות לחגוג את החג אצלנו"

"אבא אהב מאד לאכול 'על האש', בעיקר בשר כבש ואת החלק שנקרא אלייה, שזה הבשר הרך של זנב הכבש, הוא אהב מעדנים, מאד אהב את הבשר כבש שיעקב (בעלה. י.ג) הכין לו, שהיה צלוי בדיוק במידה הרצויה" סיפרה.

צפו: הרב עובדיה מדבר על הרב קוק

צ'יקוטאי סיפרה על המרד שלה בסמינר החרדי בילדותה: "היינו רק שלוש בנות ספרדיות בכיתה, ונאמר לנו שכולן חייבות להתפלל על-פי הסידור האשכנזי. לא הסכמתי וביקשתי רשות להתפלל על-פי הסידור של אבא, היה ויכוח גדול ובמשך תקופה ארוכה נאלצתי לעמוד מחוץ לכיתה בשעת התפילה ולהתפלל בנפרד בנוסח הספרדי כשכל הבנות התפללו בכיתה. בכיתי והתפללתי".

בתו של הרב עובדיה התייחסה לאפליה עדתית בבית יעקב בתקופתה, ואמרה: "זה היה מאד בולט וגם היום זה כך. אמנם כיום בכל כיתה יש כשליש בנות ספרדיות אבל זה עדיין מקומם מאד".

"אני מאד אוהבת ללבוש צבע אדום ורציתי ללבוש חצאית אדומה, וכמובן שאסור היה ללבוש בגדים צבעוניים בסמינר חרדי. בכיתי מאד ואבא הרגיע אותי ואמר לי: 'לא נורא רבקה, תלבשי אחר הצהריים חצאית אדומה, כשתבואי הביתה מהסמינר'. כזה הוא היה, לא עלה בדעתו להתעמת עם האדמו"רים האשכנזים או לדרוש שיתייחסו אליי - והוא היה אז רב ראשי, הראשון לציון, היה לו כח ומעמד ויכולת, אבל הוא לא פתח במלחמה" סיפרה בתו של הרב עובדיה" סיפרה.

הראיון המלא פורסם באתר "מודיעין ניוז"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר