הסתה בסיבוב שני

פתח תקווה: "המועמד אורי אוהד מסית נגד החרדים"

לאחר החלטת גדולי ישראל לתמוך במועמד עו"ד איציק ברוורמן לראשות עיריית פתח תקווה בסיבוב השני, נראה שהמועמד שכנגד - אורי אוהד החל במסע נגד החרדים כדי לצבור את קולות החילונים בעיר • תושבים חרדים: "מדובר בשערורייה שאין כדוגמתה" • בתוך כך, הגר"ח חתם לטובת ברוורמן (כיכר העיר)

אפי ליברמן | כיכר השבת |
פעם דורש ברכות, היום נגד החרדים (צילום: פלאש 90)

הבחירות החוזרות לראשות העיר פתח-תקווה ממשיכות לעורר סערה בעיקר לאחר האחדות הדתית - חרדית סביב המועמד עו"ד איציק ברוורמן, מול יריבו ראש העיר המכהן, אורי אוהד.

תחילה היה זה קמפיין אגרסיבי כנגד התמיכה החרדית בברוורמן, אז יצאו במטה אוהד, כך לפי גורמים במפלגות החרדיות, עם פשקווילים תחת הכותרת "לעצור את קומבינת דרעי וגפני".

אך כעת הזלזול המחפיר בנושאים הרגישים ליהדות, הגיעו לשיאם.

בשעה 02:00 לפנות בוקר, ליל שבת, אל השכונה החרדית "גני הדר" בעיר הגיעו מספר פעילים ממטה המועמד אוהד כשברשותם מודעות בחירות כחלק מהקמפיין, וללא כל היסוס המשיכו בחילול השבת, והדביקו את המודעות על גבי לוחות המודעות.

התושבים היו מזועזעים, כפי שמספר אחד מהתושבים בשיחה עם "כיכר השבת": "בבוקר השבת בעודי עושה את דרכי אל בית-הכנסת לתפילת שחרית, ראיתי מודעות חדשות שנתלו בלוחות - ממש חדשות, בליל שבת כשחזרתי מתפילת מעריב לא ראיתי אותם".

"מדובר בשערורייה שאין כדוגמתה", זועם התושב החרדי, "לא ייתכן שכך הידרדרו שם בשביל בחירות לראשות העיר. הרי אנחנו לא תומכים בו כפי שהורה הגראי"ל שטיינמן, אז הם תלו את זה להכעיס אותנו, והם הצליחו. אנחנו כתושבים חרדים בעיר מרגישים שאוהד פשוט מסית נגד החרדים".

ההסתה שהחלה כאמור כבר בשבוע שעבר, לא פסקה, היא המשיכה ביתר שאת. אחד מהתושבים החרדים סיפר אמש כי שעות לאחר צאת השבת כי הוא קיבל שיחת טלפון לביתו, על הקו הייתה אחת מהפעילות מהמטה של אורי אוהד, כשזו שמעה ממנו כי הוא תומך במועמד היריב, היא החלה בדברי הסתה חמורים: "התקשרו עכשיו מהמטה של אורי אוהד לשאול מה אני מצביע, אמרתי ברוורמן", מספר התושב כשבמשפט הבא הוא ממחיש עד כמה אורי אוהד לא מעוניין שהתושבים החרדים יתגוררו בעיר, "היא אמרה לי אתה יודע שברוורמן סגר קואליציה עם החרדים, והחרדים ישתלטו על העיר".

בתוך כך נודע ל"כיכר השבת" כי בשעת לילה מאוחרת אמש הגיע נציג סיעת "דגל התורה" אל מעונו של מרן שר התורה, הגר"ח קנייבסקי, וזה צירף את חתימתו למכתב התמיכה במועמד ברוורמן עליו חתמו מרן ראש הישיבה, הגראי"ל שטיינמן, וראש ישיבת "אור ישראל", הגר"י רוזן.

ככל שמתקרבים אל מועד הבחירות ביום שלישי בצהרים, ועם העלייה ברמת ההסתה והחרפה כנגד הציבור החרדי, עולה ההתקפה החרדית כנגד המועמד אורי אוהד שזכה לתמיכת החרדים עד כה: "הראיון היה ללכת עם אדם אמין, יותר ישר וזה ברוורמן, ולא מאפיונר. לא ישבנו איתנו על פרטים ברמה של אחד על האחד, אבל הוא אדם יותר מכובד, יותר מוסרי". כך אומר גורם בכיר במפלגות החרדיות, בשיחה עם "כיכר השבת".

הגורם ממשיך בהתקפה, "הוא יותר בוטה, הוא יותר זול. ברוורמן מצד אחר יותר אתיאיסט יותר שמאלני, אבל מילה שלו ברזל. מצד שני אורי אוהד הוא אדם שמשתולל עם כסף, עם הבטחות בלי שום כיסוי ברמת המינימום".

עד לרגע סגירת הכתבה לא התקבלה תגובת אורי אוהד, לכשתתקבל נפרסמה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר