זוכרים את יוסף נחמן פרטוק הי"ד

שנה לעמוד ענן: "יוסף רוצה שנתקרב לאבינו שבשמיים"

בישראל מציינים בימים אלו שנה למבצע 'עמוד ענן', במשפחת פרטוק, ובקרב חבריו של הבן יוסף נחמן ז"ל - שנהרג מפגיעת רקטה סמוך לבסיס בו שהה, החודש הזה עצוב במיוחד. חברו לילדות, מספר על הגעגועים, ועל החלום שחלם לפני מספר חודשים: "אתה משמח אותי למעלה בגן עדן" אמר לו יוסף נחמן ז"ל (מיוחד)

אפי ליברמן | כיכר השבת |
יוסף נחמן ז"ל (צילום: מתוך פייסבוק)

החודש, מצויינת השנה הראשונה לפטירתו של יוסף נחמן פרטוק הי"ד, חייל ממשפחה חרדית בעמנואל, שנהרג אשתקד כתוצאה מנפילת רקטה באזור המועצה האזורית באשכול.

יוסף נחמן, שנהרג מפגיעת הרקטה, השתייך ליחידה מכוח סדיר שהגיעה לאזור רצועת עזה בשל מבצע 'עמוד ענן',הוא נהרג בזמן ששהה מחוץ למתחם השינה בבסיס.

למרות הזמן שעבר מאז היוודע דבר פטירתו, חבריו הקרובים מסרבים להאמין שהוא איננו. עבורם הוא היווה סמל ודוגמה הם מספרים הוא שקד בתורה כשחזר לביתו בסופי שבוע, ולמרות הקושי בו היה נתון הוא השתתף בשיעורים.

תזכורת מעמוד ענן, הרב עמאר מחזק חיילים (צילום ארכיון: ישי דריקס)

חבר ילדותו, נתנאל אגבלה, משחזר בשיחה עם "כיכר השבת" את אותם רגעים קשים מנשוא בהם התבשר על פטירתו של יוסי ז"ל, "אני זוכר שהתקשרו אלי והודיעו שיוסי נהרג, לא האמנתי, אחרי שכנועים רבים האמנתי, עזבתי את העבודה ורצתי אליו לביתו, שם סיפרו לי שנפל גראד בסככה שתחתיה יוסי ישב והוא נפגע ונהרג".

"בכל שבת שהוא היה בעיר, הוא היה מגיע להשתתף בשיעור תורה, לאחר מכן הוא היה מגיע לבקר את החברים"

"פשוט התפרצתי בבכי, לא יכולתי לעמוד בזה", הוא נזכר באותם רגעים, ודמעות זולגות מעיניו. כשקולו נשנק מבכי, הוא מספר על התחושה: "עד היום, גם אחרי שראיתי את הקבר שלו לא האמנתי שהוא נהרג. עד היום קשה להאמין, אני בטוח שהוא נהרג, אני יודע שהוא לא איתנו, אני יודע שלא ראיתי אותו הרבה זמן".

נתנאל מספר, כי יוסי נפרד מחבריו שבת קודם האסון: "לא שירתנו יחד, אני חבר שלו מהשכונה, היינו חברים מאוד טובים. שבת קודם עוד דיברנו. בכל שבת שהוא היה בעיר, הוא היה מגיע להשתתף בשיעור תורה, לאחר מכן הוא היה מגיע לבקר את החברים".

חברו טוען, כי לפני כמה חודשים יוסי הגיע אליו בחלום: "בראש חודש ניסן, נכנסתי לישיבה לעילוי נשמתו, התחזקי בשמירת המצוות. החברים העירו אותי בשעה 06:30 בבוקר, אמרו לי שיש תפילה וברכת האילנות".

"איך שאני קם מהמיטה, אני מרגיש שיד תופסת אותי מהכתף ומחזירה אותי אל המיטה, ככה שלוש פעמים, פשוט המשכתי לישון ואז חלמתי שאני נוסע באוטובוס מבני ברק לעמנואל בקו 189, ישבתי בסוף האוטובוס בצד שמאל, בצורה שאין מצב שאיש יכול לראות אותי, באזור קניון איילון, יוסי עלה לאוטובוס, שילם לנהג, רץ ונעמד מולי ואמר לי, נתנאל דע לך שאתה משמח אותי למעלה בגן עדן, אתה עושה לי נחת יותר מכולם, אני מבטיח לך שאם תמשיך בדרך הזאת אתה תצמח ותהיה לאחד מגדולי הדור, רק בקשה קטנה לי אליך, תחזיק מעמד ואל תיפול".

"אמרתי לו רבי אברהם כך וכך חלמתי על יוסי בנך, בכינו יחדיו... יוסי רוצה שנתקרב לאבא שבשמיים"

"שאלתי אותו, יוסי, לאן אתה הולך", נתנאל ממשיך לשחזר את אשר חלם, ואת הרגעים שאחרי בהם סיפר להוריו של חברו שהתרגשו עמו יחד, "הוא השיב אני חוזר הביתה, והעלה חיוך על פניו ונעלם. כשהתעוררתי מהחלום, התקשרתי לאביו ואמרתי לו רבי אברהם כך וכך חלמתי על יוסי בנך, בכינו יחדיו, והוא סיפר לי, אמש אני ואשתי היינו בקברו והתפללנו שיוסי יגיד לנו היכן הוא נמצא למעלה, ולי הוא אמר שהוא בגן עדן, ובעצם הוא ענה להוריו באמצעותי".

ומה המסר של החלום? את השאלה הזו הפנה נתנאל אל רבו שהסביר לו כי יש כאן מסר רוחני: "הרב אריה שכטר אמר לי שיוסי רוצה שנתקרב לאבא שבשמיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר