סוער בחיפה: הקרב על הסגן החרדי ישאיר את החרדים באופוזיציה?

לאחר זכייתו בבחירות של ראש העיר יונה יהב, ובצל המשא ומתן הקואליציוני מול נציגי הסיעות החרדיות, מתפתח לו מתחת לפני השטח מאבק של ממש על תפקיד סגן ראש העיר. יהב הודיע כי לא ייתן למיכאל אלפר את התפקיד ואף איים בהשארת הסיעה המאוחדת שס"ג מחוץ לקואליציה (אקטואליה)

אפי ליברמן | כיכר השבת |
מיכאל אלפר עם יונה יהב, לפני הבחירות (צילום ארכיון: כיכר השבת)

סוער בחיפה: לאחר זכייתו בבחירות של ראש העיר יונה יהב, ובצל המשא ומתן הקואליציוני בין נציגי ראש העיר לנציגי הסיעות החרדיות, מתפתח לו מתחת לפני השטח מאבק של ממש.

לראשות העיר חיפה התמודדו שניים, ראש העיר המכהן יונה יהב ויעקב בורובסקי. הציבור החרדי ברובו תמך במועמדות יהב אך נציג 'דגל התורה' ברשימה המאוחדת, מיכאל אלפר, פעל כפי הנראה מאחורי הקלעים עבור מועמדות בורובסקי.

לאור פעילותו של אלפר עבור בורובסקי, התגלעה כעת מחלוקת בין יונה יהב לאלפר, כאשר הוא אף מביע את התנגדותו לכך שאלפר ישמש כסגנו. ל"כיכר השבת" נודע כי יונה יהב הודיע לסיעת שס"ג המאוחדת, כי הם יישארו באופוזיציה אם יתעקשו שאלפר יקבל תפקיד.

עסקנים ששוחחו עם "כיכר השבת" הביעו זעם כי הציבור החרדי עלול להפסיד את כל מה שיהב מוכן לתת רק בשל ההתעקשות לתת את התפקיד לאלפר.

יעקב בורובסקי, דוחה בשיחה עם "כיכר השבת" את הדברים המיוחסים לאלפר ואומר כי "הוא פעל בשביל היריב שלי, ומאז הבחירות לא דיברנו".

בעקבות המחלוקות שמעכבים לעת עתה את החתימה על ההסכם הקואליציוני, הופצו הלילה פשקווילים ברחבי העיר חיפה, כנגד אלפר, בהם נכתב: "הזדעזעי ארץ, מיכאל אלפר וקומץ חבורת העבריינים בתנועת דגל (ללא) תורה ולצידו חבר מרעיו המושחתים והמטונפים עד אימה בזימה רח"ל".

בהמשך נכתב כי תושבי העיר מזועזעים מהמלחמה שנוצרה: "אנו תושבי חיפה שהצבענו עבור מפלגת שס"ג - ליטאים, ספרדים, חסידים ואנשי חיפה פשוטי עם מוחים נמרצות על הטרור שאתה וכל אותם עושי דברך פועלים כנגד שלוחי דציבורא".

בשיחה עם "כיכר השבת", מיכאל אלפר מסרב להתרגש: "ראיתי אותו, אני לא מתרגש. זה בסדר גמור. את הפשקוויל כתבו אנשים שבין השורות ניכר כעסם, וצריך לבחון זאת אצל אנשי מקצוע בתחום הרפואי".

אלפר דוחה את הטענות כי למרות תמיכתו ביהב הוא פעל למען המועמד היריב: "יש אנשים שחמש שנים של עשייה עושים להם לא טוב, אני לא מכיר אמירה כזאת של יונה יהב אלי שהוא לא מעוניין לראות אותי כחבר בקואליציה שלו. אנחנו תמכנו בו וחתמתי איתו על הסכם שבו עמדנו, אנחנו היחידים שחתמנו איתו והוא השתמש בחתימה ופרסמה, אנחנו פרסמנו בעיתון יתד נאמן את החלטת מועצת גדולי התורה לתמוך בו, כך גם הייתה הוראה של רבני העיר לתמוך בו ולכבד את ההסכם שנחתם".

"אני לא רוצה לייצר סכסוכים ופילוגים שאף אחד לא חושב שנכון שיהיו", אומר אלפר ומצהיר כי מבחינתו אין בכוונתו להתעסק במלחמות לא לו וכי הסכסוך התקשורתי רק משרת אותו, "מי שחושב שאמירות כאלה שיונה יהב לא רוצה אותנו בתוך הקואליציה משרתות איזשהו אינטרס, זה כבוד עבורנו. אנחנו דואגים להתפתחותה של החרדית של העיר, אם מישהו לא רוצה אותנו סימן שהוא לא רוצה לשתף פעולה ומאותה סיבה הוא לא רוצה אותנו וזה כבוד עבורנו שרואים אותנו שותפים להתפתחות".

הנציג הבכיר שאמור להיות סגנו ראש העיר באם יהב יאשר זאת, מצהיר עוד קודם כי אין בכוונתו להיות עושה דברו בכל מצב: "תמכנו בו ונשתף איתו פעולה, אם יש לו בעיה לראות אותי בתפקיד כזה או בניהול של העיר, אז יש לו בעיה עם הציבור החרדי כי אני הוא זה שעומד מאחורי ההתפתחות שלו בשנים האחרונות. אם הוא מעדיף 'יסמנים' שיעשו מה שהוא אומר, אז אני לא שם".

האם יש סיכוי שלאור הוויכוחים שנוצרו, "דגל" תישאר מחוץ לקואליציה? אלפר דוחה זאת בביטול: "יש לנו מסמך שש"ס חתומים עליו שאנחנו גוש אחד ולא זזים ימינה או שמאלה, כולנו נכנסים יחד או שלא. זה לא משהו שיכול לקרוא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר