'המודיע' תוקף את שר השיכון: "החרדים לא שבט קדום"

שר השיכון אורי אריאל מקדם בימים אלו את הקמתה של העיר כסיף לציבור החרדי. הבוקר, יעקב רייניץ, תוקף ב'המודיע' בחריפות את ההצעה: "הציבור החרדי לא שבט קדום" (ארץ)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
השר אורי אריאל (צילום: פלאש 90)

הממשלה אישרה אתמול (ראשון) את הקמת העיר 'כסיף' ליד צומת תל-ערד עבור הציבור החרדי. לפי התכנון, העיר תכלול כ-12 אלף יחידות דיור וכ-60 אלף תושבים.

בהצעת ההחלטה שהגיש שר השיכון אורי אריאל לממשלה נאמר כי כסיף "מיועד לאכלוס אוכלוסייה בעלת צביון חרדי, כפתרון ארוך טווח למצוקת הדיור של הציבור החרדי".

אמש, חש אריאל תחושת ניצחון כאשר אישור הערי הוצג כהישג אישי שלו לפתרון עבור מצוקת הדיור בציבור החרדי.

הבוקר, מפרסם עיתון "המודיע" טור ביקורת חריף של העיתונאי יעקב רייניץ נגד הקצאת העיר לציבור החרדי.

תחת הכותרת "כסיף, לא תודה", כותב רייניץ כי "לפני שניגשים לתכנן עיר חדשה, דבר שלא קורה כל יום בישראל, צריך לבדוק את הנתונים הסביבתיים ולראות האם אכן יש סיכוי שמישהו יסכים לבוא לגור שם או לא".

כדוגמא, מביא רייניץ את העיר חריש שעונה על קריטריונים מעולים לעיר חדשה. "היא ממוקמת על כביש 6, מסביבה ישנן ערים מבוססות, היא סמוכה יחסית לאזור המרכז וכו'. כל אלו הם נתוני פתיחה מעולים שמגבירים את הביקושים לדירות באותה עיר".

רייניץ מוסיף ומביא את העיר אלעד כדוגמא, וכותב כי "כבר בתחילת תכנונה ידעו כי יהיו ביקושים לדירות: היא סמוכה לבני ברק ופ"ת, ממוקמת על כביש 6 ועוד. כן, כדי לגרום לאנשים להגיע לעיר חדשה, צריך שיהיו תנאים סביבתיים טובים. אחרת אין סיכוי לעיר להתרומם - גם אם ישנה מצוקת דיור קשה".

"כל התנאים הללו לא קיימים בכסיף", תוקף רייניץ ומביא עובדות: "מדובר בחלקת קרקע שגם הבדואים בנגב לא מצאו בה עניין. היא רחוקה. תקועה בשום מקום. אין ערים מבוססות בסביבה. אין כבישי גישה מסודרים. כלום. זה מה שמשרדי השיכון והפנים מפרגנים היום לציבור החרדי,.

"ועדיין לא דיברנו מילה על מספר השנים שאורך תכנון של עיר חדשה, דחיית ההתנגדויות של הירוקים, פרסום ברשומות, יציאה למכרזים, פיתוח סביבתי ורק לאחר מכן הבנייה עצמה", כותב רייניץ, "בקצב הזה, כשבחריש יתחילו נערי הבר מצווה לחגוג את יום שמחתם, יכנסו ראשוני התושבים לכסיף, אם בכלל".

ההצעה, כך לפי רייניץ, ממוחזר משנת תשס"ז. "או כפי שהגדיר זאת ח"כ הרב ליצמן שמדובר בהצעת 'מעלה גירה'", מצטט רייניץ.

בשלב זה, עובר רייניץ להתקפה חריפה נגד משרדי השיכון והפנים והעומדים בראשם על היחס המזלזל כלפי הציבור החרדי. "במשדרי הפנים והשיכון בטוחים, משום מה, שהציבור החרדי הוא שבט קדום שניתן באמצעות צליל של חליל לכוון אותם יחד עם עדרי הכבשים, ללכת בשורה מסודרת היישר לדירות שייבנו בכסיף", תוקף רייניץ.

"לפני שמישהו מוציא עשרות מיליונים על תכנון, שילך לברר מה קורה בהר יונה שם פורסמו במכרזים רק 1,200 דירות, האם כולם כבר נמכרו", הוא מציע.

"במקום שמשרד השיכון ישקיע בעיבוי של ערים קיימות, כמו אופקים, נתיבות (אם מטרתו ליישב את הדרום) – הוא מתכננן עיר חדשה באמצע שום-מקום, תוך ידיעה ברורה שאין סיכוי שחרדי שפוי יעבור לגור שם. הציבור החרדי הוא לא עדר. יש לו צרכים ייחודים, אבל בבקשה נא לתת לו את זה במקום ראוי ליישוב בני אדם", טוען רייניץ ומביא כדוגמא את העיר בית שמש שם הוחלט לעבות את העיר ובכך נוספו עוד אלפי דירות.

לסיום המאמר, מציע רייניץ שלא להתייאש מהעיר חריש. "למרות הכשלון הכואב והצורב של ועד הדיור המאוחד בחריש, כשוועדת המכרזים פסלה את הצעתם בגין תיאום בין העמותות - אין שום סיבה להרים ידיים. 1,300 משפחות חרדיות כבר רכשו דירות בחריש. כפי הנראה העיר תהיה בעלת צביון חרדית. זהו המקום שבו ניתן כעת לקנות דירות שיהיו מוכנות בתוך שנתיים. על עסקני הדיור להתעשת ולקנות בצורה מרוכזת את הדירות מהקבלנים. אחרת, נהיה מהזועקים על העבר".

בסביבתו של השר אורי אריאל אומרים הבוקר כי המאמר מכוון נגד משרדי השיכון והפנים מבלי להזכיר את אריאל עצמו מאחר והתוכניות להקמת העיר תוכננו על-ידי השרים הקודמים.

יוזכר כי למרות שהעיר תוכננה על-ידי השרים הקודמים, אמש חגג השר אריאל בראיונות לתקשורת את העברת ההצעה בממשלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר