בעקבות הפרסום ב'כיכר השבת'

שר הביטחון מבהיר: מניעת עלייה לקבר הגר"ע - תקלה

חשיפת אתר "כיכר השבת": שר הביטחון משה בוגי יעלון שוחח אחר הצהריים עם ח"כ אלי ישי והגדיר את מניעת חיילי צה"ל מלעלות לציון מרן הרב עובדיה יוסף כ"תקלה". יעלון הבטיח לישי כי יפעל בכדי שהתקלה לא תחזור על עצמה. ח"כ ישי: "שר הבטחון עדכן אותי כי מדובר היה בהחלטה מוטעית שלא תחזור" (חרדים, ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

בעקבות חשיפת "כיכר השבת" כי צה"ל מנע מחיילים חרדים להתפלל על קברו של מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף זצוק"ל אומר הערב (חמישי) שר הביטחון משה (בוגי) יעלון כי מדובר בתקלה, וכי יפעל בכדי שלא תחזור על עצמה.

בשיחה שקיים ח"כ אלי ישי עם שר הביטחון משה בוגי יעלון, הבהיר ישי כי מדובר במעשה שלא יעשה ובפגיעה חמורה ברגשותיהם של החיילים. יעלון אמר במהלך השיחה עם ישי כי אכן היה מקרה כזה אך: "היה מדובר בתקלה".

יעלון הבטיח לישי כי: "אני אפעל שהתקלה לא תחזור על עצמה".

ח"כ אלי ישי אמר הערב בשיחה עם "כיכר השבת" כי: "ביני לבין שר הביטחון התקיימה שיחה בעניין ביטול הגעתם המתוכננת של החיילים לציון קברו של מרן, שר הבטחון עדכן אותי כי מדובר היה בהחלטה מוטעית והוא יפעל כי לא תחזור על עצמה".

עוד אמר ח"כ אלי ישי: "בכוונתי להציע לקצין חינוך ראשי ולמפקדי צה"ל האחראים על סיורי החיילים, להכניס את ציון קברו של מרן בתוכנית הסיורים השונים. לטעמי, יש חשיבות רבה כי כל אדם וחייל, ואין זה משנה השקפתו הדתית וגודל כיפתו, ידע מה הייתה תרומתו הייחודית של מרן לעם ישראל"

כזכור, אתמול דווח ב"כיכר השבת" כי בצעד מעורר תהיה החליטו בצה"ל למנוע את עלייתם של עשרות חיילים חרדים לציונו של מרן רבי עובדיה יוסף זצוק"ל.

קבוצה של עשרות חיילים חרדים מ'נצח יהודה' ו'שח"ר' יצאו אתמול (רביעי) ליום עיון מסוג זה בירושלים. כאשר הם נרשמו ליום העיון, הודיעו להם המארגנים כי בין היתר יבקרו בציונו של מרן הרב עובדיה יוסף, אך ברגע האחרון הסיור בוטל.

בתכנון המקורי, סדר היום היה אמור להיות כדלהלן: בשעה 9:00 בבוקר - התכנסות במדרשת 'דרכי אבות', בשעה 9:45 - הרצאה מפיו של הרב אבנר קוואס, בשעה 11:05 - הרצאה מפי הרב יצחק גבאי ושבעה 13:05 עלייה לציון מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל.

אך צה"ל, שמבקש להגביר את גיוסם של החיילים החרדים, כפי הנראה לא מתחשב ברגשות שלהם, ואתמול קבלו החיילים הודעה כי העלייה לציונו של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל בוטלה.

לדברי החיילים ששוחחו עם "כיכר השבת", הנימוק שניתן להחלטה למנוע מהם לעלות לקברו הייתה בשל היותו "מנהיג פוליטי".

יו"ר ש"ס לשעבר ח"כ אלי ישי אמר אמש בתגובה לחשיפת 'כיכר השבת': "על צה"ל, כמו גם העם כולו לראות בכל פעילותו ודרכיו של מרן הרב עובדיה יוסף כמעשים שיש להתגאות בהם וללמוד מהם ולכן מכעיס ומקומם ובהחלט בלתי מובן ונתפס מדוע בוטלה הגעתם של החיילים החרדים לציון קברו של מרן".

"נהפוך הוא" הוסיף ישי ואמר: "אני חושב שזו זכות ואף חובה כי כל חייל, בין חרדי, דתי או חילוני יכיר וידע מה הייתה תרומתו של מרן לעם היהודי. יחד עם זאת ומהיכרותי רבת השנים עם צה"ל ומערכת הביטחון, אני בטוח שלא הייתה כאן כוונת מכוון כי אם טעות חד פעמית, למרות זאת וכדאי למנוע הישנות המקרה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר