עורך דינו של הרב אברג'ל מדבר: "רבנים יצרו קשר, בניגוד לפוליטיקאים"

הרב יורם אברג'ל שוהה במעצר בית בבית מקורבו עו"ד אריה ליבוביץ. בשיחה עם "כיכר השבת" מספר ליבוביץ על מעשיו של הרב, הביקורים התכופים וגם על הונו האישי (חרדים)

אפי ליברמן | כיכר השבת |
הרב יורם אברג'ל בבית עו"ד ליבוביץ, אתמול (צילום: אבי פלח)

רחוב פיקסלר בגבעת שמואל לא היה הומה אדם כפי אשר מתרחש בו מאז אתמול (ראשון) עת הגיע למקום המקובל הרב יורם אברג'ל, ראש מוסדות "רב פעלים", לשהות במעצר בית לאחר שבוע ימים בו שהה במעצר בשל חשד למעורבותו בפרשת הסחיטה בנתיבות.

הרב נשלח לשהות במעצר בית בחמשת הימים הקרובים בביתו של פרקליטו, עורך הדין אריה ליבוביץ שלא רגיל להמולה בביתו. אחת לכמה דקות דופקים בדלת ביתו רבנים או אלו ממאמיניו שרוצים לראות את רבם לאחר הימים הקשים שעבר.

עו"ד ליבוביץ מתאר בשיחה עם "כיכר השבת" מה התרחש עם הרב מאז שוחרר ממעצר: "הרב נמצא בשחרור בתנאים, הוא נמצא בבית שלי בלבד בחמישה הימים הקרובים, הוא יכול לקבל אנשים מלבד האנשים הקשורים לעניין בו הוא נחקר. אנחנו כרגע לא חפצים שתיעשה קבלת קהל, הוא נפגש עם המשפחה, יושב ולומד וכך יהיה בימים הקרובים כדי שהרב יתחזק".

"גדולי ישראל הגיעו, וכך יימשך. כל הרחוב היה מלא באנשים אך הם לא נכנסו לבית. אתמול התרגשתי, היו כאן הרב מאזוז, הרב בעדני, זה לא דבר פשוט", מבהיר הפרקליט.

הרב ממעט בדיבור על אותם ימים בהם שהה בבית המעצר ובחדר החקירות, ומבקש שוב ושוב שלא לצאת ולהפגין: "אני יגיד לך את האמת, אנחנו לא ממש מדברים על זה עם הרב. הוא אמר שהתגעגע לספרים שלו, התגעגע למשפחתו. אחרי שהוא נפגש איתם הוא פשוט ישב ולמד. הוא אמר תודה רבה לכולם, חזר שוב ושוב שלא יהיו עצרות והפגנות ומאוד כואב לו על הביטול תורה, וכי הוא מבקש שכולם יכבדו את גופי החוק ומערכת המשפט והוא לא מבין מדוע אנשים יוצאים בקריאות נגדם. ביקש שכל אחד יעשה את עבודתו, מי שתפקידו לשבת וללמוד בכולל אז שיעשה זאת, זה הכי משמח אותו".

"הרב מחזיק ארבעים וחמישה כוללים, זה מפעל חייו וזה מה שמעניין אותו. כמו כל ראש כולל הוא יושב ולומד", הוסיף מקורבו.

רבים מתלמידיו של הרב תהו היכן חברי הכנסת של סיעת ש"ס, מדוע קולם אינו נשמע במהלך מעצרו של הרב, למרות שאמש הם היו מהראשונים שבאו לבקרו. עו"ד ליבוביץ בוחר בזכות השתיקה כפי שהפציר בו הרב: "רבנים יצרו איתנו קשר, בניגוד לפוליטיקאים וזאת שאלה שצריך להפנות אליהם. אני מתאמץ לא לדבר על נושא שהרב ביקש לא לדון בו. אני נזהר מאוד בנושא הזה ומכבד את צנעת הפרט של כולם. כולם יודעים שכשהרב היה במעצר עצמו הוא קיבל מכתב מהרב בעדני, היו התבטאויות מאוד קשות של הרב מאזוז".

"הרב עמאר אני יודע שהוא בקשר עם מקורביו של הרב, לא ידוע לי האם הוא תמך בהפגנות אך ברור לכל כי כל יום שביקרתי אצל הרב אברג'ל הוא הוציא מכתב מסודר בו הוא מבקש לא לקיים הפגנות והצהרות אבל גם לפעמים אי אפשר לעצור תלמידים שלקחו להם את אבא", מוסיף עורך הדין.

הבוקר דווח ב"גלי צה"ל" כי הונו של הרב מוערך בכ-35 מיליון שקלים, עורך דינו הגיב בביטול לדברים: "זה שטויות, את ביתו משכן הרב לטובת בניין הישיבה והמוסדות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר