סוער בוועדת שקד

גפני: אקרא שלא להתגייס; שטרן: חיים חשובים מתורה

בדיון סוער בוועדה לשוויון בנטל השיב חבר הכנסת משה גפני אש לאויבי התורה: "אם כאן תהיה החלטה, שמי שלומד תורה הוא עבריין, אני אגיד לכולם שלא להתגייס!" • חבר הכנסת אלעזר שטרן הגיב בחריפות מהצד השני, וקרא לגייס את בחורי הישיבות כולם ללא יוצא מן הכלל: "החיים חשובים מהתורה" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90. ערוץ הכנסת )

סוער בוועדת שקד: ח"כ משה גפני (יהדות התורה) במתקפה נגד כוונת חברי הכנסת מ'יש עתיד' להטיל סנקציות פליליות נגד תלמידי הישיבות החרדים "אצא ואמר לכולם שלא להתגייס", מנגד ח"כ אלעזר שטרן אמר: "לא כל מי שרוצה ללמוד .

במהלך הדיון בוועדת שקד אמר ח"כ אלעזר שטרן: "אנחנו שמים פה על השולחן סוג של הנחת עבודה שכאילו כולם מסכימים עליה, אני אומר לך כאן באופן ברור, אני לא מסכים שכל מי שיגיד אני לומד תורה לא יתגייס לצבא, לא מסכים לזה, זו לא התורה שאני גדלתי עליה".

בהמשך דבריו אמר שטרן: "לצערי הרב, אנחנו כמערכת בהנחה שכן צריך שילמדו תורה בעם ישראל, וכן צריך להשים את זה במגבלה, בגלל שיש עוד כמה דברים שצריך בעם ישראל, אז הפטנט שמצאנו עכשיו זה המכסות".

שטרן הוסיף ואמר: "יש למדינה עוד דברים חשובים חוץ מלימוד תורה, ללימוד תורה יש דבר יותר חשוב וזה חיים או מוות".

אחריו דיבר ח"כ משה גפני ואמר: "אין בעם ישראל, אין מציאות כזאת, שחלק מהעם לא ילמד תורה, אין מציאות כזאת - לא היינו כאן, לא אני ולא ח"כ אלעזר שטרן, בכל מלחמות ישראל חצי מהעם למד תורה וחצי שירת בצבא, בלי לומדי התורה אנחנו מזמן היינו נעלמים באבק ההיסטוריה".

גפני סיפר על דיון בוועדת הכספים בו הוא השתתף ועל הדרך שלח עקיצה לח"כ שטרן: "במקרה אנחנו יושבים אחד לייד השני גם בוועדת הכספים - אין לי כוח לזה אבל זה המצב".

ולעצם העניין סיפר גפני: "מתברר שבמהלך השנים האחרונות, הגיוס לחילות קרביים של חרדים הולך וגדל כל הזמן, כך התברר, המציאות היא שמי שלא לומד - משרת. במספרים שהולכים וגדלים, במקרה נקלעתי לשם (לוועדת הכספים. י-כ), אני לא מסכים עם זה, אני לא חלק מהדיון הזה".

בשלב הזה העיר לו ח"כ שטרן: "זה הבעיה". גפני הגיב: "אלעזר שטרן מרפיע לי באופן קבוע מאז שנבחרתי לכנסת", שטרן השיב: "בשביל זה נבחרתי".

גפני חזר לנושא: "יש תהליך, לא מתערבים בו, אם התהליך הזה היה קורה והצבא והממשלה היו עושים את זה לפני עשר שנים, לא היו מגיעים לביטול חוק טל. אני נמצא בכנסת בשביל להגן על לומדי התורה".

גפני המשיך וזעם: "המציאות הזו שבה יותר ויותר אנשים מתגייסים, אם כאן תהיה החלטה, וזו החלטה פוליטית, שמי שלומד תורה הוא עבריין, אני אגיד לכולם שלא להתגייס! גם לאלה שמתגייסים. מה המשמעות של העניין? המשמעות זה שמדינת ישראל אומרת להקב"ה 'תדע לך - כאן במדינה היהודית מי שלומד תורה הוא עבריין', אין דבר כזה בשום מקום בעולם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר