הכנסת נגד איסור הדרת חרדים

ליצמן: "תתבייש שאתה עם לפיד"; ליפמן: "גאה בזה"

מליאת הכנסת דנה בהצעת החוק של ח"כ יעקב ליצמן להוסיף איסור להדרת חרדים בחוק העונשין, אך החליטה לדחות את ההצעה. במהלך הדיון, הטיח ח"כ ליצמן בח"כ דב ליפמן מ'יש עתיד': "תתבייש לך שאתה עם לפיד". ליפמן השיב בחיוך: "אני גאה בזה". ליצמן הוסיף ותקף את הגזענות של לפיד (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום וידאו: באדיבות ערוץ הכנסת; תמונה: פלאש 90)

"תתבייש לך שאתה עם יאיר לפיד", כך הטיח ח"כ יעקב ליצמן (יהדות התורה) בח"כ דב ליפמן (יש עתיד) במהלך דיון במליאת הכנסת על הצעת חוק לאיסור החרמת חרדים.

ח"כ יעקב ליצמן העלה בקריאה טרומית הצעת חוק "להוסיף להגדרה 'גזענות' בחוק העונשין שניים: האחד, שבנוסף לרדיפה, השפלה, ביזוי, גילוי איבה, עוינות או אלימות, או גרימת מדנים, גם פעולת ההחרמה תוגדר כגזענות".

"להוסיף את המגזר החרדי, כך שאחת מהפעולות כאמור כלפי המגזר החרדי בשל היותו חרדי, תיכנס בגדר ההגדרה", הציע ליצמן, "כמו כן, מוצע לקבוע עונש מאסר של עשר שנים, לעובר עבירה ממניע של גזענות, כהגדרתו כאמור, וכי כל תוצאה שהושגה בעקבות העבירה, דינה להתבטל".

בסיום הדיון במליאת הכנסת דחתה המליאה את ההצעה כאשר - 11 ח"כים תמכו בהצעה ו-43 התנגדו לה.

במהלך הדיון הסוער העיר ח"כ דב ליפמן לליצמן הערת ביניים, ליצמן, בתגובה גער בו וצעק לעברו: "תתבייש לך שאתה אתו", ליפמן השיב לו: "אני גאה בזה".

ליצמן האשים את השר יאיר לפיד בגזענות נגד החרדים ואמר: "בכל דבר שהוא נכשל בתקציב המדינה, מה הוא אומר? החרדים! זו גזענות לשמה".

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ענה בגיחוך לטענות הח"כים החרדים שלפיד לא רצה אותם בממשלה בכדי שלא יהיה תמונה של 'שר עם זקן' בתמונה הקבוצתית של הממשלה ואמר: "הסוגיה נפתרה כי לשר החוץ יש זקן ושר החוץ נמצא בתמונות של הממשלה..".

בהמשך דבריו חזר ליצמן ותקף את חברי הכנסת מ'יש עתיד': "אני מכיר אתכם, אתם לא מסוגלים אפילו להרים את היד (להצביע - י.כ.) נגד השר שלכם, כי כל דבר - מישהו מרים יד אצלכם - אוטומטי הוא עף, זורקים אותו מהוועדה, מחרימים אותו ממליאת הכנסת, אצלכם יש דמוקרטיה? הגזענות אצלכם לא פחות מאחרים".

אחריו עלה השר לביטחון פנים יצחק אהרנוביץ להביא את עמדת הממשלה שמתנגדת לחוק ואמר: "יתכן שההצעה נועדה להצחיק ולבדר. על כל פנים הממשלה מתנגדת".

ליצמן ביקש לעלות שוב לדוכן הנואמים ולהשיב: "ח"כ אייכלר הזכיר לי כי בניהול המשא ומתן, מצוות המשא ומתן נאמר לנו במפורש, ח"כ דב ליפמן תקשיב טוב, שלא רוצים אותו בגלל שאנחנו חרדים ויש לנו זקן, זה נאמר לנו חד משמעית במשא ומתן. ולכן שלא יספרו לנו שלא היה מדובר בגזענות. חד משמעית זה גזענות לשמה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר