לאחר המהומה

קלדרון מתנצלת; יעקב אשר תוקף: 'שלא תטיף לנו מוסר'

לאחר המהומה שעוררה כשתקפה את בני הישיבות שנכחו בכנסת, ח"כ רות קלדרון מתנצלת ואומרת ל"כיכר השבת": "זה היה לא מנומס, מצטערת" • ח"כ יעקב אשר אומר בזעם: "שלא תטיף לנו מוסר שמגיע ממקום של הסתה ושנאה" • אחת מחברותיה לסיעה: "היא לא יודעת להסביר את עצמה" (אקטואליה)

אפי ליברמן | כיכר השבת |
"מוסר שמגיע ממקום של הסתה ושנאה". קלדרון ואשר (צילום: פלאש 90)

"אני מצטערת שהתפרצתי זה לא היה מנומס", כך אומרת היום (שלישי) חברת הכנסת רות קלדרון (יש עתיד) בשיחה עם "כיכר השבת" על התקתפתה אמש במליאת הכנסת נגד בני הישיבות.

קלדרון עוררה אמש מהומה רבה במליאה כאשר תקפה את בני הישיבות שנכחו ביציע ועקבו אחר הדיונים. "זה חילול השם היום יומי של אנשים שלבושים כתלמידי חכמים ויושבים פה במליאה למעלה בבטלנות", תקפה קלדרון.

רות קלדרון תקפה את בני הישיבות: "בושה לתורה"

כעת, היא בוחרת להתנצל על הדברים ואומרת: "אני לא התכוונתי להתפרץ אבל הביטול תורה שאני רואה שם במשך תשעה חודשים, אני מצטערת שהתפרצתי זה לא היה מנומס. אבל אני אומרת מתוך דם ליבי שהתופעה משגעת אותי".

לצד ההתנצלות בחצי פה, קלדרון שבה לתקוף, הפעם בזהירות: "עשרות בחורי ישיבה יושבים שם מהבוקר עד הלילה, לא באים כמו קבוצות רגילות שמגיעים רק בשביל לראות את הכנסת, ואני מרגישה בושה לכבוד של התורה".

"תלמיד חכם מבחינתי זה סמל של גיבור תרבות שלי, אני חושבת שלהיות תלמיד חכם זה דבר שלא לאכול בשוק ואתה לא חי חיים פרטיים אלא סמל", מצטדקת קלדרון.

לדבריה, "מצווה שיבואו לכנסת, אבל מדובר באנשים שחלקם מגיעים בקביעות, אני מכירה אותם. החרדי לא שונה מהחילוני אלא 'השאבב' שיושב שם שונה משאר החרדים, חס וחלילה לא דיברתי על כל החרדים שאני מכבדת מאוד".

למרות זאת, חברי הכנסת החרדים מסרבים לקבל את ההתנצלות. ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה), אומר בשיחה עם "כיכר השבת" כי "אני לא מקבל את ההתנצלות".

"היא לא התנצלה אלא הפוך היא חזרה שוב על הביקורת שיש לה", אומר ח"כ אשר, "הפטרונות הזאת לבוא ולדבר על הציבור החרדי ולהטיף לו מוסר שזה מגיע ממקום של הסתה ושנאה לצערי הרב ההשפעה של יו"ר מפלגתה והאג'נדה שלהם באות לידי ביטוי פעם אחר פעם כשזה מגיע לציבור החרדי, יש מספיק תחלואים ודברים שהיא יכולה לתת עליהם ביקורת והיא מחפשת דווקא את הציבור החרדי וזאת לא מתוך אהבה אלינו".

זו לא הפעם הראשונה בה קלדרון יוצרת מתיחות בינה ובין החרדים ולכן מבקש ח"כ אשר ממנה שתניח לציבור החרדי בחינוך ילדיו: "שתפסיק לתת לנו מוסר. אני אומר לה תניחי לציבור החרדי לחנך את עצמו הוא יודע לעשות זאת יותר טוב, ההצלחות של החרדים בחינוך ילדיהם הרבה יותר מרשימות מההצלחות של המגזר שהיא מייצגת ולצערי זה מגיעה מתוך שנאה".

לעצם העניין שבו תלמידי ישיבה ואברכים מגיעים לבניין הכנסת בירושלים, תוקף אשר את התופעה הזו ואומר: "לגופו של עניין גם לטעמי ולטעם חבריי מהכנסת אין שום טעם לבוא לכנסת שלא לצורך, זה מקום שבאמת לא אוהבים אותנו שם ואין שום סיבה להגיע, לא מהסיבות של הגברת קלדרון אלא מהסיבות שלנו שבחור ישיבה אין לו מה לחפש בכנסת".

"אנחנו עושים שם את עבודתנו וזה לא המקום הידידותי לאדם חרדי להסתובב בו אבל זה הייתה דעתנו מאז ומעולם אני לא נותן אישורי כניסה סתם לאנשים שמבקשים לבוא לכנסת לראות או להיראות", אומר אשר.

דבריה החריפים של קלדרון עוררו מהומה בקרב לא מעט חברי-כנסת חילונים, אחת מהן, חברת-כנסת מסיעת 'יש עתיד', שתוקפת את חברתה לסיעה ואומרת בשחה עם "כיכר השבת": "כמו שהכנסת פתוחה לכולם, הדלתות פתוחות גם לחרדים. חוץ מזה מי אמר שאלו אותם אנשים הם הרי כל פעם מתחלפים. אני מצדיקה את החרדים, הם לא שונים מהחילוני שמגיע לבקר".

חברתה לסיעה אומרת כי היא הופתעה מדבריה עד כדי כך שהיא סבורה כי קלדרון לא יודעת להסביר את עצמה: "מה שמפתיעה אותי שרותי היא באמת חברה של החרדים, היא ממש בעדם, תעשה טלפונים לש"ס הם יגידו לך שהיא בסדר. אני לא יודעת למה היא אמרה את המשפטים הללו, יכול להיות שהיא לא הסבירה את עצמה. היא לא יודעת להסביר את עצמה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר