פתח תקווה: ברוורמן תובע מיליונים על הכפשת החרדים

רה"ע פתח תקווה איציק ברוורמן הגיש תביעה בסך עשרה מיליון שקלים מעו"ד אורי אוהד ועו"ד רמי גרינברג בטענה להכפשתו והכפשת החרדים בסיבוב השני של הבחירות (חדשות)

אפי ליברמן | כיכר השבת |
איציק ברוורמן ואורי אוהד (צילומים: דפי הפייסבוק של אוהד וברוורמן)

העיר פתח-תקווה אמנם בחרה ראש עיר בסיבוב השני, אך נדמה כי שלושת המועמדים לראשות העיר בדרך לסיבוב שלישי. ראש העיר הנבחר, עו"ד איציק ברוורמן וגיסו עו"ד עופר פירט, הגישו כתב תביעה של עשרה מיליון שקלים כנגד המועמדים עו"ד אורי אוהד ועו"ד רמי גרינברג.

מסע הבחירות בסיבוב השני לווה במסע הסתה חסר תקדים בעיר, החרדים היו על המוקד רק בשל תמיכתם באיציק ברוורמן, מודעות שלוחות רסן נגד חובשי הכיפה הופצו בעיר וזאת לכאורה מצד המועמדים אוהד וגרינברג, כך אמר אז, אחד מבכירי החרדים בעירייה בשיחה עמנו, כעת יש לכך תימוכין מהוכחות המובאות בכתב התביעה שהגיע לידי "כיכר השבת".

"בתקופה זו נחשפתי להתנהגות שלוחת רסן מצדכם", כותב עו"ד פירט בכתב התביעה שנשלח למועמדים, "בשורה אחת אומר, שבמטרה לנצח, בחרתם בשיטתיות לרמוס כל נורמה חוקית, להתעלם מהדיו, והכל במטרה להכפיש ולפגוע בשמו הטוב של ברוורמן. על הדרך, פגעתם גם בשמי הטוב ובמוניטין הרב שצברתי במשך שנים".

אותו מסע הכפשות, כך אומר פרקליטו של ראש העיר, כמעט והצליח להחליש את כוחו: "אומר שהשיטתיות בה נקטתם גרמה לכך שכמעט והצלחתם. מהלכי המרמה ושטיפת המוח, הובילו להיחלשות כוחו של ברוורמן וכמעט שהביאה לכך שתצליחו לגנוב את דעת בציבור ועמו הבחירות בכללותן".

"במטרה ליצור מצגי שווא ולהטעות את הציבור, הוצאתם הודעות טקסט לאלפים רבים של אנשים, תוך התחזות כאילו הם הוצאו בשם מטה ברוורמן וכן זיוף מסמך הודאה", אומר עו"ד פירט.

בשכונות החרדיות התנוססו שלטי חוצות בהם הופיע מכתב תמיכה מגדולי הרבנים "התומכים" במועמד אורי אוהד, וזאת תוך כדי זיוף המסמך: "זיוף מסמך תמיכה של הרב מישקובסקי והרב קנייבסקי, למיטב ידעתי הרבנים מעולם לא הביעו תמיכה בכם. גם כאן ברור כי המטרה הייתה להטעות את הציבור החרדי תוך ידיעה כי בכוחו לחולל מהפך. איני רוצה להיכנס לתעלול הנוסף של שליחת רכבים ומערכות כריזה, אשר בפיהם שקר, כאילו רבני הקהילה תומכים בכם".

מלבד מכתב הרבנים, פוזרו פשקווילים בשכונות החילוניות בהם נראה הסכם קואליציוני בין ברוורמן לסיעת ש"ס, דבר אשר קיבל הכחשה גורפת משני הצדדים עוד בזמן הבחירות: "זיוף הסכם פיקטיבי עם ש"ס תוך כדי מהלך יום הבחירות, במטרה לעוות את תוצאות הבחירות ולהטותן, הפצתם אלפי הודעות טקסט אליהם צרפתם הסכם שלכאורה נכרת בין ברוורמן לבין ש"ס. המדובר בזיוף פשוטו כמשמעו. מעולם לא נכרת הסכם כזה ואף לא הייתה טיוטה או אפילו פתקית עם ש"ס".

התושבים, כך מתברר, קיבלו שיחות כשעל הקו היה פעיל ממטה אוהד שהתחזה כפעיל ממטה ברוורמן - המועמד היריב, וכך הטעה את דעתו של המצביע הפוטנציאלי: "התחזות לאנשי מטה ברוורמן ומטות נוספים בשיחות לציבורים שונים. עשרות או מאות אנשים, מכל המגזרים, קיבלו שיחות מאנשיכם, תוך התחזות לאנשי מטה ברוורמן מוטות אחרים, ובהם מסרים שקריים. אנשי ש"ס החרדים קיבלו שיחות לכאורה ממטה ברוורמן ובהן הודעות שהוא סגר עם 'יש עתיד' על פתיחת כל העיר בשבת, בעוד ממש במקביל קיבלו החילונים טלפונים הפוכים, ובהם נאמר להם שמרשי סגר עם ש"ס ונתן לה את תיק החינוך. ברור כי שני המסרים שקריים במתכוון המדע וכל תכליתם גניבת דעתו של הציבור, חרחור שנאה ומדון, מתוך תקוה שהשקר יגרום להם שלא לתמוך במרשי".

בסיבוב הראשון החרדים תמכו באוהד, אך כשזה הפסיד את תמיכתם בסיבוב השני, הוא הפך את תמיכתם ביריבו ל"קומבינה": "פרסום תמונות מעוותות של איציק עם או בלי שטריימל לבדו או לצדו של אריה דרעי, תחת הכותרת דוגמת 'הקומבינה של איציק, דרעי וגפני', או 'ברוורמן מכר את העיר לחרדים', מדובר בהסתה במלוא מובן המילה. מסע רצח האופי דומה לזה שקדם ליצחק רבין. הדבר הופך לחמור שבעתיים בשעה שידעתם שכל הסיעות חברו למרשי אלו החילוניות לצד אלו הדתיות וידעתם שאין כל קומבינה או מכירה של העיר".

ומה יעשו השניים במידה ובית המשפט יורה כי הפיצויים מגיעים להם? "מר ברוורמן ואני מתחייבים כי הפיצוי יועבר למטרת קידום חינוך הילדים בעיר פתח תקווה. כשאנו אומרים ילדים אנו מתכוונים לילדים מכל קשת הדעות והתרבותיות כולל החרדים. המטרה לנסות ולרפא ולו במשהו את השסע העמוק והמיותר שנפער בין הזרמים בשל התנהגותכם".

עו"ד אורי אוהד מסר בתגובה ל"כיכר השבת": "אחד הדברים הטובים במעמדי כיום הוא שאינני צריך להגיב לכל שטות או הבל רוח".

פניותינו לעו"ד רמי גרינברג לקבל את תגובתו לדברים לא נענתה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר