פרסום ראשון

הרב בעדני לדרעי: מנה את יואב בן צור למזכיר המועצת

חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי שמעון בעדני פנה לאחרונה ליו"ר ש"ס אריה דרעי וביקש ממנו למנות את יואב בן צור לתפקיד מזכיר מועצת חכמי התורה של ש"ס • מאז פטירת מרן הגר"ע יוסף זצ"ל והתפטרות רפאל פנחסי, התפקיד לא אוייש • המועמד המוביל לתפקיד - הרב צבי חקק (חדשות, חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
יואב בן צור (צילום: שלומי כהן)

פרסום ראשון: חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי שמעון בעדני פנה לאחרונה ליו"ר ש"ס אריה דרעי וביקש ממנו למנות את יואב בן צור לתפקיד מזכיר מועצת חכמי התורה של ש"ס.

מאז פטירת מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף זצוק"ל והתפטרותו של רפאל פנחסי מתפקיד מזכיר מועצת חכמי התורה רבים מאנשי ש"ס בעבר ובהווה לוטשים את עיניהם לעבר התפקיד הנחשק. האחרון היה הרב צבי חקק - נאמן ביתו של הגר"ע יוסף זצ"ל, אך עד כה טרם נפלה ההחלטה מי יזכה בתפקיד, כאשר חקק הוא המועמד המוביל לתפקיד.

ל"כיכר השבת" נודע כי לאחרונה פנה הגר"ש בעדני לדרעי בבקשה להעניק את התפקיד ליואב בן צור - הנחשב למקורבו ובן עדתו (תימן), ומי שהיה מנכ"ל מעיין החינוך התורני של ש"ס. עד כה דרעי טרם השיב האם אכן יעניק את תפקיד לבן צור, אם כי ככל הנראה כעת, התפקיד לא יאוייש בחודש הקרוב.

בבית מרן הגר"ע יוסף זצ"ל מצפים מדרעי למנות את צבי חקק לתפקיד. "הרב חקק היה האיש הזר הכי קרוב למרן רבינו זצ"ל, אין מי שמתאים וראוי יותר ממנו לתפקיד מזכיר מועצת חכמי התורה. אנחנו מקווים ששיקולים פוליטיים של דרעי לא ימנעו את המינוי של חקק", אמר אחד מבני ביתו של הגר"ע זצוק"ל.

כזכור, מיד לאחר פטירת מרן פוסק הדור זצ"ל, שלח רפאל פנחסי מכתב התפטרות מתפקידו וכתב: "אחר עשרות שנים בהם שירתתי נאמנה את מרן מלכא, מורינו ורבינו הגאון הגדול רבי עובדיה יוסף זכר צדיק וקדוש לברכה, וזכיתי להיות ממייסדי התנועה הקדושה להיות שליחה ולשמש מזכיר מועצת חכמי התורה, תפקיד בו יצקתי מים על ידו של מרן זצוק"ל ושאר חברי מועצת החכמים שייבדלו לחיים טובים".

"עתה שעלה מרן לגנזי מרומים, ועזב אותנו לאנחות", הוסיף פנחסי, "ברצוני להודיע לכבוד הרבנים שליט"א שהחלטתי לסיים את תפקידי כמזכיר מועצת החכמים".

מלשכתו של אריה דרעי נמסר בתגובה: "אנו לא מגיבים על שיחות של יו"ר התנועה עם גדולי ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר