בניגוד לפרסומים

הגר"א בקשי דורון מכחיש: "לא אתערב במינוי דיינים"

האם הראשון לציון הגר"א בקשי דורון יתערב במינוי דיינים? העיתונאי אבי בלום דיווח בטורו ב'קו עיתונות' כי ח"כ אלי ישי הפועל בנושא נפגש עם הרב בקשי דורון שנכנס לנושא "במלוא העוצמה". הגר"א בקשי דורון זעם על הפרסום ובשיחה עם "כיכר השבת" מכחיש זאת מכל וכל ומבהיר כי לא יתערב (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
מכחיש. הראשל"צ הגאון רבי אליהו בקשי דורון (צילום: פלאש 90)

האם הראשון לציון הגר"א בקשי דורון מתכוון להתערב במינוי הדיינים? העיתונאי אבי בלום דיווח הבוקר (רביעי) שכן, אך הרב אליהו בקשי דורון עצמו מכחיש זאת מכל וכל.

בטור שפרסם בלום ב'קו עיתונות', הוא מגולל באריכות כיצד ח"כ אלי ישי מתעסק בנושא מינוי הדיינים, נפגש עם פוליטיקאים, חברי וועדה ודיינים המועמדים לתפקיד. בלום מדווח על הקשר שמתרקם בין ישי לח"כי 'דגל התורה', משה גפני ויעקב אשר, כתובת המשקל לברית בין ליצמן לדרעי.

"מה שיותר מעניין הוא החיבור שיוצר ישי עם הגורמים התורניים הספרדיים שמלווים את המהלכים לבחירת הדיינים החדשים", כותב בלום ומדווח כי ישי נפגש עם הגר"ש בעדני, חבר מועצת חכמי התורה, שם הציע בפניו כי יתייעץ על הרכבת רשימת המועמדים הנתמכים עם הראשל"צ הגר"א בקשי דורון.

ישי נימק את הצעתו בכך שגם מרן הגר"ע יוסף זצ"ל שלח אותו להתייעץ עם הגר"א בקשי דורון בנושא. הרב בעדני אישר זאת לישי, מדווח בלום בטורו, והוא "הגיע אל הגר"א בקשי דורון שנכנס לעובי הקורה במלוא העוצמה". בלום מוסיף ומדווח כי ישי נפגש בימים האחרונים גם עם שני הרבנים הראשיים.

אלא שכעת מתברר כי הראשון לציון הגר"א בקשי דורון עצמו ששמע על הפרסום כעס מאוד וביקש להכחיש מכל וכל כי בכוונתו להתערב במינוי הדיינים.

בשיחה עם "כיכר השבת", אומר הגר"א בקשי דורון: "אני רואה בחומרה את הפרסומים כאילו יש לי חלילה כוונה להתעסק או להתערב בנושא מינוי הדיינים. כל הפרסומים בנושא אין להם כל בסיס".

"זכינו ברוך השם", הוסיף הגר"א בקשי דורון, "שבתפקיד נשיא בית הדין הגדול מכהן הגאון רבי יצחק יוסף שהוא הסמכות הבלעדית לנושא והראוי ביותר הוא להתייעץ איתו ולפעול על פי הוראתו".

הראשון לציון שב ומדגיש כי "כל המעוניין להתייעץ בנושא הזה, מוזמן לפנות לנשיא בית הדין הגדול הגאון רבי יצחק יוסף וכך ראוי שיהיה".

אבי בלום מסר בתגובה ל"כיכר השבת": "המידע שפרסמתי מבוסס על תיעוד מוקלט של שיחה שניהל הראשל"צ הגר"א בקשי דורון בעניין זה, השבוע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר