בלעדי

פעיל במשמרות הצניעות: "לא מרחמים על תוקפים"

לפני כשבוע, הוגש כתב אישום קשה נגד חרדי שהתחזה לבודק מסיכות אב"כ ותקף אישה חרדית. פעילי הוועד לטוהר המחנה שלכדו אותו, החליטו להעביר את האיש לטיפול במשטרה. בשיחה ל'כיכר השבת', מציג פעיל בארגון את משנתו, ואומר כי פעיליו דווקא מעודדים תלונות במשטרה (חרדים, חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
ארכיון. למצולם אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: פלאש 90)

זה שנים רבות ש'הוועד לטוהר המחנה', או בכינויו הפנים חרדי "משמרת הצניעות", פועל למיגור תופעת הפגיעה בילדים ונשים בתוך המגזר החרדי. לטענתם, הם פועלים בשליחותם של גדולי ישראל ובראשם בית הדין של העדה החרדית בירושלים.

בשבוע שעבר, הופיעו בתקשורת דיווחים על דבר מעצרו של חרדי מבית שמש, שהתחזה ל"בודק מסכות אב"כ" ותקף באכזריות אשה חרדית בתוך ביתה. לא כולם יודעים, אבל דווקא הוועד לטוהר המחנה - הוא שהביא למעצרו.

תלונה שהתקבלה בוועד לטוהר המחנה הביאה את פעיליו להגיע אל "בודק מסכות האב"כ", אלו פנו יחד עם האישה המותקפת למשטרה וזאת עצרה את החשוד והגישה נגדו כתב אישום.

בעקבות המעצר, "כיכר השבת" פנה בשבוע האחרון לפעילים בוועד לטוהר המחנה בניסיון לשמוע מהם פרטים על שיתוף הפעולה הלא צפוי עם המשטרה, לאחר פניות רבות שנענו בסירוב, נאות פעיל מרכזי בארגון לדבר.

"אנחנו לא מרחמים על תוקפים מהסוג הזה, זה צריך להיות ברור, צריך להדגיש שכאשר יש מקרה של תקיפה אכזרית, פגיעה ודברים מעין אלו, שאנשים לא יחשבו שאנחנו חס ושלום נותנים לזה גיבוי" ביקש הפעיל להדגיש.

מה קורה כאשר אשה חרדית מגיעה ומתלוננת? "מתחילים לאסוף פרטים, מרימים טלפון פה - טלפון שם, ומגיעים לבן-אדם שתקף, אם מדובר באמת בתקיפה אכזרית - חד משמעית מקומו בכלא".

אז אתם אומרים לאשה ללכת ולהתלונן במשטרה? "כן, הולכים ביחד עמה, אנחנו מלווים אותה".

באיזה מקרה אתם אומרים לאשה לא להגיש תלונה במשטרה? "הכל לפי ההיגיון ההלכתי. שוב, במקרה של תקיפה אכזרית ופגיעה - אנחנו ישר מפנים למשטרה. אם התוקף הוא אדם מסוכן, שור המזיק, בור המזיק, צריך לטפל בו בהתאם, מקומו בכלא. אם זו בעיה שאפשר לפתור אותה, שהיא לא מהווה סכנה או נזק לציבור, אלא רק מכשול בלבד - אנחנו מטפלים".

"אני קורא לנשים שהותקפו, להורים של ילדים שהותקפו שיבואו ויתלוננו בוועד, לא לשתוק" אומר הפעיל. "במקרה של תקיפה אכזרית בוודאי להזעיק את המשטרה במקביל, לא להמתין".

לדבריו, "יש כזה דבר שכאשר לא מתלוננים אז תוקפים אכזריים נכנסים לשכונות החרדיות בכדי לתקוף מידיעה שלא יתלוננו עליהם, את זה אנחנו רוצים לעקור, אנחנו לא רק רוצים - זה מה שאנחנו עושים כבר שנים, אנחנו לא מדווחים על הפעילות שלנו לתקשורת, אז לא כולם יודעים על זה".

אפשר לומר שאתם עובדים בשיתוף פעולה עם המשטרה? "לא, אנחנו לא חברים, אנחנו לא עובדים בשיתוף פעולה, אנחנו מתלוננים".

הפעילות שלכם חוקית? "בוודאי, כן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר