לא רק בחדרה: מאבקים גם ב'תפרח'

לאחר שפגע בישיבת חדרה וחצה אותה לשני חלקים, מגיע הפילוג הליטאי גם לישיבת תפרח שבדרום. תלמידים שמוחתמים על עצומות נגד ר"מ שלדבריהם תמך באנשי בני תורה (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום אילסוטרציה: פלאש 90)

לא רק חדרה, כעת גם תפרח: הישיבות המובילות במגזר הליטאי נקלעו בתקופה האחרונה לסערה קשה בעקבות הפילוג הליטאי.

זה החל בקרע שנוצר בישיבת הצפונית 'כנסת יצחק' בחדרה כאשר מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן הורה לבחורים לעזוב את מקום הלימודים בשל דעותיהם והנהגותיהם של ראשי הישיבה.

כעת מתברר, כי הקרע זולג לדרום - לישיבת 'תושיה' שבתפרח, הנחשבת אף היא לאחת הישיבות המובילות והנחשבות בציבור הליטאי.

בימים האחרונים, פנו חלק מבחורי הישיבה בדרישה לגאון רבי אביעזר פילץ ראש ישיבת תפרח, בכדי שייפטר את הרב יעקב שינברג מתפקידו כר"מ וכמוסר שיעורים, וזאת משום שלדבריהם הורה בבחירות האחרונות להצביע לרשימת בני תורה.

"לא ייתכן שבחורים טהורים ישמעו שיעורים בלימוד ממי שדעותיו כוזבות". טענו הבחורים שאף פרסמו מכתב הממוען לראש הישיבה.

במכתב נאמר בין היתר: "הנני בפניה אל ראשי הישיבה לנקות את שורות הישיבה מאותם המקררים ומצננים בתקופה זו, אשר בדבריהם וניבול פיהם משחיתים והורסים את נשמות בננו".

כאמור, הסערה בישיבה בעיצומה, כאשר חלק מהבחורים מצדדים בתמיכה ברב שיינברג וחלק אחר קורא בתקיפות להחרימו ולפטרו, מה שמוביל לקרע פנימי ולפילוג בין הבחורים.

בתוך כך הבוקר, נכנס אחד מתלמידי ישיבת כנסת יצחק בחדרה למעונו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, בשאלה האם עליו לעזוב את הישיבה כשמרן משיב בבהירות כי עליו לעזוב וכי 'כולם עוזבים'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר