הקרב על בית שמש

פפנהיים תוקף: בית שמש של אבוטבול גרועה מעזה

שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים יתכנסו מחר (שלישי) לדון בערעור שהגיש היועהמ"ש לממשלה יהודה וינשטיין על תוצאות הבחירות בבית שמש • איש 'העדה החרדית' שמואל חיים פפנהיים תוקף בחריפות בשיחה עם "כיכר השבת" את ראש העיר משה אבוטבול ומביע תמיכה במועמד החילוני אלי כהן (אקטואליה)

אפי ליברמן | כיכר השבת |
שמואל חיים פפנהיים (צילום: יעקב לדרמן)

שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים יתכנסו מחר (שלישי) לדון האם הזיופים שהתגלו בבחירות האחרונות בבית שמש, מהווים סיבה מוצדקת שהעיר תלך לבחירות חוזרות.

עד שאלו יחרצו את דינה של בית שמש, ישנו תושב חרדי הניצב כמעט בודד במערכה נגד ראש העיר המכהן משה אבוטבול. מדובר בשמואל חיים פפנהיים, בעל תואר ומתמחה בתקשורת, מדעי המדינה ויחסים בינלאומיים, המתגורר בעיר בית שמש, ונמנה על "העדה החרדית" שאינה מצביעה בבחירות.

פפנהיים אומר בשיחה עם "כיכר השבת" כי "אלי כהן יהיה טוב יותר לחרדים וזאת משום שמשה אבוטבול לא הוכיח את עצמו בקדנציה הראשונה שלו".

לדברי פפנהיים, "אלי כהן מקצוען, הוכיח את עצמו בניהול מקצועי ואובייקטיבי בסוכנות היהודית ובחברת מקורות, ומאידך אבוטבול קיבל צ'אנס מחרדים וחילונים, והוכיח את עצמו בחמש השנים האחרונות שלא פספס אף הזדמנות להתנהל בחוסר מקצועיות, בחוסר הבנה תקשורתית. הוא איש טוב וחמוד, אפילו ירא שמים ולב זהב, אבל אין בו שום תכונות של הנהגה ומקצועיות".

"אני מכיר אותו כמה חודשים, שוחחנו רבות, גם עשיתי עליו הרבה שיעורי בית", מסביר פפנהיים את היכרותו ונקודת מבטו על המועמד החילוני, "אני גם יכול לומר בהתפעלות שלמרות כל ההכפשות מצד הקמפיין שהתנהל נגדו, פרי יצירתם של הקופירייטרים העובדים במטה אבוטבול, הוא מאוד נפגע מהם, ויש לו אפילו צלקת בנפש מההכפשות נגדו, על נאמנותו ליהדותו ומסורת, ובכל זאת הוא שמר על פיו ולא נגרר אף פעם להכפיש ולהתנכל לחרדים, וזה השיח אצלו בבית, מאשתו ובנו ובנותיו וסביבתו הקרובה, האיש משדר ומדבר אותו הדבר, בדקתי את הדבר הזה צעד אחר צעד".

בניגוד לפוליטיקאים החרדים בעיר, פפנהיים סבור כי המועמד החילוני לא הסית כלל נגד החרדים. "ההסתה לא באה ממנו", הוא משיב, "הוא כן מדגיש את חוסר המיומנות והמקצועיות של אבוטבול, אבל לא נגד החרדים. נגד החרדים מדברים אנשים אחרים, לא אלי כהן".

"אין ולא יהא שום חילוני שיבוא לגור בבית שמש בעשור הקרוב", קובע פפנהיים בנחרצות, "ייקח לפחות עשור לתייג מחדש את בית שמש שחילוני אחד ירצה לקבוע כאן את מושבו".

לפני מספר שבועות, פפנהיים הצהיר בפני חבריו כי בכוונתו לעזוב את העיר ומאוחר יותר חזר בו מדבריו, אך כעת נדמה שהוא עושה פרסה שוב: "אני באמת לא רוצה לגור בעיר הזו, זה עונש לגור בעיר הנראית כמו שבית שמש נראית, זוועת עולם, עזה יותר יפה ומטופחת מבית שמש של אבוטבול".

"איזה חינוך הביא לנו אבוטבול, זה שבגללו משרד החינוך עצר הקצאה של 400 כיתות לעיר, כי לא ידע להסתדר בין כל המאכערים וחצרות הרבנים, וכך השתיק את אגף החינוך העירוני? אלי כהן הוא לא חרדי, אבל איש הגון ובעבר הוכיח את עצמו כישר והגון עם ציבורים אחרים, כולל חרדים, ויש להניח שיהיה הוגן גם כראש עיר לחרדים, אם כי מותר לומר, שיותר גרוע מאבוטבול לא יכול להיות", הוא מטיח בראש העיר החרדי.

לאור דבריו החריפים, נדמה כי יש לו יריבות אישית עם אבוטבול ולכן תהינו האם הוא יעדיף תמיד חילוני על פני חרדי? "אני הייתי מאוד רוצה ראש עיר מקצועי, ואם יהיה חרדי אהלן וסהלן, הוא עוד יכול לקדש שם-שמיים בזה. אבל היותו של ראש עיר חרדי מבלי שיוכל לנהל עיר זה לא ערך בעיני ורק פשע פוליטי מסואב שכולנו משלמים על כך ביוקר בהכפשת הציבור החרדי כולו".

ישנם שמתעקשים כי דבריו לא באים בחלל ריק וכי הוא עובד או מתנדב במטה של אלי כהן, אך פפנהיים דוחה זאת בביטול: "אני לא עבדתי עבור כהן, אני נפגשתי איתו ושוחחתי עם אנשיו. אבל לא פעלתי, ואני עצמי לא משתתף בבחירות כאיש העדה החרדית, סוג של דיסוננס כזה".

"אני טוען שדווקא בגלל שמשה אבוטבול הוא חרדי יש בזה חילול ה' גדול ונורא, כי בגלל זה אומרים שהחרדים לא מקצועניים ולא יכולים לנהל עיר, אין שום קשר לחוסר המקצועניות שלו לזה שהוא שייך למגזר החרדי, אלא זאת שהוא מעצים את המובן של חילול ה', שכן חז"ל אומרים שעל תלמידי חכמים לקדש שם שמיים בכל צעדיו בכדי שלא יאמרו ראו זה, וכזה הם מעשיו", מוסיף פפנהיים לתקוף.

במידה ויתקיימו בחירות חוזרות בעיר, לפי התוכנית של בכירים חרדים, גם "הקנאים" יצאו להצביע עבור משה אבוטבול. פפנהיים, דוחה זאת על הסף ואומר כי "אין כזה דבר, העדה החרדית נגד ההשתתפות בבחירות, כמו שלא יכול להיות היתר לישיבת חדרה ואורחות תורה לאכול בצהרי זמן החורף את העכבר ואת התנשמת, לא יכול להיות מציאות שלעדה החרדית יהיה היתר להשתתף בבחירות, זה איסור גמור, והעדה החרדית איננה העדה החרדית אם תוותר על האיסור החמור הזה".

רונן משה יועץ התקשורת של אבוטבול מסר בתגובה: "הדברים אינם ראויים לתגובה. פעילותו של ראש העיר בקדנציה האחרונה למען כלל תושבי בית שמש, המשתקפת במגוון רחב של פעילות ופיתוח. לצערנו, יש אנשים שלא מכבדים את הכרעת הבוחר, אינם מכבדים את כללי הדמוקרטיה ואינם יודעים להפסיד בכבוד. צר לנו שיש מי שלא הפנים את תוצאות הבחירות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר