40 חודשי מאסר לרב יהודה רזיליו על גניבת ספרי תורה ומכירתם

בית משפט השלום בבאר שבע גזר את עונשו של הרב יהודה רוזיליו, רבו לשעבר של הישוב ברוש - 40 חודשי מאסר בפועל וקנס כספי גבוה, על גניבת ספרי תורה ומכירתם (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

בית משפט השלום בבאר שבע גזר את עונשו של הרב יהודה רוזיליו, רבו לשעבר של הישוב ברוש - 40 חודשי מאסר בפועל וקנס כספי גבוה.

על פי כתב האישום, במסגרת תפקידו, היה אחראי הרב על מתן שירותי הדת וקיבל משכורת חודשית מהמועצה הדתית. הרב היה גם אחראי על סדרי התפילות בבית הכנסת וכן על ארון הקודש בו נשמרו ספרי התורה כשבנוסף שימש כסופר סת"ם וכתב ספרי תורה.

במהלך שנת 2007 מכר הרב לגברת גולייט אוחנה גווילים לעילוי נשמת קרוביה בסכום של 80 אלף שקלים. בשנת 2008 מכר הרב רוזיליו לדוד קדוש גווילים אותם תרם לעילוי נשמת אחותו תמורת 65 אלף שקלים.

אלא שבשנת 2012 הוציא הרב את הגווילים אותם מכר למר קדוש ומכר אותם לאליהו פחימה מנתיבות וקיבל עליהם שוב סכום של 65 אלף שקלים תוך מצג שווא שהם נכתבו עבורו.

כך פעל הרב גם לגבי ספר התורה של הגברת אוחנה כאשר לקח אותו כביכול על מנת לבצע תיקונים בגווילים אלא שבמקום זאת מכר אותם למר שושן כשהוא ממלא את ארגזי ספרי התורה בבריסטולים וניירות ריקים.

במהלך יום הכיפורים ושמחת תורה אף מכר הרב רוזיליו למתפללי בית הכנסת שבראשותו את הזכות לשאת את ספרי התורה הריקים תמורת תרומה לבית הכנסת.

על פי כתב האישום המפורט כך פעל הרב רוזיליו במקרים נוספים כאשר הוא מוכר את אותן גווילים לכמה אנשים בזה אחר זה כאשר את ארגז ספר התורה הוא ממלא בניירות.

מנגד, הנאשם הודה והביע חרטה על מעשיו והודיע כי עושה מאמצים להחזיר את ספרי התורה למשפחות התורמות.

בסיום הדיון הכריע השופט ד"ר יובל ליברדו להטיל על הרב 40 חודשי מאסר בפועל, 12 חודשי מאסר על תנאי, קנס בסך 25 אלף שקל וכן פיצויים בסך 290 אלף שקלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר