מיכל צ'רנוביצקי: לא פשוט להגיד "אני שמאלנית" במגזר החרדי

במהלך כנס השמאל הישראלי שערכה תנועת "שלום עכשיו", נשאה דברים מיכל צרנוביצ'קי - חרדית שרצה בבחירות האחרונות בעיר החרדית אלעד ולא נכנסה למועצה, ופעילה ב'כוח לעובדים': "כשרוצים לקטול אותי אומרים 'הנה השמאלית הזו', לא צריך להתבייש בזה". צפו (חדשות, חרדים)

ניסים פרץ | כיכר השבת |
(צילום מסך)

יחסי שמאל וחרדים לאן? אם שואלים את מיכל צ'רנוביצקי, חרדית הפעילה ב'כוח לעובדים', התשובה היא שיש מקום מאוד גדול לחיבור בין מחנה השמאל הסוציאל דמוקרטי והמגזר החרדי.

במהלך דברים שנשאה בפאנל "השמאל בתוך עצמו הוא גר?" שנערך במסגרת כנס השמאל הישראלי של תנועת 'שלום עכשיו', אמרה צ'רנוביצקי כי דווקא הישיבה המשותפת באופוזיציה, אמורה לקרב בין המגזר החרדי והשמאל המדיני. "עצם זה שכולם יושבים עכשיו ביחד באופוזיציה - כל הקבוצות המודרות, זו הזדמנות מאוד גדולה".

(מתוך ערוץ היוטיוב של 'שלום עכשיו')

בדבריה, השתמשה צ'רנוביצקי בחיבור בין ח"כ מרב מיכאלי מ'העבודה' וח"כ משה גפני מ'דגל התורה' עם הקמת הממשלה כדוגמא לחיבור אפשרי בין שמאל וחרדים: "זו מרב מיכאלי, כאילו באמת, שמאל מוחלט. וזה לא רק שמאל, זה גם פמיניזם, זה כל הדברים שבציבור החרדי לא עוברים בכזאת כלות. והיום היא אישה מאוד מאוד מוערכת בציבור הזה - כמה שזה יכול להישמע לכם מוזר". צ'רנוביצקי הוסיפה: "יש המון מקום לשיתוף פעולה, שגם פורה בשטח".

צ'רנוביצקי סיפרה על עובדת היותה שמאלנית וההתייחסות במגזר לכך: "אם אני באה ואומרת "שלום, אני שמאלנית" במקומות שאני מגיעה מהן, זה לא פשוט - לא פשוט בכלל". לדבריה, שמאלני היא עדיין מילת גנאי במגזר החרדי, "גם כשמישהו רוצה לקטול אותי, הוא אומר 'השמאלנית הזו'".

"לא צריך להתבייש בזה" סיכמה צ'רנוביצקי, "צריך לעשות את החיבורים האלה - יש להם מקום, ובסוף זה מנצח. אני אופטימית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר