אימה ב'נווה יעקב': הצתות ופריצות

פחד אופף בשבועות האחרונים את תושבי שכונת נווה יעקב בירושלים בעקבות גל פריצות והצתות של דירות. בשבת האחרונה נגנב מאחד הבתים תכשיטים בשווי 8,000 שקל (אקטואליה)

צביקה ליברמן | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

תושבי שכונת נווה יעקב בירושלים חיים בפחד זה שבועות אחדים, זוגות צעירים שהחלו להתגורר שם חוששים לצאת לבית הוריהם בשבתות ובחגים וזאת בעקבות גל פריצות והצתות בשכונה.

שעת ערב מאוחרת במוצאי שבת האחרון, דוד טולדנו (23), אברך, חזר לביתו לאחר שהוא ומשפחתו התארחו אצל הוריו בביתם שבבני ברק, אך בעת שפתח את דלת ביתו, חשכו עיניו.

"הבית היה הפוך", הוא מספר בשיחה עם "כיכר השבת". "לא האמנתי שזה יקרה לי", הוסיף.

"מקרה הגניבה אירע בו זמנית לא רק אצלי, כך גם אצל שכנים אחרים", מספר דוד, "הפורצים נכנסו אל תוך הבית דרך חלון השירותים, שברו את הזכוכיות, הפכו את כל הבית, לדעתי מדובר היה במעקב מאחר והם ידעו להכן לגשת ומה לקחת, הם גנבו תכשיטים בשווי שמונת אלפים שקלים".

טולדנו מספר על אוזלת ידה של המשטרה במקרים מסוג זה: "המשטרה הגיעה, השוטרים ראו את הבית, לקחו טביעות אצבע, אבל אין להם אפשרות לעזור, יש באמתחתי עדויות מתושבים שהצליחו ללכוד את הגנבים בידיים במקרה אחר אך במשטרה אמרו עד שאנחנו לא רואים אותם אנחנו לא עושים כלום".

"אי אפשר לעזוב את השכונה לרגע", מתרעם האברך. לדבריו, מקרי הגניבות שכיחים מדי שבת בשכונה בה מתגורר: "מדובר באזלת יד מצד המשטרה בכל מה שקשור למקרי הגניבות בשכנותינו, כל שבת לא מעט דירות נפרצות, בשבת האחרונה פרצו לשלושה דירות, אין מה לעשות זו פשוט מכת מדינה. אי אפשר להשאיר דירה ריקה בבית, או שתיקח את כל החפצים או שפשוט יפרצו לך לבית".

את התושבים מלווה פחד לא רק בגלל מקרי הפריצות אלא גם ובעיקר מקרי ההצתות שהתגלו השבוע. מעט אחר חצות הלילה, צוותי כיבוי מתחנת ירושלים הוזעקו לטפל בשריפה בדירה ברחוב אדמונד פלג בשכונה, בהגיעם למקום השריפה הבחינו הכבאים שמדובר בחדר אשפה שהוסב לדירת מגורים או משרד, הצוותים פרצו למקום כאשר בחסדי שמים במקום לא היו לכודים או נפגעים.

דובר כבאות והצלה ירושלים מסביר בשיחה עמנו כי מדובר היה במקרה שני בתוך פחות משבוע ימים שבו הם נאלצים לטפל במקרים מסוג זה. לדבריו, "חוקר שריפות שהגיע למקום הגיע למסקנה שמדובר בהצתה מכוונת".

תגובת המשטרה לא נתקבלה עד למועד פרסום הכתבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר