ההכרעה מחר

בדרך לבחירות חוזרות? עיריית בית שמש משותקת

היממה הקרובה גורלית עבור בית שמש. בית המשפט המחוזי בירושלים צפויים לתת את הכרעתו בעתירה לבחירות חוזרות בשל זיופים שנתגלו - כפי הנראה מחר, יום חמישי. בנתיים, העירייה משותקת. קואליציה לא הוקמה כך שאין מחזיקי תיקים ואין וועדות והנבחרים מתקשים לקדם דברים ויזומות (אקטואליה)

צביקה ליברמן | כיכר השבת |
משה אבוטבול ואלי כהן (צילומים: משה גולדשטיין)

היממה הקרובה גורלית עבור תושבי העיר בית שמש, שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים צפויים לתת את הכרעתם בעתירה לבחירות חוזרות בשל זיופים שנתגלו - כפי הנראה מחר, יום חמישי, או לכל המאוחר, ביום ראשון.

עד שאלו ייתנו את הכרעתם, לטוב ולרע, העירייה כמעט ואינה מתפקדת בתחומים רבים, כמו מינוי עובדים סוציאליים או פסיכולוגיות, ועדת הכספים לא מתכנסת כמו שוועדות נוספות כלל אינן קיימות בהרכבם החדש-ישן.

שמואל גרינברג, יו"ר מפלגת 'דגל התורה' בבית שמש, מסביר בשיחה עם "כיכר השבת" על הקשיים: "יש כמה דברים שכרגע לא יכולים לקדם במערכת, כיוון שאין ממוני תיקים, אין מחזיקי תיקים ואין וועדות כי אין הרכב וועדות בלי שהוקמה קואליציה".

"קורים כמה דברים", הוא מסביר את המצב, "למשל אי אפשר למנות עובדים ועובדות חדשים כי אין עדיין ועדת קבלה שהיא ועדת כוח אדם ולכן אין עובדים חדשים כך שאם צריך עובדת סוציאלית או פסיכולוגית באופן זמני ניתן לקלוט ללא מכרז אבל עובדת קבועה שרוצה להיכנס לעבודתה לא יכולה להיקלט כרגע".

"ישנם עוד נושאים", מסביר גרינברג, "לדוגמה אם אנחנו רוצים לצאת במכרז חדש ולבנות כיכרות חדשות בעיר ולבנות כל מיני יוזמות צריך להעביר אותם בוועדת מכרזים".

לדבריו, "אם אנחנו רוצים לאשר רחוב לחד סטרי או כל מיני דברים כאלה, אין ועדת תחבורה. הועדות לא קיימות ולכן בדברים האלה אי אפשר להתקדם".

בעיריות מקבילות שוקדים יומם וליל על הכנת התקציב לשנה הבאה, אך בבית שמש עסוקים בכלל בשאלה כיצד לשרוד את השנה החולפת. "מבחינת תיקים בהכנת התקציב לשנת 2014 שהוא עוד לא הגיע להצבעה כי אין קואליציה הרי כל ממונה משנה דברים בתקציב שלו, זאת אומרת שאם ממונה אחד ראה בפרויקט מסוים את ספינת הדגל שלו הרי ששם רוב התקציב יוזרם ואם ממונה אחר ראה בהתוויית מדיניותו ראה משהו אחר אז מה שיקרה שם זה שהתקציב ישונה לסעיף אחר. וגם את הדברים האלה לא ניתן לעשות כרגע", אומר גרינברג.

מי ששימש בתפקיד סגן ראש העיר בקדנציה הקודמת, מבהיר כי מלבד הקשיים קלים, העירייה מתפקדת כרגיל: "חוץ מזה העבודה הרגילה קיימת ונעשית".

מתי רוזנצווייג, דובר עיריית בית שמש, מסר בתגובה ל"כיכר השבת" כי "העירייה מתנהלת צורה מקצועית, מליאת העירייה מתכנסת ובה דנים ומקדמים את העיר, רק בשבוע שעבר אישרה מועצת העיר את התקציב השנתי, במקביל ראש העיר מקיים כל העת ישיבות ודיונים מקצועיים עם מנהלי האגפים והנהלת העירייה. אם כי ראש העיר מכבד את בית המשפט ולא ממהר למנות סגנים וממונים פוליטיים לאגפים".

בצד החילוני הרשמי מסרבים להגיב. "אני ממתין להכרעת בית המשפט ולאחר מכן אתייחס במידת הצורך", אומר אלי כהן שעתר לבית המשפט נגד תוצאות הבחירות.

מתחת לפני השטח, התושבים החילונים והדתיים שמסרבים להכיר בתוצאות נערכים לכל תרחיש, במידה ויהיו בחירות חוזרות, מבחינתם הקמפיין כבר מוכן, הם יצאו לרחובות ויעשו כל שביכולתם לשכנע תושבים שהצביעו בסיבוב הראשון לראש העיר החרדי, לחזור בהם ולהצביע למועמד החילוני.

במידה והשופטים בירושלים יצדדו בעמדת בכיר הפרקליטים, עו"ד יעקב וינרוט, אזי בכוונתם לצאת ולהפגין ברחובה של עיר. "התושבים כאן לא יוותרו, נצא למלחמה", אמרה אחת התושבות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר