מתח בבית שמש

בית המשפט יכריע: האם הולכים לבחירות חוזרות?

בצהריים יפרסמו שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים את הכרעתם - האם יתקיימו בחירות חוזרות בבית שמש, בעקבות הזיופים שהתגלו • ראש העיר משה אבוטבול, אומר "אכבד כל תוצאה" ומבהיר כי אינו חושש מבחירות חוזרות • המועמד המפסיד אלי כהן בטוח כי בבחירות חוזרות יצליח לגייס תמיכה חרדית (חדשות)

צביקה ליברמן | כיכר השבת |
משה אבוטבול ואלי כהן בבית המשפט (צילום ארכיון: יעקב לדרמן)

שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים צפויים לתת היום (חמישי) בצהריים את הכרעתם על הערעורים שהוגשו על-ידי המועמד החילוני המפסיד אלי כהן והיועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין, נגד תוצאות הבחירות בעיר בית שמש ובדרישה לקיום בחירות חוזרות בעקבות זיופים שנתגלו ביום הבחירות.

אם יתקבלו הערעורים שהגישו השניים, ייערכו בחירות חוזרות בעיר, במועד שייקבע, אך אם השופטים יכריעו, בניגוד להערכות, כי הם מצדדים בעמדתו של ראש העיר החרדי ודוחים את הערעורים הרי שלא יתקיימו בחירות חוזרות, ולפי הצפי, השקט והשלווה לא ישובו לשרור ברחובות העיר והרוחות צפויות לשוב ולהתלהם.

שני הצדדים מסרבים להתנבאות באשר להחלטת השופטים, אך כל צד מתנחם בכך כי בתוך 14 יום יוכלו להגיש ערעור לבית המשפט העליון על פסיקת השופטים.

"אני לא יודע כעת האם נגיש ערעור, הכול תלוי בניסוח הפסיקה של השופטים", אומר עו"ד איתן הברמן בשיחה עם "כיכר השבת".

בצד החרדי נשמעים סקפטיים, מבחינתם הם לא מתכוונים לערער על פסיקת בית שמש במידה ויוחלט על בחירות חוזרות, את הניצחון בפער הקטן שכבר הושג, הם בטוחים כי ישחזרו שוב.

גורם בעיר בצד החרדי בעיר אומר כי "אנחנו לא חוששים מבחירות חוזרות, אנחנו נשיג את ההצלחה שוב ושוב. יש סיכוי גם שנשיג עוד מנדטים למועצת העיר"."תראה", מסביר הגורם, "ראש העיר חתם על הסכם קואליציוני עם הרוסים ולכן סביר להניח שציבור הרוסים יצביעו לאבוטבול ולא לאלי כהן כפי שעשו בסיבוב הראשון, ובכך אנחנו מגדילים את הפער עם החילונים".

ראש העיר, משה אבוטבול אומר בשיחה עם "כיכר השבת" כי הוא אינו חושש לאבד את כס ראש העיר. "לב מלכים, שרים וגם שופטים ביד השם. מחד בטחוני גדול בבורא עולם שיעשה מה שטוב לו בעולמו ואם אני ראוי מצדו להמשיך להיות ראש עיר - הוא ידאג שהשופטים יבינו זאת, במידה ולא - אכבד כל תוצאה".

ראש העיר מביע דאגה וחשש כי במידה ויתקיימו בחירות חוזרות, הקרע בין הציבורים השונים ילך ויגדל: "דומני שהציבור בבית שמש, בפרט המסורתי שאני מחובר אליו עשרות בשנים, ימשיך לחבק אותי גם אם יהיה סיבוב נוסף, אם כי אני מיצר על כך שאם יהיו בחירות נוספות העיר תיכנס למחלוקת אדירה ביותר, דבר אשר אני חושש ממנו מפני שאנחנו עדיין מלקקים את הפצעים של מערכת הבחירות שהסתיימה לפני חודש".

אלי כהן, המועמד החילוני שהפסיד בבחירות, נערך לבחירות חוזרות עוד בטרם התכנסו השופטים לדון בעתירתו. "אני מקווה מאוד שבעזרת השם, בעתיד לבוא, הבלוקים האלה של חרדים ושאינם לא יהיו בשום פנים ואופן", הוא אומר ל"כיכר השבת".

"ישנם חרדים שתומכים במועמדים חילונים במקום אחר, אבוטבול עצמו אומר שהצביעו לו אנשים חילונים, אז מה הבעיה? אצלי הצביעו 8% מהחרדים, אולי ש"ס תתמוך בי, זה הגיוני", אומר כהן ומוסיף כי "רבנים דתיים לאומיים תומכים בי, רבנים חרדיים יתמכו בהמשך, לאט לאט".

כזכור, על פי טענת היועץ המשפטי לממשלה ומשרדו, הממצאים החמורים ביותר שנחשפו בחקירה, מלמדים על ניסיון מתוכנן, מכוון ושיטתי, בהיקף נרחב, לפגוע בטוהר הבחירות ולהשפיע על התוצאות באמצעות פעילי סיעות שהתחזו לאחרים והצביעו במקומם לסיעה ששלחה אותם ולמועמד המומלץ על ידה לראשות העיר.

"מדובר היה בתופעה רחבת היקף שהייתה ידועה ומוכרת לרבים בחוגים מסוימים בעיר. לפי הראיות שנאספו, הפעילות תוכננה מראש עוד לפני יום הבחירות וכללה שידול של בעלי זכות בחירה למסור את תעודות הזהות שלהם לפעילים. תעודות הזהות נאספו לאחר פניות טלפוניות מוקדמות, באיסוף ישירות מהבתים על ידי הפעילים או באמצעות נקודות איסוף ומפגשים בבתי הכנסת ובמקומות אחרים. ביום הבחירות נערך מבצע לשיגור מתוזמן של המתחזים להצבעה בקלפיות והחזרתן של תעודות הזהות למוקדים ולבעליהם המקוריים", טען וינשטיין.

"לפעילות שיטתית זו ולתוצאותיה נודעת חשיבות מכרעת, בפרט כאשר מדובר במערכת בחירות שבה ההפרש בין שני המועמדים המובילים לראשות העירייה היינו מזערי, כ- 2.7% מכלל הקולות הכשרים על פי הפרסום ברשומות, שהם 956 קולות בלבד", טענו במשרד המשפטים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר