סיוט בסוף השבוע

עיריית חיפה חיללה שבת; חרדים נאלצו ללכת ברגל

עבודות שיפוץ כבישים בעיר התחתית בחיפה, גרמו לשיבושים קשים בתחבורה ביום שישי האחרון. אחד הנוסעים החרדים, נאלץ להחנות את רכבו בצד הכביש, ולצעוד עם בני משפחתו ברגל במשך שעות. "אחד השוטרים אמר לי שהעבודות תוכננו לכל השבת" מספר הנוסע ושואל: לא ניתן היה לעבוד במועד אחר? (ארץ)

צביקה ליברמן | כיכר השבת |
פקקים בחיפה (צילום ארכיון: פלאש 90)

אמנון דעי, אשתו ושתי בנותיו יצאו ביום שישי בשעות הצהרים, ערב השבת, מביתם שבעיר החרדית בני ברק אל העיר חיפה בכדי להתארח בבית הורי האם. אך דבר לא הכין אותם לסיוט אותו עברו.

כשעתיים אחרי יציאתם מבני ברק, החל להיווצר פקק בכביש בו נסעו, "בשעה 14:00 אנחנו מגיעים לעיר התחתית בחיפה ופקק ארוך שלא מסתיים מקדם את פנינו, הערכה הראשונית שעשינו הייתה היא כי התרחשה תאונת דרכים בהמשך הדרך וכי הפקק עומד להסתיים בעוד דקות אחדות".

דקות ארוכות לאחר מכן, התמונה החלה להתבהר, "אנחנו כבר אחרי ברורים אצל נהגים אחרים וכולם כמונו - לא מבינים מה יכול לגרום לפקק כבד כזה. אט אט מתבהרת התמונה, בתחנות הרדיו דיווחו על עבודות בכביש המוביל לעכו מה שאומר פקק עד הקריות".

פחות משעה לכניסת השבת, הבינו במשפחת דעי כמו נהגים אחרים שנסעו לצידם כי עליהם לחפש דרכים חלופיות בכדי להגיע אל מחוז חפצם, "אנו מנסים לברר שעה שלמה על דרכים עוקפות אך כולן חסומות בכל הכיוונים, התנועה נעה במהירות של קילומטר אחד לשעה".

רגעי המתח והחרדה הביאו את אמנון לחשוב על בתי הארחה אחרים בהם יוכל לשהות בשבת. "אנחנו ועוד נהגים שומרי שבת דואגים ולחוצים, עם ילדים ברכב ומטען כבד ברכב, מנסים לברר היכן ניתן לעשות את השבת בסמיכות לחיפה או בחיפה עצמה אך הזמן אץ רץ לו ואין משהו על הפרק".

משהחיפושים אחר מקומות הלינה עלו בתוהו, החליט אב המשפחה לצעוד רגלית אל עבר היעד: "עלינו על נתיב תחבורה ציבורית וברחנו לשוליים, והנה שבת בפתח. כ-2 קילומטר מהצ'ק פוסט אני עולה על המדרכה עם שני גלגלים, יוצאים מהרכב, אורזים את החפצים והמצרכים לשבת, ויוצאים בצעדה לכיוון קרית מוצקין".

שעות לאחר כניסת השבת כשהם מותשים ומיובשים, הצליחו בני המשפחה להגיע אל מחוז חפצם - בית ההורים, "בשעה 19:30 הגענו לבית של חמותי, עייפים, תשושים עם כאבים בכל הגוף, עם ילדות בנות 7 ו-3.5 שהשתדלנו להרים כמה שאפשר בדרך, הילדות הראו גבורה אמתית ולא התלוננו כשהסברתי להם למה אנחנו עושים זאת ובשביל מי".

"מצאנו את ההורים של אשתי ישובים ליד שולחן השבת מרוטים מדאגה, הספקנו לעדכן אותם שנגיע ברגל אבל הם לא שיערו כמה אנחנו רחוקים ואף אנו לא שיערנו באמת בכמה זמן הליכה מדובר".

עבודות השיפוץ בכביש המשיכו להתבצע תוך חילול שבת, מספר אמנון "אחד השוטרים אמר לי שהעבודות מתוכננות לכל השבת".

אב המשפחה תוהה האם לא היה ניתן לבצע את העבודות במועד אחר, "האם אי אפשר היה לעבוד 2 לילות כשהתנועה דלילה ולא לאכזב אלפי נהגים שהלכו רגלית במשך שעות".

נכון לשעת פרסום הכתבה, סירב דובר עיריית חיפה להתייחס לפניות כתב 'כיכר השבת' בעניין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר