בית שמש: אבוטבול טרם הכריע האם להגיש ערעור

ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול טרם הכריע האם להגיש ערעור על החלטת בית המשפט לקיים בחירות חוזרות בעיר. במפלגת 'טוב' מתלבטים במי לתמוך כעת (חדשות בארץ)

צביקה ליברמן | כיכר השבת |
משה אבוטבול ואלי כהן, בבית המשפט (צילום ארכיון: פלאש 90)

תושבי העיר בית שמש נמצאים בחוסר וודאות באשר להחלטה האם העיר הולכת לבחירות בפעם השנייה תוך חודשים ספורים או שממתינים עוד זמן מה עד להחלטת שופטי בית המשפט העליון בערעור שיוגש - אם יוגש, מצד המפלגות החרדיות.

מאז קבלת ההחלטה התקדימית, ראש העיר בפועל, משה אבוטבול, מקיים התייעצות עם רבנים ואדמו"רים, משפטנים ופוליטיקאים בנושא.

מעט אחר חצות הלילה (שני) נכנס המועמד החרדי אל מעונו של כ"ק האדמו"ר מבעלזא בכדי להיוועץ בשאלה האם להגיש ערעור ובכדי לקבל את ברכתו.

בשעות הצהריים תתכנס פגישה אצל עו"ד יעקב וינרוט להכרעה בסוגית הערעור שיוגש לבית המשפט. בין התומכים בהגשת הערעור: יו"ר ש"ס אריה דרעי, ח"כ משה גפני וכפי הנראה גם עו"ד יעקב וינרוט עצמו.

בינתיים, ראש העיר ואנשיו מנסים לרחרח בקרב קבוצות נוספות שבסיבוב הראשון הצביעו למועמד החילוני, אלי כהן ובימים האחרונים הם מקיימים פגישות קדחתניות במטרה לבדוק האם עדיף יהיה לצאת כעת למערכת בחירות קצרה תוך תמיכה רחבה יותר ובכך להגדיל את הפער בינו לבין המועמד החילוני.

בסיעת 'טוב' המייצגת את החרדים העובדים טרם הוחלט במי לתמוך בסיבוב השני, למרות ההסכם עליו הם חתומים כי הם תומכים במועמד החילוני תמורת שורת הטבות.

"אנחנו לא החלטנו במי לתמוך, ביממה הקרובה נקבל החלטה". אמר גורם בתנועה. לדבריו ההתלבטות שהתעוררה נובעת בעקבות החשש שבמידה וכהן ינצח, ניצחונו יירשם על שמם ולשמם הטוב יתווסף כתם שחור,

"אנחנו לא רוצים אלו שיכשירו את המועמד החילוני על פני החרדי, אין לנו דבר נגד המועמד החרדי, לכן אנחנו מסתפקים וביממה הקרובה נקבל החלטה", אומרים ב'טוב'.

שלום ירושלמי, הפרשן הפוליטי של עיתון 'מעריב' טען בטור בעיתון כי כי לולא פרשת "היריקה", העיר המפולגת הייתה נראית אחרת.

"בית שמש לא הייתה הופכת לעניין לאומי כל כך סוער אלמלא אותו אידיוט שירק על הנערה נעמה מרגוליס מכיתה ג', לפני שנתיים בדיוק, מפני שלא הייתה לבושה בצניעות הראויה, לדעתו, אף שהיא נערה דתייה לכל דבר. המעשה, שממנו התנערו רבים גם בקרב החרדים בבית שמש, חשף קבוצה קטנה וקיצונית של סיקריקים, אבל גם הטיל זרקור ציבורי ענק על העיר הזו, שנאבקת על צביונה", כתב ירושלמי.

"בית שמש לא שקטה לרגע מאז האירוע ההוא. בעיר פרצו הפגנות ועימותים בין דתיים לחילוניים, שמשכו אליהם אפילו את התקשורת הבינלאומית", מספר ירושלמי על שעובר בעיר מאז יום הבחירות.

"כולם חיכו לקרב האמיתי בין הצדדים שהגיע בבחירות ב-22 באוקטובר", כותב ירושלמי, "ראש העיר משה אבוטבול ניצח, אבל בעיר שבוחנים אותה בשבע עיניים היה ברור שהניצחון הזה לא יעבור בקלות. במדינה יש מקומות שבהם זיופי קולות והחלפת זהויות הן מעשים שבשגרה, אבל התחפושות והתעודות המזויפות שהתגלו בדירה קטנה בבית שמש הפכו, בתוקף הנסיבות, לרעידת אדמה".

ירושלמי מעריך כי עד שהעיר לא תחולק לשניים, השקט לא ישוב וכי רק מתיחות תשרור בין הצדדים: "לכולם ברור האפקט גם על מערכת המשפט, שהמשיכה לנפח את אירועי בית שמש והחליטה על בחירות חדשות. בשלב זה לא ברור מתי יהיו הבחירות ומי ינצח בהן. לכולם נהיר כי התקשורת לא תעזוב את המועמד אלי כהן, עד שיכריז על בית שמש כעיר משוחררת מהעול החרדי. גם אם אבוטבול ינצח בסוף, שוב, בית שמש לא תחזור להיות כפי שהייתה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר