התקבלה ההכרעה בבית שמש: מערערים לבית המשפט העליון

בתום פגישה שקיימו חברי הכנסת החרדים עם עורך הדין יעקב וינרוט, הוחלט להגיש ערעור לבג"צ על החלטת בית המשפט לקיים בחירות חוזרות בבית שמש בגין טענות לזיופים (חדשות, חרדים)

צביקה ליברמן | כיכר השבת |
ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול (צילום: פלאש 90)

ההחלטה התקבלה: ימים אחרי פסיקת בית המשפט המחוזי בירושלים כי תוצאות הבחירות בעיר בית שמש אינן חוקיות וכי על המפלגות להתמודד בשנית לראשות ולמועצת העיר, הוחלט בצד החרדי להגיש ערעור לבית המשפט העליון.

חברי הכנסת החרדים ממפלגת "יהדות התורה", התכנסו הצהריים (שני) במשרדו של פרקליט הצמרת עו"ד יעקב וינרוט, ובסיומה של הפגישה הוחלט להגיש בהקדם את הערעור לבית המשפט העליון.

טרם הפגישה, התחבטו מקבלי ההחלטות האם להגיש ערעור או שמא לוותר על האופציה וללכת בכל הכוח לסיבוב שני תוך ניסיון לשחזר את ההצלחה עם בחירתו של המועמד החרדי לראשות העיר. פרקליטו של אבוטבול סבר כי יש לערער, כך גם יו"ר ש״ס חבר-הכנסת אריה דרעי וכן חבר-הכנסת, משה גפני (יהדות התורה). שאר חברי הכנסת התלבטו.

בית שמש לאחר ההכרעה על הבחירות החוזרות (צילום: יעקב לדרמן)

שעה לאחר החלטת השופטים בשבוע שעבר, פרסם דרעי הודעה לפיה הוחלט על הגשת ערעור: "לאחר קריאת פסק הדין והתייעצות עם הגורמים המשפטיים, החלטנו לערער על פסק הדין".

דרעי מתח ביקורת על פסיקת השופטים: "צר לי שבית המשפט הנכבד בחר ללכת אחרי קמפיין תקשורתי וביטל את ההכרעה הדמוקרטית של תושבי בית שמש".

עו"ד וינרוט ציין בפתח דבריו היום כי פסק הדין בפרשת בית שמש התקבל בהפתעה בקהילה המשפטית, "הלכו כאן על החומרא של החומרא, ולכן נדמה שבמקרה שכזה צריך לערער בבית המשפט העליון, ולעשות את הכל בכדי שבית המשפט ישמור על רצונם וכבודם של תושבי בית שמש".

"גם אם אין מאה סיכויי הצלחה, חייבים להיות מאה אחוזי ניסיון, בכדי להסיר את הכתם ואת העננה הזו מהציבור, אחר ואסור שישמע ויראה כמו שתושבי העיר מסכימים לכך שכל החרדים הם חלילה 'זייפני בחירות', דבר שבוודאי אינו מוסיף כבוד שמים", נאמר בישיבה.

ראש העיר משה אבוטבול מסר כי: "למרות שההעדפה הראשונית שלו לאחר החלטת בית המשפט הייתה ללכת מיד לבחירות, הרי שבעקבות טורי הפרשניות שהתפרסמו לאחר הכרעת בית המשפט, גילה כי ישנה תמימות דעים בין כל הפרשנים המשפטיים שאינם חרדיים כי השאלה בבית שמש לא הייתה אם היה זיוף בהיקף כזה או אחר, אלא שאלה רחבה יותר, והיא זכות הציבור החרדי לבחור ולהיבחר, ולכך בכדי להעמיד דברים על מכונם, צריך בראש ובראשונה לעשות הכל בכדי לטהר את שמו של הציבור החרדי בבית שמש, ולהביא לכך שבית המשפט העליון יביא לכבד את הכרעת הבוחר בבית שמש שאמר את דברו בצורה ברורה, גם אם מדובר בבוחר חרדי".

ראש העיר הוסיף כי תקוותו "שלאור חשיבות ההכרעה, בית המשפט העליון יקבע דיון בבקשת הערעור במועד מוקדם ככל שניתן, בכדי שתוך תקופת זמן קצרה נוכל לסיים את העיסוק בנושא, ולהחזיר את בית שמש לפסים של רוגע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר