בהוראת הגר"ח: "מרן" לגרי"ג אדלשטיין ב"יתד נאמן"

לראשונה הבוקר ב"יתד נאמן", התואר המכובד "מרן" המוענק למנהיגי הדור, הוענק גם לגאון רבי גרשון אדלשטיין ראש ישיבת פוניבז', זאת בהוראת מרן הגר"ח קנייבסקי (חרדים, עיתונות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגרי"ג אדלשטיין (צילום: שוקי לרר)

אחד התארים השמורים ביותר לאות כבוד בעיתונות החרדית בכלל ובעיתון הליטאי "יתד נאמן" בפרט, הינו התואר "מרן" המוצמד בהערצה ובהערכה למנהיגי הדור.

בעוד רבנים דיינים וראשי ישיבות זוכים לתארים רגילים", כמו "הגאון רבי" ובמקרה של חברי מועצת גדולי התורה ל"הגאון הגדול", הרי שהמכונה בשם "מרן" נחשב לאחד מהמנהיגים הרוחניים הנושאים על שכמם את משא הדור כולו.

בתקופתו של מרן פוסק הדור הגרי"ש אלישיב זצ"ל העניק העיתון (שהיה עדיין בשליטת העורך הקודם נתי גרוסמן) את התואר השמור אך ורק למרן הגרי"ש.

לאחר הסתלקותו ולאור "המהפך" בשליטה בעיתון הוצמד התואר החשוב למנהיג הדור מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, כאשר בהמשך כובדו בו גם שאר גדולי ישראל ובהם מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי והגאב"ד הגר"נ קרליץ.

הבוקר בכתבה נרחבת אודות משאו אמש של ראש ישיבת פוניבז' הגרי"ג אדלשטיין לפני תפילת יום כיפור קטן מופיע לראשונה התואר "מרן" בצמידות לשמו.

ל"כיכר השבת" נודע כי הדבר נעשה לאחר שוועדת הרבנים של העיתון הליטאי נכנסה למעונם של גדולי הדור לקבל את ברכתם. מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי המליץ על כך ואמר בענוותנותו כי אם עליו כותבים מרן הרי שעל ראש ישיבת פוניבז' קל וחומר. בנוסף, הסכים לכך גם מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן.

יצויין כי בשיח הפוליטי ציבורי במגזר הליטאי חלוקות הדעות ועדיין לא ברור עד כמה התופעה הנדירה הבוקר בעיתון מלמדת על הלך הרוח ועל סימון כיוון לגבי שאלת "היורש".

הידיעה ביתד נאמן, הבוקר

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר